Het Hallerbos in Halle, Vl.-Brabant (BE): ook voor menners?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mhfp

Het Hallerbos in Halle, Vl.-Brabant (BE): ook voor menners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 09:41

Hey iedereen,

We plannen om op 12 april de hyacinten te gaan bekijken in het Hallerbos (Halle). Te paard, uiteraard ;) . Het is te zeggen: we zijn met vier ruiters en één menner. Nu hebben we onlangs gehoord dat de ruiterroute in het Hallerbos toch wel een uitdaging is... :-\. Volgens ruiters die er geweest zijn, is het een aaneenschakeling van heuvels en dalen, op en af, dus, en is door het mulle zand waden een beproeving voor ieder paard, zelfs degene met een goede conditie. Ik men zelf met een pony die een paar kilootjes te dik is, maar die ondertussen toch al heel wat overgewicht kwijtgespeeld heeft. We bouwen tegelijk langzaamaan conditie op. Daar ben ik niet zo erg bang voor. Maar waar ik wel onzeker over ben, is het feit of je 1) overal wel met de koets door kunt en 2) of het inderdaad wel zo verstandig is om over berg en dal met de koets door het mulle zand te gaan slepen. Ik wil hetgeen we zo zorgvuldig aan het opbouwen zijn, zeker niet afbreken door te veel, te snel, te gauw te willen...

Een vriendin en tevens medewandelaar stelde voor om eventueel al een keer op voorhand het Hallerbos te gaan bekijken, maar dan zonder paard. Dat lijkt me zeker geen slecht voorstel. Maar het leek me ook al interessant om hier op het forum alvast een berichtje te plaatsen.

Zijn er ruiters/menners die de ruiterroute in het Hallerbos (volledige lengte: zo'n 15 km of +-2 uur wandelen) al hebben afgelegd? Is het echt zo 'ruig gebied' als men wil laten geloven? Of zijn er ook redelijk vlakke en vooral veilige stukken bij? Of kunnen de minder veilige stukken route eventueel vermeden worden? Misschien door bv. maar een deel van de route te doen...?

Graag jullie mening en/of advies!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Sylvia.

Boterbloem95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:57

Hey !

ik ben al een paar keer als ruiter naar het hallerbos geweest, zeker de moeite !
Maar zoals je gehoord hebt wel redelijk pittig. Er zijn wel delen met de koets doenbaar denk ik, maar de hellingen zijn niet alleen erg stijl en mul maar ook smal volgens mij niet doenbaar met de koets...Misschien vind je een route die niet langs deze hellingen gaat ? Ik weet ook niet of je met de koets het Hallerbos in mag ?

Een keer op voorhand verkennen is een goed plan :)

Groetjes

Killed

Re: Het Hallerbos in Halle, Vl.-Brabant (BE): ook voor menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:21

hey, ik ben er al een aantal keer geweest,
Je hebt een grote lus en een kleine lus die je kan doen.
Maar volgens mij kan je vanop de parking er niet door met een koets is tussen paaltjes door)
Verder is er wel een leuk hoogteverschil maar nou ook niet zo ruig hoor.
Je hebt apparte wandel, fiets en ruiterpaden, daarbuiten mag je dus niet komen tepaard :)