Lange trektocht door europa, tips?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiF

Lange trektocht door europa, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 11:47

Hallo

Ik ben op zoek naar ervaringen, tips, meningen, etc. omtrent langere trektochten. En met langere bedoel ik maanden...

Van de ene manege/ weide naar de andere trekken, zo door Europa. Ik heb al wat proberen op te zoeken maar vond enkel informatie over kortere trektochten.

Het gaat me niet zo zeer over hoeveel kilometer we doen per dag, maar gewoon om de ervaring op zich. Ik heb zelf dringend nood aan iets nieuws, een verademing. ik wou eerst zelf backpacken door de wereld, maar ik hou zo ontzettend veel van mijn paard, mijn hart zou breken moest ik haar verkopen.

Zijn er bepaalde routes die jullie kennen, sites, plaatsen waar je op een ranch/manege/boerderij eventueel zou kunnen werken voor kost en inwoon in het buitenland, mensen die dit ook al hebben gedaan?
Alle informatie is hartelijk welkom!

Alvast bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:37

PB Licorne op Bokt, die is naar zuid Frankrijk gereden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:48

Als je echt alleen wilt heb je een pakpaard nodig, anders moet je bagage elke dag vooruit gereden worden.
Je kunt beter van boer naar boer rijden dan van manege naar manege. Boeren of andere paardeneigenaren zijn er meer van.... }:0

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:02

Mijn vader en ik zijn altijd van plan geweest om de Santiago de Compostella te gaan rijden. Is er nooit van gekomen, maar ik wil het nog steeds een keer gaan doen!

Is misschien ook iets om naar te kijken? Op de route zijn veel gasthuizen en als je goed zoekt ook plek voor paarden. En ook leuk, je komt onderweg veel pelgrims tegen die ook die kant opgaan. Kun je misschien een tijdje samen reizen als het zo uitkomt!

Ben het eens met mrie. Neem een pakpaard mee! Of een ezel, daar ging onze voorkeur naar uit!

Ben trouwens erg benieuwd naar je reis als je het gaat doen! Hou je een blog bij op bokt?

Zilandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:11

als je het echt van plan bent, ga dan de site van the Long Riders Guild eens door, daar kom je de mensen tegen die dit doen.

Hoe serieus ben je, hoe lang wil je weg, ga je rijden of lopen met je paard?
Ik ben zelf ook aan het oriënteren en het is nog niet zo eenvoudig...wel erg leuk

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:16

Wat een enorm vet idee. Ik zou zoiets ook wel graag willen doen ooit in mijn leven.
Ben nu alleen aan het studeren dus kan niet zomaar stoppen en ik heb geen paard waarmee ik een trektocht zou kunnen maken. Heb alleen maar een kleine menpony, hahaha.

Zilandra schreef:
Hoe serieus ben je, hoe lang wil je weg, ga je rijden of lopen met je paard?

Lijkt me toch dat je er dan op gaat zitten als je toch een paard meeneemt?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 06:24

Hoi LiF,

Een leuk geschreven blog over een trektocht van enkele maanden door Frankrijk richting Nederland : http://buckenroute.blogspot.nl/

Misschien kun je eens contact opnemen met hem. Zover ik weet is hij momenteel een nieuwe tocht aan het voorbereiden.

ultimate

Re: Lange trektocht door europa, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 06:42

Zoiets vraag toch een minimum aan ervaring en aan aangepaste materiaal.
Best begin je met een paar dagen om eerst te zien wat het kan betekenen.
Probeer ook opleiding te vinden over hoefsmederij (een ijzer kunnen af en op doen), zadelmakerij, paarden ehbo, enz. En dan ook alles wat betreft paardentrektochten (opzadelen met alle pakken, kaarten, noem maar op)
Ook goed materiaal kopen want je vertrek niet met een basis zadeldek en een versleten onaangepaste zadel ...
Zoiets mag dus in geen geval improvisatie zijn anders wordt je paard heel snel de dupe van de droom