Uitgestrekte weilanden met knotwilgjes en reigers aan de slootkant. Groepjes paarden erin, of een kudde schapen of de melkkoeien van de melkboer! Oneindig veel recreatie mogelijkheden; Idyllische wandel- en fiets paden waar je eindeloos veel kilometers kunt maken met je hond en/of fiets, kano routes tot je arme van je lijf afvallen, vissen in elke sloot mogelijk... maar! dit alles verboden voor ruiters en geen ruiterpad te bekennen.

Wat blijft er dan over als je in de polder woont: autoweg met aan beide kanten een smalle berm en sloot, auto's rijden er 100 km/u (60 km/u toegestaan), want ach.. die weg is zo mooi vlak/recht en nu snijden we de file af op de snelweg verderop.
Ik zoek lotgenoten die hier ook last van hebben. Hoe pakken jullie dit aan. Hoe rijden jullie buiten in zo'n gebied? Bordjes negeren en over de fiets/wandelpaden rijden, netjes langs de weg blijven, onder de man naar het dichtstbijzijnde ruitergebied? (voor mij 18 km stappen), blijven jullie in de bak/weiland rijden?, verhuizen jullie je paard? (hoewel die van mijn nu gratis in mijn weiland staat) of pakken jullie (meerdere keren per week) de trailer als je naar het bos/heide wilt?
Het gebied waar het in mijn geval over gaat strekt van Harmelen tot Wilnis. Midden in het groene hart. Eindeloos veel ruimte om paarden te houden, maar niet veel mogelijkheden om je erf af te gaan.