Vakantiestalling Dwingelderveld/Koekange?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

reina

Vakantiestalling Dwingelderveld/Koekange?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:22

Dag!

Met Hemelvaart ga ik een lang weekend naar Koekange en ik zou mijn paard Ed graag meenemen en zoek dus een stalling.

Er zijn eigenlijk 2 opties. Vlakbij het huisje in Koekange of iets verder aan de zuidkant van het Dwingelderveld.

Wat ik zoek voor Ed en mij is een stal:

- met veel ruwvoer (en waar ik zelf ook kan bepalen hoeveel hij eet)
- goede uitrijmogelijkheden (Ed is bomproof dus een weg over etc geen probleem)
- het liefst een maatje waar hij lekker mee kan buiten staan (ed is supersociaal en vanzelfsprekend geent en ontwormd)

Heeft iemand tips? Alle ervaringen zijn welkom!

Groet,
Reina

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:00

Waarom ga je in Koekange zitten als je op het Dwingelder veld wil rijden?

Aan de zuidkant heb ik zo geen adresjes. Kennissen van me hebben een B&B aan de noordkant (bij Dwingeloo), dus als ik er wat wil, ga ik daar heen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:03

Ben er zelf nooit geweest, dus kan er geen ervaring over delen, maar het ligt aan de zuidkant van Dwingelderveld: http://hoevedenanholt.nl/

reina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 12:48

@ikke: omdat de familie van mijn vriend daar een vakantiehuis heeft :) Dwingeloo is prachtig ja, maar vanuit Koekange wat ver..

Dank Dorien66, ik ga het even bekijken!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:53

De stal van mijn ouders zit 2km van Koekange af in Broekhuizen. Als je wilt kan je altijd even kijken op de site (zie onderschrift). :D

reina

Re: Vakantiestalling Dwingelderveld/Koekange?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:53

@Nimuz_: Dankjewel! Hoe zijn de uitrijmogelijkheden daar? Ed en ik houden van lange ritten :) Ik zou zelf op basis van google maps denken dat grote buitenritten daar niet echt mogelijk zijn? Of zie ik dat verkeerd?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:19

We gaan zelf vaak te paard richting het bos, hiervoor moet je wel eerst een klein halfuurtje langs de weg (hangt natuurlijk af van het tempo), maar dan kan je ergens binnendoor schieten en ben je er eigenlijk zo. :D Verder hebben we nog meerdere rondjes door de omgeving die langs rustige wegen gaan met hele brede bermen. Het is dus niet opstappen-en-je-staat-in-het-bos, maar je kunt er naar mijn mening wel prima buitenrijden. :D