Leren paardrijden voor een vakantie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annaaube

Leren paardrijden voor een vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 20:13

Beste Bokkers,

Een vriend van mij gaat op vakantie, en de bedoeling is dat ze gaan trekken met paarden voor een paar dagen. Hij heeft geen rijervaring, dus ik heb hem al gewaarschuwd voor spierpijn en schuurplekken. De paarden zijn gewend om redelijk onervaren ruiters mee te nemen. Maar dat terzijde.

Mijn vraag is, waar in of rond Amsterdam kan je het beste een paar lesjes nemen om de beginselen te leren?

Ik heb gekeken bij de hollandsche manege, maar dat is best duur als je alleen de basis wilt leren lijkt me. Heeft iemand een tip?

Liefs,

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Leren paardrijden voor een vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:17

Oooh dat gaat pijn doen. Beste tip die ik m geven kan is om te proberen er veel naast te lopen, anders kan hij na 2 dagen gewoon niet! Meer lopen.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 20:23

Gypsy schreef:
Oooh dat gaat pijn doen. Beste tip die ik m geven kan is om te proberen er veel naast te lopen, anders kan hij na 2 dagen gewoon niet! Meer lopen.

Ja had ik hem ook al gezegd, anders ga je helemaal dood haha. Maar weet je nog een goeie instructeur of manege?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:54

Nee sorry daar kan ik je niet mee helpen. Misschien op de site van de fnrs kijken?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:56

Goedkoopste manege in Amsterdam is manege Geuzeneiland :) http://www.manege-geuzeneiland.nl/
Heb zelf geen ervaring, maar omdat je zegt dat je de hollandsche manege te duur vind. De meeste maneges in/rond Amsterdam zijn aardig duur ben ik achter gekomen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:57

Amsterdam is qua lessen heel, heel duur. Heb je zelf misschien een paard of een kennis met paard? Dan wil diegene hem misschien de basis wel bijbrengen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:22

En investeer in een lamswollen pad voor op het zadel, dat scheelt veel in schuurplekken. Ze zijn ook tweedehands te vinden op marktplaats.

Rond amsterdam ken ik geen maneges, maar kijk inderdaad op de site van de FNRS. Of google op "basis cursus paardrijden" en kijk wat je daar verder weg vind. Wellicht kan er in 1 weekend meerdere lessen gegeven worden, waardoor de basis wat sneller erin zit?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:24

Wat een leuke vakantie zeg! Gaaf :D Maar, krijg je serieus zoveel spierpijn dan? Jeetje ik kan me het niet voorstellen! :o

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:29

De meeste ruiters die eens in de week een uur rijden krijgen al spierpijn van een trektocht van 1 dag...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:32

Angela schreef:
De meeste ruiters die eens in de week een uur rijden krijgen al spierpijn van een trektocht van 1 dag...

Heftig! :P