trektocht met eigen paard in zomervakantie 2015

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DagmarStam

trektocht met eigen paard in zomervakantie 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 18:00

Best bokkers,

In de zomervakantie van 2015, zou ik graag een trektocht met mijn eigen paard willen maken.
Ik had wat vragen :
- Heeft er iemand wat meer informatie over een trektocht maken in bijvoorbeeld belgië met je eigen
paard voor ongeveer een week.
- Zijn er mensen die dit al eens eerder hebben gedaan en hun ervaring willen delen.
- Zijn er ruiters die dit ook in de zomervakantie willen doen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:35

DagmarStam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 17:42

Waratje schreef:
Ik meen dat je in Belgisch Limburg behoorlijk goede mogelijkheden hebt met een knooppuntennetwerk en diverse onderdakadressen.
http://www.toerismelimburg.be/nl/paardrijden

Top ga ik eens kijken. Heb jij of iiemand anders dit toevallig al eens gedaan?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:46

Trektocht wel, in Belgisch Limburg niet ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:03

ik ga regelmatig max een week weg, huur dan een locatie waar ook de paarden kunnen staan. Vanuit die locatie maak ik elke dag verschillende ritten. Ik zoek over het algemeen een locatie waar ook de omgeving aantrekkelijk is om te rijden.

Vaak ga ik met vreemden, wat ook wel gezellig is en het gespreksonderwerp is nooit een probleem.

De hoeveelheid mensen en paarden verschilt meestal max 8 personen.

Kirania

Re: trektocht met eigen paard in zomervakantie 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:50

Waarom heb ik niet eerder rondgekeken in dit topic :')

Dankzij vriendinnen en kennissen die al ervaring hebben met lange ritten (not to mention alle personen die ik ken die in een radius van 20km wonen) heb ik al ruw traject kunnen uitstippelen richting Louvain-La-Neuve. De bedoeling op deze trektocht is niet om in lussen te rijden, maar om echt iedere keer op een andere slaapplaats terecht te komen en van daaruit verder te trekken. Lang leve connecties met stallingen en weides! Één keer kampeer ik op een bivakzone, als ik niet verder raak dan dat. Het hangt er een beetje vanaf wat er op de tocht gebeurt, maar de route is over het algemeen wel al uitgestippeld.

Wat ik wel moet zeggen is dat (of toch hier langs de grens Wallonië) het ruiterroutenetwerk nogal stroef is en niet bepaald uitgebreid. Het is daarmee dat ik vooral routes kon gaan zoeken in de bossen waar paarden toegelaten waren of waar geen restrictie op de wegen was. :)

Jorteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:42

Jeej, ik wil ook een weekje weg met de mijne (ook daadwerkelijk een trektocht), maar weet niet waar te beginnen. Hoe weet je waar een beetje leuk te rijden is met paard (en niet te ver weg vanuit NL?)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:50

Dan ga je toch gewoon een rondje Drenthe doen? Lijkt me vanuit Groningen goed te doen. In Drenthe (en delen van Groningen) zijn ook aardig wat onderdak adressen.