Menvakantie in Soest!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovehaffie

Menvakantie in Soest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 22:29

Eindelijk is het zover ik ga met mijn eigen paard op vakantie! *\o/*

Mijn moeder en ik hebben een leuke B&B gevonden waar Wimbley naast ons chalet staat op het randje van Soest. We nemen de wagen mee en willen lekker door de bossen gaan rijden.

Nu vroeg ik mij af of er bokkers zijn met leuke routes, ideeën etc om te rijden met paard en wagen. De meeste sites geven helaas vooral ruiterroutes aan en ik weet dus niet wat ook geschikt/toegestaan is te rijden met een aanspanning.

Aangezien we pas in Mei gaan heb ik geen haast maar vind het wel leuk om alvast te kijken wat we zouden kunnen rijden etc. (voorpret is het leukste!)

kleinvosje

Re: Menvakantie in Soest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:33

Er zijn routes voor aanspanningen, maar welke precies weet ikniet. Ik weet wel dat je een penning moet hebben om daar te mogen rijden, en daar heb je een ruiterbewijs en/of menbewijs voor nodig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:35

In de bossen van Peijnenburg moet je iig een plaatje hebben en voor de soesterduinen ook. Als je evn googled vind je wel ruiter en menroutes daar.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 22:38

@kleinvosje: Ja de penning krijg ik van de B&B te leen, eind maart doe ik examen voor mijn menbewijs dus dat komt (hoop ik) goed ;)

@_Sim_: Ik ben al druk aan het googlen geweest maar zoals ik al zei is het lastig te zien wat nou ruiter en wat nou menroutes zijn. Gezien het feit dat je een penning etc moet hebben lijkt mij daar ook een verschil in te zitten...

We zitten ook vlak bij de lange en korte duinen mag je die ook echt op met de wagen dat iemand weet? Of alleen erlangs?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:52

Bij de vvv in Soest kun een een kaart kopen (kost iets van 7 euro) en daar staan alle routes op. Menroute langs de korte en lange duinen en laag hees is om en nabij 37 km lang.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 22:56

Je mag er dus alleen langs en niet op? Of weet je dat niet?
Ik ga even kijken of ik die kaart eventueel online kan bestellen... Kunnen we nu alvast wat routes bekijken!

Bokkers uit de omgeving met mooie routes hoor ik nog graag natuurlijk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:01

De duinen rijd je idd langs op daarvoor bestemde paden. Echt kris kras door de duinen mag niet.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 23:04

http://www.soest.nl/pdf/over%20soest/Ru ... 0kaart.pdf
Ik kwam deze kaart tegen. Maar hier zie ik niet echt routes langs de lange duinen (op een klein stukje na). Weet iemand of dit echt alle paden zijn of dat er nog meer zijn?

Ook las ik iets over vaste hindernissen die gebouwd zijn of worden gebouwd, weet iemand waar die ongeveer zijn en of je die natuurlijk zomaar mag gebruiken? (oefenen is altijd handig :P )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 07:50

Das lang niet alles. Aan de andere kant van de biltse weg kun je nog hele lange ritten richting lage vuursch pe maken.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 08:01

_Sim_ schreef:
Das lang niet alles. Aan de andere kant van de biltse weg kun je nog hele lange ritten richting lage vuursch pe maken.

Heb je wel weer een andere penning nodig en zodra je richting gooisch natuurreservaat gaat heb je weer een Andere nodig. Al weet ik niet of je daar kunt mennen...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 08:16

Dat klopt marjo maar die kun je gewoon aanvragen voor een dag. Ts vraagt naar de mogelijkheden dus die geef ik.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 08:26

@ _Sim_: weet je of die routes ook in de kaart staan die bij de VVV te koop is?
Super bedankt trouwens! Ik moet inderdaad even goed kijken welke vergunningen waar nodig zijn. Pijnenburg schijnt ook meer bossen te hebben maar daar moet je ook weer een aparte penning voor begreep ik.

