Opstapkrukje om mee te nemen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Opstapkrukje om mee te nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 14:31

Naar aanleiding van dit topic [BRT] Is dit haalbaar Zuid-Holland-Drenthe, lijkt het mijn dochter en ik leuk om ook eens een meerdaagse tocht te gaan maken met onze paarden.
We hebben alleen één probleem en dat is dat mijn dochter niet zonder opstapje op haar paard kan komen.
Thuis en op wedstrijd hebben we dit Curver trapje, dat is dan wel opvouwbaar maar te groot om op het paard mee te nemen.

Afbeelding

Een kleiner trapje of opstapje is niet mogelijk omdat ze echt 2 treden nodig heeft om op haar paard te komen.
Dus ik dacht misschien hebben jullie ideeën wat we zouden kunnen meenemen.

M_i_R

Re: Opstapkrukje om mee te nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:36

Een pootje geven bij het opstappen als er geen boomstronk of bankje in de buurt is? Gedoe met een trapje lijkt me erg onhandig. Uitklapbare beugels zijn denk ik ook niet voldoende?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:36

Ik stap ook op met een opstapje, maar ik heb er nog nooit eentje gezien die geschikt is om op het paard mee te nemen. Mijn advies zou zijn om het paard goed te leren stilstaan en dan creatief zijn in het vinden van opstapjes onderweg. Vaak is er wel een boomstam, een hek, een bankje of een steen die je kan gebruiken om op te stijgen.

lisanne69

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:43

ik kom niet zonder opstapje op mijn paard, heb een uitklapbare beugel daar lukt het me wel mee om op te stappen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 14:44

M_i_R schreef:
Een pootje geven bij het opstappen als er geen boomstronk of bankje in de buurt is

Helaas gaat hem dat ook niet worden.
Het probleem is dat alle het andere te veel krachtsinspanning kost om erop te komen.

vilheide

Re: Opstapkrukje om mee te nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 14:45

Ik denk dat de enige mogelijkheid is om de stops te plannen bij een bankje en dan voldoende tijd nemen om op te stappen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:46

Waarschijnlijk heeft je dochter al een zelfde topic geopend: [BRT] Krukje mee op buitenrit? :) Daarom hier een slotje, omdat er 2 topics lopen over 1 onderwerp.