Tips voor puzzelrit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickz

Tips voor puzzelrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 13:31

Hoi,

Ik zou deze lente/zomer heel graag een puzzelrit organiseren met onze manege. Alleen weet ik niet goed hoe ik daaraan moet beginnen. Vandaar dat ik via jullie eens wat ideeën wou op doen. Dus zijn hier mensen met ideeën, tips of ervaring laat maar weten :)

We bevinden ons in een bosrijke omgeving. Mijn idee was om de ruiters in kleine groepjes te laten vertrekken. Met eventueel een tussen stop voor een hapje en een drankje.

Maar al jullie tips en leuke ideeën zijn meer dan welkom ;)

Weet niet of dit topic hier juist staat...

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 10:45

Niemand met een leuk idee?

Ik dacht te werken met een soort van kaart waarmee je naar verschillende punten moet rijden, waar je dan een opdracht of vraag moet oplossen, wie het goed heeft krijgt bv een letter mee enz en op het eindpunt moet je dan een woord of een zin maken.

Maar hoe steek je zoiets volledig samen? En welke opdrachten en vragen zouden leuk zijn?

Prrrr

Re: Tips voor puzzelrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:51

Geweldig plan. Ik heb dat twee keer gedaan, ook in bosrijke omgeving, en twee keer was dat geweldig leuk.

Bij ons was de route aangegeven met pijltjes, ook de gangen waren aangegeven omdat er normaal gesproken eigenlijk altijd begeleiding mee ging het bos in - een gemiddelde manegeruiter die altijd onder begeleiding rijdt kan dat niet inschatten en ook niet indelen.

Zo'n kaart is een beter plan, je rijdt dan ook niet per se in teams achter elkaar aan. Je hebt dan ook geen last van vrolijke wandelaars die je pijltjes verhangen... Je moet dan alleen nog even bedenken wat je met de gangen doet, als je er onervaren ruiters tussen hebt zitten.

Vickz

Re: Tips voor puzzelrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 11:37

Pijltjes met de gangen zijn inderdaad een goed idee, maar inderdaad vervelend als de wandelaars (wat wel eens gebeurt) ze weghalen.

En plannetje leek me leuk omdat ze dan ook goed moeten kijken en uitzoeken hoe ze moeten rijden. Ik dacht eraan om de punten waar een vraag of opdracht is om die aan te duiden op de kaart en dat ze dan zo zelf de snelste of kortste route kunden kiezen/uitzoeken.

Bij ons mogen ze inderdaad enkel met begeleiding een buitenrit maken met een manegepaard. Misschien per groepje toch een begeleider opstellen? Maar die mag dan geen vragen of opdrachten mee doen? (meestal hebben die meer ervaring en kennis, zou niet eerlijk zijn)