Ruiterpaden rondom landgoed pijnenburg

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Ruiterpaden rondom landgoed pijnenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 10:03

Hoi!
Ik weet dat je voor landgoed pijnenburg een ruiterpenning nodig hebt. Maar hoe zit het met de paden rondom pijnenburg (de blauwe op bijgevoegd plaatje). Zijn die vrij toegankelijk? Of van gemeente soest ofzo, en weer ruiterplaatje nodig?
Ok nog even proberen de foto te uploaden moment

Afbeelding

Rijden jullie hier in de regio trouwens met drie van die plaatjes aan jullie paard? (van goois natuurreservaat er ook nog bij) en misschirn zelfs Austerlitz. Je paard wordt een kerstboom met al die plaatjes! (leuke foto's zijn welkom!)

Of zijn die plaatjes minder grof dan die van gnr?

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:32

Die blauwe paden zijn een van de weinige vrij toegankelijke ruiterpaden daar in de wirwar van terreineigenaren en verschillende vergunningen. Ik waag al een paar jaar de gok door in al die aangrenzende gebieden illegaal te rijden en tot nu toe altijd nog de dans van een bekeuring ontsprongen. Zo geweldig worden die paden ook niet onderhouden en als ze 1 systeem voor het hele gebied zouden maken zou ik er minder moeite mee hebben.

Raamzicht

Re: Ruiterpaden rondom landgoed pijnenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:59

Ah okay! Dank voor je berichtje. Het is inderdaad een wirwar, op de kaart raak ik al helemaal de kluts kwijt. Worden al die verschillende paden ook nog met andere eigenaars bordjes aangegeven of moet je zelf maar uitzoeken of je nou legaal of illegaal op een pad rijdt?!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:22

In het bosgebied heb je te maken met het Goois Natuurreservaat, Staatbosbeheer en Pijnenburg.

http://gnr.nl/Upload/Parkeerplaatsen_en ... ailers.pdf

Als je klikt op bovenstaande link, en dan doorscrolt naar blz 2, zie je welke paden van het GNR zijn.

De blauwe paden van jouw tekening zouden dus niet van het GNR zijn. Ik denk dat ze van Staatsbosbeheer zijn en dan heb je geen penning nodig.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:31

Ik had mijn post aangepast, maar zie dat je mijn oude versie nog gelezen hebt.
Ze zijn inderdaad niet van Pijnenburg.

Ik heb een tijdje met twee penningen gereden, zowel van het GNR als Pijnenburg. Het is gewoon niet altijd duidelijk waar het een begint en het ander ophoudt. De controleur van Pijnenburg is best fanatiek en het GNR kan er ook wat van, ik wilde gewoon geen risico lopen dat ik een boete zou krijgen.
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 18-01-15 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:31

Ok dank! En tijdens het rijden wordt dus niet aangegeven op wiens paden je rijdt? Dus vantevoren even goed uitzoeken?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:33

Haha oepsie, weer mijn post aangepast. Sorry :=

Ik, zal even stukje tekst knippen: Ik heb een tijdje met twee penningen gereden, zowel van het GNR als Pijnenburg. Het is gewoon niet altijd duidelijk waar het een begint en het ander ophoudt. De controleur van Pijnenburg is best fanatiek en het GNR kan er ook wat van, ik wilde gewoon geen risico lopen dat ik een boete zou krijgen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:55

Hahaha we zijn lekker bezig hé!
Moet die van pijnenburg ook aan hoofdstel? Ook zo'n lelijk groot ding als die van gnr?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:54

Moet inderdaad ook aan t hoofdstel, maar ik had beiden in een tasje mee. Mijn paard ging nl oerend hard van dat gerammel aan zijn hoofdstel, dus dat was geen optie.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:55

Nee inderdaad.. Wie dat bedacht heeft?! Pffft

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:58

Die van GNR is echt belachelijk groot. Een soort kentekenplaat voor je paard :+