Landgoed Fira, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Landgoed Fira, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:47

Hoi allemaal,

Deze zomer wil ik graag samen met een vriendin met onze paarden een weekendje weg. We zijn dus wat op zoek gegaan naar accomodaties hiervoor en kwamen uit bij LandgoedFira. Het klinkt echt super en is ook niet duur, ik kan alleen bijna geen ervaringe op internet lezen. Dus ik vroeg me af wie op bokt ervaringen heeft met landgoed fira?

EllyC

Re: Landgoed Fira, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:05

ze zijn pas dit seizoen begonnen, maken veel reclame op fb.
Kennis had een like actie gewonnen, volledig verzorgd weekend, dat niet volledig bleek te zijn. Na wat discussie is dit uiteindelijk wel opgelost, maar koste moeite.
Ik had ze een mail gestuurd waar pas na 3 weken op gereageerd werd. Kon niet bellen want stond geen tel. nr. op de site.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:09

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen :j een stalgenoot van mij heeft namelijk nu dat weekeind op Fb gewonnen en neemt mijn moeder mee, dus ben ook erg benieuwd! ziet er wel allemaal heel mooi uit namelijk!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:51

Ik rij er dagelijks langs, als je vanaf daar het bos in wilt moet je +-4 km Door het dorp heen waar ze hard rijden met auto's en daarna het spoor over en de A28 daarna heb je wel een prachtig bos tot je beschikking

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 14:27

Bedankt voor de reacties. Ik had ook wat problemen, nadat ik het 2 keer het aanvraagformulier had ingevuld en geen reactie kreeg. Maar na contactformulier in te vullen ging het contact wel snel.

rox_en_wilvy schreef:
Ik rij er dagelijks langs, als je vanaf daar het bos in wilt moet je +-4 km Door het dorp heen waar ze hard rijden met auto's en daarna het spoor over en de A28 daarna heb je wel een prachtig bos tot je beschikking

Dit is wel echt heel jammer, wij zoeken wel iets wat echt aan het ruiterpad ligt, ivm jonge paarden. Wij gaan dus op zoek naar wat anders.

Dineke_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:38

Ik ben er met mijn vriendin en de paarden geweest 3 dagen, 2 nachten, geweest, op landgoed fira. We hebben totaal geen negatieve ervaring, erg vriendelijke mensen en zeer gastvrij ontvangen (erg mooi landgoed!). De stallen waren netjes voor elkaar en als we wilde mochten de paarden de hele dag op het land. De stallen werden dagelijks uitgemest en de paarden gevoerd.
De hotelkamer was ook erg luxe en het ontbijt smorgens uitgebreid. De weg naar de veluwe heb ik zeker niet als druk ervaren, hooguit de eerste 20 meter tot aan de rotonde, daarna is het een hele rustige stille weg en je bevind je al heel snel in het bos/op de veluwe waar je echt heel lang kan rijden als je wilt. :-) een relaxed weekendje weg was het en de paarden hebben er ook van genoten!

Zilandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:36

Annop2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:49

Beste allemaal hier een ervaring van landgoed fira / hotel de tippe, ben er zeer kort geleden geweest.. wil geen datum noemen voordat we die mensen op me dak krijg...
Helaas is het mij enorm tegen gevallen helemaal voor de prijs die je betaald en belofte die gedaan worden... het lijkt wel op logeren bij de boer ofso...
Aller eerst het landgoed.
Je komt aan dan moet je paard in een donkere oude loods waar een paar evenementenboxen in staan, niet geïsoleerd en maar 1 smalle deur die open kan en een raam op een kiertje.. lekker als het buiten 27 graden is is het binnen zeker 30 plus.. Zeer slecht doorlucht deze loods en het is er enorm warm en muf.. de arme beesten.. Dan krijg je van de ontvangst dame te horen dat er nieuwe boxen zijn besteld... volgens mij bestaat het al een tijdje dus zal vast problemen zijn met de levering :') :j
Het land waar ze staan staat sint jacobskruid :( en toegangspaaden ook naar het land toe... ontvangst met wat lekkers.. doorloop koffie met diepvries gebak...
Als je naar de veluwe wilt moet je zeker 20 / 25 minuten over een drukke weg / spoor / viaduct heen met je paard.. dat word dan even niet vermeld... of met de trailer
De bak bij het landgoed is enorm zwaar dus je hebt geen andere keuze dan naar de veluwe mits je blessures wilt..

Het hotel ziet er perfect uit, erg schoon en ruime nette mooie kamers, vriendelijk personeel.. jammer dat het ontbijt dan weer zo weinig keuze heeft en milbona producten worden geserveerd... lidl producten in een hotel haha

Ik zal het niemand aanraden... van der valk de cantharel oid is veel beter.. en ik spreek uit ervaring.. zal het echt niet aanraden... sorry.