Paard mee naar Schiermonnikoog, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Paard mee naar Schiermonnikoog, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 09:35

Ten eerste, ik weet dat je paard meenemen naar Texel of Ameland gemakkelijker is maar het zit zo:

Mijn vriend moet in juni een week naar Schiermonnikoog voor zijn werk. Het gaat om 6 dagen waarvan hij vier dagen overdag aan het werk is. Nu wil ik opzich wel mee, maar dan zit ik daar wel 4 dagen alleen. Daarbij komt dat er naar mijn idee niet heel veel te beleven is op dit eiland. Correct me if i'm wrong. :D

Nou riep mijn vriend: dan neem je je paard toch mee? Van die gedachte word ik uiteraard heel gelukkig en ik vond op internet een geschikte plaats om hem te stallen. Maaaar Schiermonnikoog is een autoluw eiland. Heeft iemand ervaring met het meenemen van een paard naar dit eiland? Is het überhaupt mogelijk? En zoja, wat zijn de kosten hier ongeveer van? Er zal ongetwijfeld een prijskaartje aan hangen maar omdat we er in principe gratis verblijven vind ik het heel erg de moeite waard om dit uit te gaan zoeken. :D

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:14

Hallo Jildau,

Het meenemen van je paard naar Schiermonnikoog is zeker mogelijk. Er zijn enkele adressen waar je met je paard terecht kan, zoals:

http://paardrijdenopschiermonnikoog.nl/ ... /stalling/
http://www.omdenoord.duinhoeve.op-schiermonnikoog.nl/

Omdat voor bewoners en overige toeristen het ook prettig vertoeven moet blijven, geldt er op alle wegen en paden op het eiland, zowel binnen als buiten de bebouwde kom, wel een opruimplicht voor paardenmest.

Helaas hebben we voor Schierminnikoog nog geen ruiter-en menroutes op onze routeplanner, zodat ik daar geen verdere informatie over kan geven.

Alvast een fijne vakantie toegewenst.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:15

Je kan ook een veerijder vragen of hij je paard mee kan nemen.

reentje13

Re: Paard mee naar Schiermonnikoog, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:27

Paard meenemen naar Schiermonnikoog is zeker mogelijk. Bij ons op stal www.paardrijdenopschiermonnikoog.nl is het mogelijk om je paard te stallen naar wens. De stal ligt 10 min stappen vanaf het strand en er mag ten aller tijden over het strand gereden worden.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:42

Jaaa, ik ben er samen met mijn paardje geweest: FANTASTISCH!!

Wij waren zelf naar een manege (zal de naam even voor je opzoeken, als je dat wil?) de paardjes werden direct naar hun hotel gereden. Paardjes kunnen binnen/buiten staan, of een combi ervan. Daarna zijn wij gewoon met onze spulletjes afgezet op onze camping. Echt onwijs goede ervaring daar gehad!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 12:08

Bedankt voor jullie reacties!

Yvette hoe werkt dat met opruimplicht? Moet je dan een zakje bij je hebben of zoiets? Hoe moet ik dat zien? Domme vraag misschien maar hier stappen we altijd af en gooien we het in de berm.

Cajra dat is ook een optie maar geen idee hoe ik daarmee in contact kan komen.

Reentje13 ik ben van plan om hem bij jullie te stallen als alles lukt!

Winnie70 ben vooral heel benieuwd hoe je het met vervoer geregeld hebt! Zo'n ontheffing aangevraagd bij de gemeente?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:11

De opruimplicht, verplicht je om binnen 24 uur de mest op te ruimen. Dus naderhand even terug fietsen met een emmer en een schep oid.

Als je met eigen vervoer komt, zal je inderdaad bij de gemeente een ontheffing moeten aanvragen. Dit kan vrij eenvoudig via hun website. Ook is het dan aan te raden om even de boot te reserveren, dit kost niets extra's, maar je bent wel verzekerd van een plaatsje aan boord.

Leuk dat je met je paard naar Schier wil!! Gaaf plekje, met relatief weinig verkeer en een mooi strand om te rijden.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:52

Geen ontheffing aangevraagd. Je rijdt gewoon met trailer naar Lauwersoog, daar wordt je trailer aan de auto van de stalling gekoppeld, en daarmee ga je de boot op. Je eigen auto zet je in de garage neer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:01

Auto tot 5,5 meter is 95.30 euro en aanhanger (max 2.60 breed) is 22.45 per meter. Per persoon betaal je nog 15 euro.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 02:18

winnie70 schreef:
Geen ontheffing aangevraagd. Je rijdt gewoon met trailer naar Lauwersoog, daar wordt je trailer aan de auto van de stalling gekoppeld, en daarmee ga je de boot op. Je eigen auto zet je in de garage neer.

Dat kan natuurlijk ook. Ik gaf daarom ook aan, indien je met eigen vervoer komt..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 06:08

Dat klinkt goed Winnie. Was dat duurder dan zelf met de auto gaan? En welke stal was dat?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 07:08

Ik ben al 3x met mijn pony's op schier geweest. Ik reed naar lauwersoog met de trailer en deed mijn trailer dan achter een auto of busje van een bewoner van schier. Van te voren wel gevraagd of ze mn trailer mee over wilden nemen en op de plek brengen ;).

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 07:11

van te voren...als: ter plekke spontaan gevraagd, Roekes?
Schiermonnikoog is met paard erg gaaf, wat een ruimte op dat strand.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:44

De stal was, dacht ik, Florida. Wij moesten gewoon de boottocht voor de trailer heen en weer 150 euro betalen. Stalling daar was dacht ik 8 euro per nacht op een weilandje (zelf uitmesten) met stal weet ik zo niet wat dat kost.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:18

Ik heb met wagenborgen gebeld of er een eilander overgaat met een auto waar een trailer achter kan. voor een doos merci heeft hij (jan) mn pony met trailer meegenomen en op de plek gebracht.

reentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:01

Klopt winnie70 jullie stonden bij ons.

Bij ons op de website staan prijzen van de stalling en prijzen voor vervoer(eigen of door ons). Heb je vragen stuur gerust een mailtje.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:04

Kijk ook eens op http://rvschiermonnikoog.nl/ . Ik heb erg goede ervaringen met deze stal. Tevens is er beschikking over een (kleine) binnenbak en zit ook dicht bij het strand. De stallen zelf zijn iets minder luxe maar wel ruim.