Noord-Holland buitenrijden op een manege

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer88

Noord-Holland buitenrijden op een manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 16:17

hoi,

weet iemand een leuke manege of gewoon een eigenaar waar je paarden kan huren of een buitenrit kan maken? met of zonder begeleiding maakt niet zoveel uit maar wel het liefst met een groep kleiner dan 15 personen. dat zou wel heel fijn zijn ;)

/3 Grtzzz /3

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:06

Dat zullen voornamelijk de maneges aan het duin/strand zijn: Manege Bruin in Den Helder, manege Noot in Julianadorp, manege Poelenburgh in Schoorl, manege Groot en manege de Hoef naast elkaar in Egmond aan de Hoef en zo verder naar het zuiden.
Bij de meeste maneges ga je onder begeleiding, hoe groot de groepen zijn hangt bij een aantal van het aantal deelnemers dat ingeschreven heeft af, maar dat kan je natuurlijk bij ze navragen.
Mijn ervaring is trouwens dat de paarden van de maneges die ze zonder begeleiding meegeven, niet de gemakkelijkste zijn, omdat ze de weg op hun duimpje kennen en al snel willen stoppen en naar huis toe willen. Dan heb je als ruiter wel heel wat ervaring en overredingskracht nodig om een leuke rit te hebben.

leenleen11

Re: Noord-Holland buitenrijden op een manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:13

Samen met twee vriendinnen ben ik twee keer bij manege Groot geweest, dat is goed bevallen! Brave paarden, en je kan zelf aangeven welk soort paard/pony je wil rijden. 1 keer met een paar anderen gereden en de andere keer waren we maar met zijn 4en (incl. begeleider)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:17

Zelf ben ik bij die van in Egmond aan de Hoef geweest, dat was een superervaring en zeer fijne paarden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 20-02-15 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:18

Duinmanege van poelenburgh in schoorl! Super leuk !

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:18

Wel onder begeleiding dit omdat we de omgeving en de weg niet kennen, dan is het wel fijn dat we begeleiding hebben..........

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:25

Ik heb zelf jaren lang gereden op manege Groot in Egmond, en vaak naar het duin/strand geweest :)

Daarnaast heb ik ook goede verhalen gehoord over manege de Hoef, manege Poelenburgh en manege Noot :) Veel plezier alvast!

Dreamer88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 19:51

dus de maneges
- groot - Egmond
- de hoef - Egmond
- poelenburgh - Schoorl

zijn als ik het goed begrijp fijn?
bedankt voor alle reacties alvast!!!

Grtzz

Dreamer88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 20:02

op welke maneges is het leuk/toegestaan om zonder begeleiding te rijden? met begeleiding is ook geen probleem hoor maar ik heb het niet zo op groepen van 18 man en samen met een vriendin is het wel leuk.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:06

Een vriendin organiseert buiten ritten onder begeleiding. Ze rijdt zelf mee op haar mini Fries en de ander gaat op haar appaloosa van 170 erg leuk

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:09

duinmanege poelenburgh, is heel leuk. ik rij er vast. Als je daar naar buiten gaat kan je verschillende soorten boeken (strand, bos,dagrit,volle maan rit) je moet wel een bepaald niveau hebben voor sommige. Maar dat is denk ik niet zo'n groot probleem. En de groepen zijn meestal niet meer dan 6. wel altijd met begeleiding :)

Dreamer88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 20:13

en bv op poelenburgh welke rit is dan het leukst? bos/duin of strand?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:17

Manege Heemskerk. Bos duin en strand en zonder begeleiding mogelijk.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:18

Dreamer88 schreef:
en bv op poelenburgh welke rit is dan het leukst? bos/duin of strand?

Strand, want dan ga je namelijk ook door het bos en over de duinen *D (wij iig wel)

Dreamer88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 20:31

is er naast heemskerk nog een manege waar je zonder begeleiding mag rijden? en bij sommige maneges staan geen tarieven, weet iemand waar ik die kan vinden? of moet ik dan al bellen?

Grtzz

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:44

Ik vind zelf, strand is iets van 3 uur ofzo.

