Paard huren omgeving Swalmen Limburg voor buitenritten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ambertjuhh8

Paard huren omgeving Swalmen Limburg voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 20:16

Hallo,
Het einde van de zomervakantie van 2015 ga ik met mijn zus ouders, opa en oma op vakantie naar Roermond Swalmen op camping raayerhof. Mijn zus heeft en eigen paard en we zouden het superleuk vinden om samen lekker ontspannen buitenritten te maken. Kennen jullie iemand of een manege die paarden verhuurt voor buitenritten zonder begeleiding?
Alvast bedankt
Amber

Lynn_Nikita

Re: Paard huren omgeving Swalmen Limburg voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:25

venhof in Herkenbosch?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:20

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:22

Venhof inderdaad!

Grappig dat jullie naar "mijn" camping gaan, ik heb daar 20 jaar op stal rondgelopen :D ze hebben er een aardige fokkerij/handelsstal bij nl. Maar ze verhuren helaas geen paarden. Ik ga zelf juni/juli een maand daar weer terug heen, maar neem mijn eigen paard mee. Fijne mensen en de camping is top in orde :)

Mocht je nog tips willen over het een of ander dan PB maar!

Ambertjuhh8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 19:07

Mag je bij manège venhof ook zelfstandig een paard huren voor een buitenrit?

Ambertjuhh8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 19:11

Of mischien een handelaar in de buurt?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:12

volgens mij mag je bij venhof alleen begeleide buitenritten op hun paarden doen.
Bij straterhof mag je wel zonder begeleiding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:23

Venhof staat op de site niks over ongebeleide buitenritten, alleen over dagtochten met begeleiding. Vroeger deden ze daar wel aan onbegeleid verhuren, maar dat kan veranderd zijn. Kun je het best even bellen.

Straterhof zegt op hun site duidelijk dat buitenritten uitsluitend worden gedaan met begeleiding, daar is TS niet naar op zoek. Paarden en accomodatie zien er ook niet heel jofel uit iig vanaf de foto's op de site, om eerlijk te zijn. Was benieuwd, kende ze niet dus even geneusd :P

Wat je nog zou kunnen proberen is manege Killaars in Reuver. Daar gingen vrienden van me vroeger wel zonder begeleiding de bossen in. Maar bij mijn weten is het daar ook niet meer mogelijk om onbegeleid paarden te huren, maar kan het mis hebben (ben er zelf nog nooit geweest).

Ik denk trouwens dat het in het algemeen lastig gaat zijn om onbegeleide buitenritten te gaan vinden bij een -goed en betrouwbaar- bedrijf. De goede bedrijven wagen zich er doorgaans niet meer aan en stellen begeleiding verplicht :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:05

ik heb heel vaak bij straterhof buiten gereden, zonder begeleiding. dus gewoon even bellen.
ziet er mischien niet heel luxe uit, maar de paarden worden super verzorgd en de mensen zijn er harstikke aardig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:14

Niet luxe is nog erg net verwoord, valt uit elkaar van ouderdom en achterstallig onderhoud!!
paarden zijn idd wel netjes verzorgd en locatie is ook redelijk dichtbij het bos

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:15

Ambertjuhh8 schreef:
Of mischien een handelaar in de buurt?

ik kan me zo geen handelaar uit de buurt bedenken, zeker niet waar je paarden zo mee bos in mag nemen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:25

Lynn_Nikita schreef:
Niet luxe is nog erg net verwoord, valt uit elkaar van ouderdom en achterstallig onderhoud!!

Ja dat was ook mijn indruk vanaf de site :o Maar goed, ik ben er nooit geweest dus kan verder niet oordelen. Blabla, mocht je er nog vaker komen, doe de beste mensen dan de tip aan om "buitenritten uitsluitend onder begeleiding" van hun site te halen als dat niet klopt :) en wat betere/prettigere foto's te plaatsen... Zo lopen ze klanten mis, site is nu echt geen goed visitekaartje en dat is zonde als het wel een fijn bedrijf is :)

Handelaars verhuren doorgaans sowieso niet. Zijn echt uitzonderingen die dat doen, en die hebben er dan meestal een manegebedrijf bij...

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:51

klopt wel ja..het is erg vervallen tegenwoordig. Maar de eigenaar loopt ook al tegen de 80 volgens mij. Dat hij uberhaupt een website en facebook heeft tegenwoordig is een wonder ;) (hij heeft natuurlijk wel hulp maar toch)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:41

Hij is idd al erg oud! Maar dat vervallen is al jaaaaren zo. ik kan mij ook niet voorstellen dat HIJ op fb en internet zit.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:49

nee, zal hij zelf ook niet zijn denk ik. Maar ach..wat maakt het uit of het vervallen is of niet, hoe de paarden erbij staan en hoe ze met jou als klant omgaan vindt ik veel belangrijker