Ik weet niet zo goed of het hier goed staat, maar ik kon niet vinden waar het anders moest.
Sinds een paar maanden staan wij op een manege in Katwijk aan Zee aan het strand, wat natuurlijk een heerlijke luxe is. (Manege Jonker). Alleen begint het strand mij nu een beetje te vervelen, dat hebben we wel gezien. (Ik ben een buiten-ruiter en rij een recreatie paard, dus 3 a 4x per week het strand op is al snel niet meer zo spannend). Buiten dat mogen we vanaf 1 april het strand niet meer op voor 19:00, uitzonderingen in de weersomstandigheden daar gelaten. (Ik meen onder de 18 graden of bij neerslag).
Nu vroeg ik mij af of iemand misschien weet hoe je van Katwijk naar Wassenaar kunt rijden door de duinen, bijvoorbeeld richting Meijendel. Of misschien een andere leuke duinroute richting Noordwijk of daar nog voorbij?

Ik weet dat als we vanaf de manege rechtsaf de duinen in gaan je daar een stuk kunt rijden, maar daar is geen ruiterpad dus dan moet je over het fietspad. Dat vind ik voor een klein stukje niet erg, maar voor 2 uur een beetje saai.
Als we vanaf de manege links de boulevard af rijden kom je aan het eind van de boulevard bij de duinen, maar ook daar kan ik alleen fiets- en wandelpaden ontdekken. Weet iemand of dit uiteindelijk ruiterpad wordt? (Ik ben slechts 5 minuten over het fietspad gestapt en kwam toen geen ruiterpad tegen, maar misschien had ik iets verder moeten doorrijden?)
Google Maps heb ik al geprobeerd, maar daar word ik niet veel wijzer van (hoe kun je zien wat een ruiterpad is?). Ik ben daar niet zo een held mee, misschien dat iemand mij kan helpen?

Groetjes
dat doe ik namelijk wel, gewoon op het fietspad..