In Lommel en omgeving weet ik nog niks van ruiterroutes. Ons huis en wei ligt naast een ruiterroute van Nederland( Luyksgestel) en die ken ik natuurlijk ook nog niet.
Ik heb al via google meer informatie proberen te vinden, maar zonder succes. Via de site van VVV zag ik kaarten, maar de kaart van Brabant, Kempen die ik zou nodig hebben , kan je niet meer bestellen.
Ik heb wel al een kaart van het Limburgs ruiternetwerk, dus dat moet ik nog uitpluizen.
Maar daarop zie ik dan weer geen routes in vb Lommelse Sahara.
Wie kan me hierbij verder helpen?
Ik heb al wel de georganiseerde ritten ontdekt: Enjoy the rite, die zou ik dan proberen mee te doen en routes opslaan in GPS. Dan heb ik toch al iets.. Ik heb al wel de Fox River Trail Horses en Goolederheide gevonden die ritten organiseren met gids, misschien dat ik die ook al wel eens meedoe.
Op de Lommelse Sahara mag je niet meer komen met paarden. Marc van Fox River Trail Horses reed daar vroeger ook doorheen.Dit heeft officieel nooit gemogen. Het werd echter wel gedoogd maar enkelen hebben het verpest door er steeds afval achter te laten of een vuurtje te maken in het bos.
Meer info over het ruiternetwerk op kaart heb ik helaas ook niet voor jou. Ik woon aan de andere kant te Mol,langs de grens met Lommel en ga meestal op pad richting Blauwe Kei en Mol-Postel als ik die richting op ga. Daarbij gebruik ik geen kaart.Ik ken het gebied daar wel redelijk goed.
sylviel
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-15 16:53
Oh das jammer! Iedereen vertelde me dat het daar zo mooi is. Ik weet dat er nog plekken zijn in Lommel waar je kan rijden: kattenbos. ken jij dat?
Zijn er kaarten van de routes aan jouw kant? Ik heb een trailer, dus kan best die kant uit gaan.
Ik weet waar Kattenbos is maar ga er zelf nooit in rijden of mennen. De kaarten voor Limburg kan je kopen op de dienst toerisme in Lommel.Hoe het netwerk van Lommel noemt,vind ik niet. Die van het Campinia netwerk kan je ook kopen op het Ecocentrum te Mol,handiger omdat je niet in het drukke centrum van Mol moet komen en je zo ook weer terug in Lommel bent.
Merlen
Geplaatst: 24-02-15 17:22
Ik zie net dat Marc,van Fox River,wel in Kattenbos rijdt.Ik dacht dat dit de bossen van Pijnven waren. Dat betekent dat ik het wel ken.Ik ben namelijk ook al enkele keren met Marc mee op buitenrit geweest. Kattenbos strekt zich wel verder uit dan het gebied waar hij rijdt.
Je kan daar ook gemakkelijk routes uitstippelen, er zijn ook knooppunten in Lommel.
Ik dacht trouwens dat er nog 1 ruiterpad langs de Lommelse Sahara liep, maar dat je niet meer het water in kan/mag?
Wij waren afgelopen November een weekend naar Bergeijk met de paarden, ook niet ver van Lommel en we zijn van daaruit richting Valkenswaard gereden en richting Luyksgestel en het is echt prachtig rijden daar, kilometers lange zandpaden, prachtige bossen afgewisseld met Heide... Ik denk dat je daar heerlijk kan rijden.
In het Pijnven Rijksbos heb ik ook al gereden met de knooppunten, dat is ook mooi.
Elfie
Geplaatst: 24-02-15 22:02
Ik zie net dat de ruiterknooppunten nog steeds door/langs de Lommelse Sahara lopen dus volgens mij kan je er wel nog paardrijden.
Ik ken in Lommel enkel de vriesputroute (die rij ik wel eens). Maar volg enkel de bordjes. :p is ook maar n kortere route
Lukasje
Geplaatst: 24-02-15 22:21
Ik stuur je een PB'tje
sylviel
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-15 08:41
Bedankt voor de reacties @ Elfie: langs onze wei loopt een ruiterroute van Nederland, ik dacht van Luyksgestel en dan kom je zo in Valkenswaard, Bergijk enz Maar dit route heb ik nog nergens gevonden op internet.
Het knooppuntennetwerk van Limburg heb ik aangevraagd, ik had thuis nog een oude kaart liggen.
1Boefje
Geplaatst: 19-08-15 09:53
.....Of Sylviel moet gewoon met haar nieuwe buurvrouwtje gaan paardrijden, dan heeft ze een gids GPS-je aanschaffen, dan weet je altijd de weg terug te vinden