Vakantiewerk met paarden in het buitenland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Vakantiewerk met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:51

Hallo medebokkers <<)

Een vriendin en ik zijn sinds een paar dagen het internet aan het afstruinen naar informatie over bepaalde 'ranches' in het buitenland waar je werkzaamheden m.b.t. paarden kunt verrichten.
Het idee is om naar het buitenland te gaan om op een soortement boerderij te gaan werken, zodat het verblijf geheel/gedeeltelijk vergoed wordt.
Er is veel te vinden over echte 'ranch vakanties', maar daar komt een flink bedrag aan de pas en onze drijfveer is juist het verrichten van vrijwilligerswerk omtrent de paarden.
Hier komen dus de bokkers in beeld: Er zijn vele die dergelijke paardenvakanties hebben gedaan en mijn vraag is dus ook of jullie een adresje weten waar het mogelijk zou zijn om ± 2 weken mee te helpen op stal.
Om een duidelijk beeld van de situatie te schetsen heb ik een paar dingen op een rij gezet:
1. Ikzelf ben 16 jaar maar tegen de tijd dat ik van plan ben te gaan (zomervakantie 2015, juli) ben ik bijna 17 en mijn vriendin is 15, tegen die tijd ook meer richting 16.
2. We hebben niet echt een 'eis' voor soort boerderij; van stoeterij tot een ranch het lijkt ons allemaal te gek! Als er maar een goede teamsfeer hangt. :)
3. Vliegtickets zijn uiteraard voor eigen rekening :Y)
4. Wij hopen door werkzaamheden te verrichten een verblijf aangeboden te krijgen (de kosten omtrent het eten zijn wij eventueel bereid op ons te nemen)
5. Aangezien ik zelf erg van het natural horsemanship ben lijkt het me leuk om dit ook toe te kunnen passen/verder geleerd te krijgen op de betreffende stal, dit is natuurlijk geen vereiste maar het zou erg leuk zijn als het een mogelijkheid zou zijn. *\o/*
6. Het gaat om ± 2 weken in de maand juli
7. Onder werkzaamheden verstaan wij het helpen op en om de stal (erf bijhouden maar ook het verzorgen van de paarden, onze passie :+ ) /3

Alvast ontzettend bedankt voor alle hulp, elke tip is welkom!

har166

Re: Vakantiewerk met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:54

Twee weken is een beetje kort, maar misschien veranderen je plannen tegen die tijd. Je kunt eens op de website yardandgroom.com kijken. Daar vindt je betaalde functies maar bijvoorbeeld ook functies als nanny waarbij je ook kunt rijden e.d. veel plezier iig!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:58

har166 schreef:
Twee weken is een beetje kort, maar misschien veranderen je plannen tegen die tijd. Je kunt eens op de website yardandgroom.com kijken. Daar vindt je betaalde functies maar bijvoorbeeld ook functies als nanny waarbij je ook kunt rijden e.d. veel plezier iig!

Het is inderdaad helaas wat kort maar ik zit ook met andere vakanties en mijn normale baan dus het is niet anders (voor nu dan :+ , plannen kunnen altijd veranderen).
Bedankt voor de tip, ik ga meteen een kijkje nemen!

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:01

Je kunt ook bij horsemansparadise.be kijken. Daar nemen ze ook working students aan (gratis verblijf), maar daar moet je geloof ik wel minimaal een maand blijven. Is wel ontzettend leuk daar en je zult veel leren over natural horsemanship.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:01

Misschien dat je wat op Workaway.info kan vinden. Er zijn meer van dat soort sites. Je hebt ook WWOOF en nog een site die speciaal voor ranches en ruiters is, maar daar weet ik de naam niet zo meer van.
Denk alleen dat het wel moeilijk te vinden is omdat je nog best jong bent... Moet je maar net een ranch vinden die het oke vindt om met minderjarigen te werken. Denk dat je ook een beetje laat bent, want meeste ranches hebben hun helpers al. En daarnaast is 2 weken ook wel kort.. Je kan altijd kijken, maar je moet wel geluk hebben als je nu nog wat kan vinden denk ik.