Noortjelena6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:19

In Den Helder zit Stal van Haaster en de Jong, het is dan wel geen manege maar ze organiseren het hele jaar door elke dag van de week ritten. Het zijn kleine groepen en ook geschikt voor beginners. Ik ben hier al heel vaak op rit geweest en vind het top :)

Stefan1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:20

Heb twee keer gereden bij Poelenburgh in Putten. Was beide keren met begeleiding. Doen ze dagelijks en kleine groepjes, aanrader in mijn ogen. Goede (en grote) manage.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:40

Ik ga dit topic even volgen - ben me aan het orienteren op een strand rit in Noord Holland - ik rij al 20+ jaar maar ben geen held dus wil wel graag een mak paard . Ik lees bij manege Poelenburgh dat er verplicht galop is bij de strandrit in verlichte it , 1x gedaan op een bosrit op een andere manege en de paarden vlogen er op dat punt achter elkaar aan vandoor... Ik ou graag een strandrit willen in een klein groepje met brave paarden ( kan altijd wat gebeuren, maar in ieder geval er vanuit gaand dat de paarden braaf ijn ) als iemand daarvoor tips- ervaring heeft hoor ik het ook graag !

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:34

Ik weet dat de paarden bij manege Noot op het strand erg braaf zijn. Ze mogen niet voorbij de instructie en de meeste paarden weten dat ook en doen dat niet. Er wordt niet gejakkerd, je zit er snel bij het strand, er is geen echt duin waar je doorheen rijdt ( een stukje langs een verhard pad om bij het strand te komen) en er is geen bos bij.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:42

Flint09 schreef:
Ik ga dit topic even volgen - ben me aan het orienteren op een strand rit in Noord Holland - ik rij al 20+ jaar maar ben geen held dus wil wel graag een mak paard . Ik lees bij manege Poelenburgh dat er verplicht galop is bij de strandrit in verlichte it , 1x gedaan op een bosrit op een andere manege en de paarden vlogen er op dat punt achter elkaar aan vandoor... Ik ou graag een strandrit willen in een klein groepje met brave paarden ( kan altijd wat gebeuren, maar in ieder geval er vanuit gaand dat de paarden braaf ijn ) als iemand daarvoor tips- ervaring heeft hoor ik het ook graag !

Poelenburgh en de hoef zijn niet echt geschikt dan, want die paarden moet je richting de zee rijden en dan draai je met z'n allen tegelijk om en ga je. Heb je even niks meer te zeggen haha!

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:26

Manege Noot heb ik gegoogled en dat ziet er goed uit ! Ik had al het vermoeden dat het bij Poelenburgh ( en dus ook bij de Hoef ) ging en dat is niets voor mij :n
Bedankt voor de tips !

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:26

Mijn kinderen rijden bij Manege Noot en idd is een strandrit daar geschikt voor je. Er wordt niet geraced en de instructrice mag je niet voorbij en dat doen de paarden dan ook niet. Paarden zijn goed in de hand te houden. Je bent ook snel op het strand. Ik maak zelf 1-2x per jaar daar een strandrit en kan prima meekomen.

Ik ben afgelopen augustus bij Poelenburgh geweest en vond de strandrit niet leuk. Zodra we in draf gingen, sprongen de meeste paarden al in galop en gingen er vandoor in rengalop. Niet te houden. En ik vond de rit door de duinen vrij lang, vergeleken met het stuk wat we op het strand reden. Mag bijna niet de naam strandrit hebben.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:22

Bedankt voor de tip ! Poelenburgh streep ik sowieso af .

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:27

Ritten bij Poelenburgh zijn heel erg gaaf als je ervaring hebt en een redelijke dosis durf. De paarden zijn inderdaad gewend dat ze snoeihard het strand over mogen. Echter zijn ze ook wel te houden op het moment dat ze niet mogen. Ze leren namelijk ook dat ze af en toe eerst in stap of een drafje naar de andere kant moeten en op de terugweg pas hard mogen. Dit doen ze regelmatig om te controleren op kuilen. Veilig dus die ritten, maar je moet wel op z'n hardst durven gaan :)