Weekend te paard - locatie gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

Weekend te paard - locatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 10:52

Naar jaarlijkse gewoonte gaan we met de familie op weekend, een dag of 2 / 3.
Pa en ik nemen elk ons paard mee.
Het 3de paard blijft thuis (ze is met pensioen voor de grotere ritten).

Mijn vraag:
Kent iemand een heerlijke locatie om met 6 personen te verblijven, waar onze paarden ook gestald kunnen staan?
Voorwaarden:
- comfort (de mama wil enkel mee als er voldoende comfort is: douche en toilet op de kamer bv.)
- gezellige bar en leuke eetgelegenheid;
- activiteit in de buurt voor de andere gezinsleden (ma, broer en zijn vriendin) bv. stadje bezoeken, fietstocht, enz.
- degelijke, nette stalling (handig is ook een wasplaats bv.)
- prachtige omgeving
- een 3de paard huren moet mogelijk zijn, aangezien mijn vriend ook rijdt maar momenteel (nog) geen eigen paard ter beschikking heeft. (We hebben maar 3 stallen thuis en onze 3de merrie blijft bij ons wonen.)
- eventueel gids
- western ruiters welkom!!

We willen liever niet in een grote groep mee met erg uiteenlopende niveaus. Enkele andere (ervaren) ruiters is natuurlijk geen probleem.
Regio: België / Nederland (maar liefst niet in het uiterste noorden)

Misschien kennen jullie een leuke verblijfplaats?
Ik hoor het graag!

Onze vorige locatie waar we we erg tevreden zijn is H*erberg De Br*and aan de Loonse en Drunense Duinen, maar daar gaan we in het najaar met een groep al heen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:54

De henriettehoeve in wolfheze, deze ligt vlakbij de prachtige ginkelseheide en ik en een stalgenoot kunnen jullie best wat leuke plekjes laten zien.
Westernruiters zijn welkom we hebben er zelf ook een paar op stal.
Alleen het paard huren is helaas niet mogelijk. Maar verder wel een locatie om naar te kijken.

taverno

Re: Weekend te paard - locatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:57

Stoeterij Willemien in Otterlo

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:04

JoRa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:07

In Budel zit manege de auwe meulen, zijn wij met pony/paardenkamp vaak geweest. Prachtig rijden daar, ik weet alleen niet of je er een paard kunt huren maar dat zou je na moeten vragen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:12

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:14

Ondanks dat dit wel in het noorden is wil hem toch even aangeven, het sluit namelijk verder wel redelijk aan op je lijstje.

http://www.bungalowcampingdrenthe.nl/

Met stal zijn wij hier een weekend geweest, een aantal eigen paarden mee en een aantal huurpaarden gehuurd. Je krijgt ze mee zonder begeleiding, paarden worden netjes verzorgt en het is niet al te prijzig.
Indien je het wenst kan er uiteraard wel iemand meerijden.

Vanaf het terrein zit je gelijk in het bos waar je giga uitrijmogelijkheden hebt. Mooi omgeving ook.

Er is naast paardrijden genoeg te doen, zo zit er op 15 a 20 minuten met de auto een leuk zwembad, een stadje. Daarnaast is er volgens mij ook mogelijkheid tot wandelingen maken met kaart en huren van fietsen. Of dit bij het park is weet ik eerlijk gezegd niet.

Een bar zit er volgens mij niet.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:22

Hier kun je eens lekker rondneuzen: http://www.hippisch-toerisme.nl/ meerdere adressen in diverse regio's. En als je wat meer wilt weten kun je Dorine Bosman / Rob Doucet bellen: 0523 681 984, die geven heel graag goed en uitgebreid info.
Veel plezier!

Marti19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:23

Manege van loon in loon op zand.
Manege ligt aan de loonse en Drunense duinen.

LuckyPhantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:27

http://www.ridebythesea.nl zeker gaan kijken hier, in Zeeland. Bijna direct aan zee. Alle je wensen hebben ze hier en het is een western range (alle paarden uiteraard welkom)

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:31

Als je een paard wilt bijhuren zijn de mogelijkheden wel wat beperkter. Lokaties die ik zo weet zijn peelhoven en de woelige stal. Weet alleen niet of die aan de rest van jullie eisen voldoen.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:10

LotusT schreef:
Als je een paard wilt bijhuren zijn de mogelijkheden wel wat beperkter. Lokaties die ik zo weet zijn peelhoven en de woelige stal. Weet alleen niet of die aan de rest van jullie eisen voldoen.

Peelhoven voldoet aan al je eisen, behalve toilet en douche op de kamer, maar dat komt omdat het een vakantiehuis is :D
O ja, ook geen gezellige bar, maar wel een heerlijke hottub in de tuin!!

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:14

Lourenshoeve ?
Mooie stallen, rijbanen en direct bij het bos. Over het huren van een paard zou je wel even moeten informeren, ik weet niet zeker of ze dat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:18

Al eens het Limburgs Ruiter/menroutenetwerk verkend? (België)
www.paardenprovincie.be

Denk dat Orshof (Neerglabbeek) wel aan jullie voorwaarden voldoet, maar je hebt veel mogelijkheden hier, ken alleen niet alles qua overnachten & huren ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:49

LotusT schreef:

Sterker nog, de enigen die hier blijkbaar goed kunnen lezen zijn jij en Noppert. Jij omdat je het opmerkt en Noppert omdat die als enige genoemde lokatie paard(en) beschikbaar heeft.

TS: de rest zijn prima lokaties, niks mis mee, maar op geen van deze lokaties is het huren van paarden mogelijk.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:55

ikke schreef:
LotusT schreef:

Sterker nog, de enigen die hier blijkbaar goed kunnen lezen zijn jij en Noppert. Jij omdat je het opmerkt en Noppert omdat die als enige genoemde lokatie paard(en) beschikbaar heeft.

TS: de rest zijn prima lokaties, niks mis mee, maar op geen van deze lokaties is het huren van paarden mogelijk.

Jawel, bij manege van Loon wel....

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:16

Code
Heeft u geen eigen paard, maar wilt u wel genieten van de Veluwe en onze faciliteiten? Wij hebben een goede samenwerking met Stal Jacobs waar u in de gelegenheid bent om paarden te huren.

en dit staat letterlijk in de link die ik geplaatst heb.
Lezen is inderdaad een vak.......he Ikke.... :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:21

http://www.douweploeg.nl daar hebben ze alles wat je wilt.
(bij het ponyhof kun je wel paarden huren op fiets afstand, douwploeg zelf verhuurt niets!)
paarden,trailers en menwagens zijn welkom, ruiterpaden menroutes strand en bos.
En ook voor de niet paardengekken is er genoeg te doen eetgelegenheden,dorpjes,wandel, moutainbike en fietsnetwerken.
Uit eigen ervaring zeg ik het is de moeite waard!

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:37

@Ikke, ook ik heb erbij vermeld dat ik dat niet zeker wist :D Lezen is geen probleem bij mij.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:39

Piaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:07

Bospark de Heivlinder, in Ermelo, direct aan bos en heide. Super mooie omgeving en mooi park :)