Volgend weekend gaan een vriendin en ik met onze twee paarden op een klein trektochtje. We willen hierbij graag een experimentje vervolgen, waarmee ik afgelopen winter gestart ben. Toen heb ik een voettocht gemaakt met mijn paard waarbij hij 's nachts bij mensen mocht logeren die dit via facebook hebben aangeboden (zelf ging ik toen naar huis). Het was zó leuk om op deze manier nieuwe mensen te ontmoeten en ik was verrast over de gastvrijheid van veel paardeneigenaren.
Nu willen we eens kijken wat er nog meer kan. We zijn nog op zoek naar een paar overnachtingsadresjes, dit keer voor 2 paarden én voor ons zelf. Niets ingewikkelds natuurlijk, we nemen slaapzakken en matjes mee, maar geen tent (om het gewicht te beperken) en zouden graag bij mensen op hooizolders, tuinhuisjes, caravans oid kamperen voor één nachtje. In ruil daarvoor kunnen we bijvoorbeeld een klusje doen, onkruid wieden, stallen uitmesten oid.
Voor de paarden zoeken we een stukje wei/bak (in geval van bak koop ik graag een pakje hooi van je over). We nemen zelf eten mee en kookspulletjes voor onszelf mee.
Het gaat om de volgende data en plaatsen: vrijdag 1 mei: omgeving Meerwijck, Foxhol, Kropswolde Zaterdag 2 mei: Annen/Eext Zondag 3 mei: Muntendam/Tripscompagnie/Borgercompagnie
Heb jij een plekje in de aanbieding en lijkt het je leuk om op deze manier te helpen met het realiseren van onze tocht? Of wil je eerst wat meer weten? Stuur gerust een berichtje.
Ha bedankt! Helaas, Gorinchem ligt (een beetje) uit de route en ook HippeHannes is dit keer te ver weg. De Hooghe Acker ziet er prachtig uit, maar is boven ons budget. We vinden het juist om bij particulieren te gaan overnachten, om op deze manier een netwerkje op te bouwen van overnachtingsadresjes. Uiteraard zijn mensen bij ons ook welkom.