Wordt nog wat kom ik uit het simpele Den Haag waar je gewoon op de weg moet rijden :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 08:28

Alle routes staan idd op die kaart haffie.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:06

lovehaffie schreef:
Eindelijk is het zover ik ga met mijn eigen paard op vakantie! *\o/*

Mijn moeder en ik hebben een leuke B&B gevonden waar Wimbley naast ons chalet staat op het randje van Soest. We nemen de wagen mee en willen lekker door de bossen gaan rijden.

Nu vroeg ik mij af of er bokkers zijn met leuke routes, ideeën etc om te rijden met paard en wagen. De meeste sites geven helaas vooral ruiterroutes aan en ik weet dus niet wat ook geschikt/toegestaan is te rijden met een aanspanning.

Aangezien we pas in Mei gaan heb ik geen haast maar vind het wel leuk om alvast te kijken wat we zouden kunnen rijden etc. (voorpret is het leukste!)

Hallo Lovehaffie,

Op onze ruiter-en menrouteplanner staan de ruiterroutes in Soest aangegeven. Waar je als menner niet mag komen staat middels een icoontje aangegeven.
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =241#stap4

Je kunt je routes nu al plannen, opslaan, downloaden voor GPS enz.
Links boven kies je voor een groot scherm, waardoor je een duidelijk beeld krijgt van de routes, rechts boven kies je voor kaart of satelliet.

Veel plezier en voorpret, en natuurlijke een supervakantie toegewenst.

Groetjes,
Yvette

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:08

lovehaffie schreef:
@ _Sim_: weet je of die routes ook in de kaart staan die bij de VVV te koop is?
Super bedankt trouwens! Ik moet inderdaad even goed kijken welke vergunningen waar nodig zijn. Pijnenburg schijnt ook meer bossen te hebben maar daar moet je ook weer een aparte penning voor begreep ik.

Wordt nog wat kom ik uit het simpele Den Haag waar je gewoon op de weg moet rijden :P

Volgens mij is pijnenburg en de lange en korte duinen 1 zelfde penning. Dan heb je dus lage vuursche En dat is een andere. Daarmee kun je geloof ik wel het Maartrnsdijkse bos in.voor het natuurreservaat is dan wel weer een andere nodig.

Let wel op: sinds januari werken ze bij de duinen met een ruiterbrief in plaats van een penning. Ik weet niet precies hoe het dan werkt, maar volgens mij kun je bij manege Eldorado nog wel dagpenningen halen.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 15:07

@ Yvette01: ik was inderdaad ook al op jullie site geweest maar daar staan bij sommige routes dat je er niet als menner mag komen terwijl op de kaart van Soest weer staat dat het wel mag... Dat schept bij mij verwarring vandaar dat ik besloot jullie kaart niet te gebruiken.

@19marjo90: ik zal inderdaad nog even vragen welke vergunnig waarvoor is en welke ik hem krijg bij de B&B

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:41

@lovehaffie

Kun je a.u.b. aangeven waar dat is, dan ga ik dit meteen bij de gemeente checken. Gemeenten en gebiedseigenaren veranderen geregeld routestructuren, maar ook hun reglementen. Daarom roepen we steeds ruiters en menner op om onjuistheden en wijzigingen aan ons door te geven, want foutieve info op de kaart willen wij zeker niet.

Met hulp van alle mede ruiters-en menners kunnen we de routeplanner up to date houden, we kunnen het niet alléén.

Alvast bedankt.

Groet,
Yvette

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 17:40

Snap ik! Hierboven heb ik een link geplaatst van de routes die ik kon vinden van Soest zelf (staan de men- en ruiterroutes apart en waar ze samen komen ook) Misschien is dat ook een idee voor jullie site maakt het een stuk duidelijker :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:39

Ik ken de B & B waar je heen gaat! Is erg leuk!

Qua rijden: door het gebied van peijnenburg reed ik zelf altijd zonder penning. Je kan wel een penning aanvragen. Ik zou zeker ook daar het bos in gaan en bij de hoge en lage vuurse rijden. Het goois natuur reservaat is echt wel weer er stuk verder. Daar zou ik niet heen rijden.