buitenrit met barebackpad

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

faunty

buitenrit met barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 16:39

hoi bokkers ,
ik rijd sinds kort af en toe wel met een barebackpad op onze 19 jarige Arabier .
nu rijden we hem eigenlijk alleen nog maar naar het bos .
nu vroeg ik mij af , hoe reageren andere bokkers als ze een andere ruiter aankomt met een bbp ?
en zouden bokkers het verstandig vinden .
let op : ik kan stappen , draven , en galopperen op de pad , en ook een sprongetje en een schrik van paardlief hebben we overleeft.

kwii

Re: buitenrit met barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:43

Jahoor als je goed blijft zitten, waarom niet? Kun je er wel gemakkelijk op en af komen?
Ik weet niet wat voor BBP je hebt, maar ik zou me eerder zorgen maken over de drukverdeling van de pad in combinatie met de lengte van je ritten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:44

Het zou mij echt niet kunnen schelen waar een andere ruiter op zit. Ik neem aan dat je zelf je verantwoording neemt en weet wat je wel of niet moet doen. (en anders kom je jezelf meestal wel tegen ;) )

Dus als jij dat leuk vindt, gewoon lekker doen.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:44

Ik rij al jaren buiten bitloos en met barebackpad, nog nooit probleem mee gehad en vind het fijner dan zonder zadel voor mijn pony zijn rug . :D

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 16:47

dankje voor de reacties ,
het is voor ritjes van niet langer als een uur of 2 , ik heb een fra bbp , maar ben opzoek naar een betere voor deze ritjes.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:48

Waarom niet? Met mijn vorige paardje ging ik ook vaak op stap met barebackpad en touwhalster. Wel ooit van een wandelaar te horen gekregen dat het wel een héél braaf paard moest zijn dat ik zo op stap durft :D

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:50

Wat andere mensen vinden wanneer ze jou zien aankomen maakt niet uit toch?
Gaat erom wat jij vind, mits het verstandig is natuurlijk.
BBP lijkt me geen probleem zolang hij maar wel dik genoeg is en beetje schok dempend. Zodat het voor je paard ook nog enigszins comfortabel is. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:10

Ik rijd regelmatig een buitenrit op mijn bbpad. En dan niet alleen stapritten, maar ook draf en galop.

Kan me eigenlijk niet heugen dat ik commentaar van andere ruiters heb gehad hierover.

Het interesseert me eigenlijk ook niet, wat een ander ervan vindt. Het is mijn pony en ik zit lekker op de bbpad, pony heeft het naar zijn zin, wat moet een ander daarmee?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:11

Zal mij toch echt aan mijn derrière oxideren :+

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:17

Als jij gewoon voor alsnog de controle over je paard hebt zie ik geen rede waarom dit niet kan. Zelf rij ik ook zonderzadel en bitloos door het bos. Het enige puntje is dat je zelf natuurlijk iets alerter moet zijn, maar verder geen probleem vind ik :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:37

Superfijn al die positieve reacties !
Wij hebben hier verderop een dressuurstal zitten , we zijn er 2 een keer tegen gekomen en die begonnen ze zeuren dat de sperriem bij mijn paard niet strak genoeg zat , en dat je officieel niet zinder slof naar buiten mag wegens algemene veiligheid :+ .
Ik rijd nu met een simpele bbp , maar wil de fra pad met zakjes aan de zijkant aanschaffen , is dit een goede pad ?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:41

Ik rij ook gewoon buiten op een bbp, nog nooit iets over gehoord. En met een slof voor de algemene veiligheid? Wat een onzin zeg, lekker laten banketstaaf.

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:45

faunty schreef:
Superfijn al die positieve reacties !
Wij hebben hier verderop een dressuurstal zitten , we zijn er 2 een keer tegen gekomen en die begonnen ze zeuren dat de sperriem bij mijn paard niet strak genoeg zat , en dat je officieel niet zinder slof naar buiten mag wegens algemene veiligheid :+ .
Ik rijd nu met een simpele bbp , maar wil de fra pad met zakjes aan de zijkant aanschaffen , is dit een goede pad ?

whuuuttt! !?? Sorry maar nu breekt mijn klomp... Volgens hen moet je dus standaard met een slof naar buiten? En dat arme paard dan? Veel lekkerder om als hij toch braaf is lekker met een simpel bit je of bitloos te gaan? Hangt af van ruiter en paard lijkt mij!

Lekker later zeuren die lui. Doe lekker je eigen ding. Jij kent je paard weet wat je er wel en niet mee kan. Blijkbaar hebben zij allerlei troep nodig wilt hun paard braaf zijn ;p

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:45

faunty schreef:
dankje voor de reacties ,
het is voor ritjes van niet langer als een uur of 2 , ik heb een fra bbp , maar ben opzoek naar een betere voor deze ritjes.

Pony geeft nu aan dit niet fijn te vinden, maar op bbp naar buiten heb ik wel gedaan. Mijn ervaring is dat na 45-60 min. je heupgewrichten gaan protesteren, omdat het gewicht van je benen er aan hebben hangen niet iets is waar voor je heupen ontworpen zijn. Met oefening is dat wat op te rekken, maar echt comfortabel op langere stukken is het niet. Ik had wel altijd een speciale boomloospad met inlages onder de bbp ivm betere ruggengraadvrijheid. Wat ik van fra weet is het wel een goed merk, dus of je voor een andere moet kiezen of beter een boomloospad kan toevoegen is de vraag.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:46

Wie denken sommige mensen wel niet wie ze zijn? Zomaar even commentaar geven op andersmans spullen en doen, kom op zeg.
Gewoon lekker blijven doen als er zelf een goed gevoel over hebt, en het verstandig vindt. Zo te horen moet dit verder geen probleem zijn. :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:47

Haha, trek je daar maar niks van aan hoor! Ik rij buiten in mijn (ietwat te grote) knalrode overall, touwhalsters en zadel vol met schapenwol. Krijg ook wel eens gekke blikken, maar het gaat om het plezier bij het rijden toch? :)

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:54

Ik ging ook altijd in mijn knalblauwe- of groene vest paardrijden, met een bruine bodyprotector := val je in elk geval zeker op!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:21

Hahaha, ik heb ook zo'n stal in de buurt zitten.
Die halen hun neus al op voor mij omdat ik op een haflinger rijd en met een hackemore, dan kanndat voor die bbpad er ook wel bij.

Niks van aantrekken!

Als je je paard onder controle hebt, maakt het echt niet uit welk harnachement je gebruikt hoor!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 09:52

wij dachten toen ook echt van whuttt ? vervolgens stapte zo ons voorbij en toen ze ons net voorbij waren galoppeerde ze er vandoor , mijn zus kon haar pony nog net bijhouden. echt whutt .

LynnRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:56

Gewoon lekker blijven gebruiken :D Zolang jij het lekker vindt zitten en je paard er geen last van heeft, is er niets mis mee toch? :)