Sluiting ruiter-en menpaden.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette01

Sluiting ruiter-en menpaden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 08:55

Vanuit diverse kanten krijgen wij als Stichting ruiteren & mennen in Nederland melding dat Staatsbosbeheer bezig is met het sluiten van ruiter-en menpaden. Dit mag natuurlijk niet gebeuren en wij zullen ons tot het uiterste inzetten om sluiting te voorkomen. Ook willen we graag inventariseren hoeveel kilometers ruiter-en menpaden er op deze manier gestaag in Nederland verdwijnen. Indien jij ruiter-of menpaden weet, waar ook in Nederland, die door de gebiedseigenaren afgesloten gaan worden geef dit dan aan ons door. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Je kunt dit doen via het contactformulier van onze website: http://www.ruiterenenmennen.nl/formulier.php?nav=14.
Graag vermelden waar, wanneer en de redenen/oorzaken die de gebiedseigenaren aangeven om deze ruiter/menpaden af te sluiten.

Indien je graag met je paard in de natuur vertoeft en ook in de toekomst dit wilt kunnen blijven doen, deel dan dit artikel met al je paardenvrienen via onze facebook-pagina:
https://www.facebook.com/ruiterenenmennen

In het Mastbos bij Breda worden nu al grote stukken ruiter-en menroute afgesloten wegens sanering. Een duidelijke reden is niet bekend, evenals voor welke termijn de route afgesloten wordt.
Er is door plaatselijke gebruikers een actie opgestart om definitieve sluiting te voorkomen, welke wij als Ruiteren & Mennen zeker willen ondersteunen. Dus ben jij ook tegen deze afsluiting, stuur dan tevens een email met jou reactie naar dit emailadres; ruiterpadenmastbos@gmail.com

Het steeds verder buitensluiten van paarden in onze bossen mag gewoon niet doorgaan. Help dus allen
mee!!!!

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:07

[quote="Yvette01"]Vanuit diverse kanten krijgen wij als Stichting ruiteren & mennen in Nederland melding dat Staatsbosbeheer bezig is met het sluiten van ruiter-en menpaden. Dit mag natuurlijk niet gebeuren en wij zullen ons tot het uiterste inzetten om sluiting te voorkomen. Ook willen we graag inventariseren hoeveel kilometers ruiter-en menpaden er op deze manier gestaag in Nederland verdwijnen.

Hey,

Het is toch om te |( |( , dat dit gebeurt.
Maar héél goed dat iemand dit gaat bijhouden. *\o/* Ik ga zeker hieraan meewerken :j

Catiana

Re: Sluiting ruiter-en menpaden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:39

Helemaal mee eens! Reageer aub! Met hoe meer tegenstemmen we bij Staatsbosbeheer komen des te meer kans we maken dat de paden open blijven.
Iedereen die mailt wordt op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen.

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:05

@yvette01

Las net jullie bericht over het sluiten van de ruiterpaden op jullie facebookpagina.

Ben ik even blij dat ik niet daar woon. Tjonge wat doet die boswachter daar van het Mastbos alsof
het bos helemaal van hem alleen is. Volgens mij is de natuur toch ook van mensen die daar te paard van genieten.

Ik stel voor dat we massaal gaan protesteren tegen dit soort asociaal beleid van ambtenaren die nota bene dankzij onze belastingcenten worden betaald.