Ik vertrek zelf over 2 weken naar Canada om op ranches te werken voor een jaar, en ik kan je als tip meegeven dat je het geregel etc echt niet moet onderschatten. Ik had nooit gedacht dat het zoveel geregel zou zijn. Wist wel dat het veel geregel zou zijn, maar toch heb ik het onderschat. Nou scheelt het wel dat jij in Europa wil bijven (neem ik aan?), dus dat is wel veel makkelijker met bijv visum en kosten.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:06

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 16:07

Eileen_ schreef:
Misschien dat je wat op Workaway.info kan vinden. Er zijn meer van dat soort sites. Je hebt ook WWOOF en nog een site die speciaal voor ranches en ruiters is, maar daar weet ik de naam niet zo meer van.
Denk alleen dat het wel moeilijk te vinden is omdat je nog best jong bent... Moet je maar net een ranch vinden die het oke vindt om met minderjarigen te werken. Denk dat je ook een beetje laat bent, want meeste ranches hebben hun helpers al. En daarnaast is 2 weken ook wel kort.. Je kan altijd kijken, maar je moet wel geluk hebben als je nu nog wat kan vinden denk ik.

Ik vertrek zelf over 2 weken naar Canada om op ranches te werken voor een jaar, en ik kan je als tip meegeven dat je het geregel etc echt niet moet onderschatten. Ik had nooit gedacht dat het zoveel geregel zou zijn. Wist wel dat het veel geregel zou zijn, maar toch heb ik het onderschat. Nou scheelt het wel dat jij in Europa wil bijven (neem ik aan?), dus dat is wel veel makkelijker met bijv visum en kosten.

Thanks!
Ik verwachtte al dat de leeftijd een 'dingetje' zou gaan worden, hopen dat er iets tussen zit voor ons :+ Ik hou er nu nog even hoop in B-) Het liefst pak ik mijn spullen en ga ik 1 jaar weg, maar ik zit met school; dat gaat helaas niet zomaar :x

Gaaf zeg, Canada!!
Buiten Europa vind ik ook wel een uitdaging, is inderdaad meer geregel m.b.t bepaalde zaken maar ik denk wel dat het het waard is.
In ieder geval; ontzettend leuk dat je dat gaat doen en ik wens je alvast heel veel plezier!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:10

Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat lang niet alles mag, aangezien jullie beide minderjarig zijn, en je vriendinnetje pas 15 is. 16 is voor veel dingen toch wel echt de minimale grens.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 16:10

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 16:13

Sannens schreef:
Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat lang niet alles mag, aangezien jullie beide minderjarig zijn, en je vriendinnetje pas 15 is. 16 is voor veel dingen toch wel echt de minimale grens.

Jazeker, ik verwacht ook niet dat we daar totaal losgelaten worden of een soort 'pennydroom' haha! Dan sta ik toch hopelijk wel echt nog met beide benen op de grond.
Het alleen al bezig zijn en een beetje helpen met 'ditjes en datjes' geeft mij al voldoening, het is altijd leuk om al op vroege leeftijd je wat te oriënteren met wat je later wilt gaan doen. Nu nog hopen dat iemand een plekje voor ons heeft :P

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:16

Fry schreef:
Sannens schreef:

Jazeker, ik verwacht ook niet dat we daar totaal losgelaten worden of een soort 'pennydroom' haha! Dan sta ik toch hopelijk wel echt nog met beide benen op de grond.
Het alleen al bezig zijn en een beetje helpen met 'ditjes en datjes' geeft mij al voldoening, het is altijd leuk om al op vroege leeftijd je wat te oriënteren met wat je later wilt gaan doen. Nu nog hopen dat iemand een plekje voor ons heeft :P

Ik bedoel niet alleen de organisatie waar je heen gaat, maar ook het vliegen en een mogelijk visum verkrijgen. :) Die Portugese in de lijst klinkt wel heel leuk!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:17

Laatst bijgewerkt door Rintah op 06-05-15 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 16:22

Sannens schreef:
Fry schreef:

Ik bedoel niet alleen de organisatie waar je heen gaat, maar ook het vliegen en een mogelijk visum verkrijgen. :) Die Portugese in de lijst klinkt wel heel leuk!

Wat ik wel weet is dat je 1x een visum kan aanvragen (Working Holiday Visum) voor Australie, die dan 1 jaar geldig is. De tweede moet je 'verdienen' door 88 dagen werkzaam geweest te zijn in Australie. Deze WHV is niet leeftijds gebonden.
Weet niet of dat ook bij andere landen zo geldt.. :+

Die Portugese klinkt inderdaad erg leuk! Ik ga er achterheen :)

Rintah schreef:
[HK] [HK]Werken met paarden,Egypte=>Bali=>Egypte=>Engeland=>Qatar

geen idee of dit wat voor jullie is, en of leeftijd evt problemen oplevert, maar met de dingen in je openingspost wou ik dit je toch even onder de aandacht brengen. informeren kan nooit kwaad :)

Alsnog bedankt voor het delen, vast nuttig voor oudere met hetzelfde idee :)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:23