Paardenvakantie trektocht van Epe naar Nieuwmilligen/Uddel!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frgheaven

Paardenvakantie trektocht van Epe naar Nieuwmilligen/Uddel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 09:29

Omdat wij in Juli van plan zijn met de paarden naar Nieuwmilligen te trekken ben ik op zoek naar de route van Epe naar Nieuwmilligen.

Kan iemand mij helpen hiermee? Ik ben niet bekend in het gebied van Uddel.
Tot zover als de knooppuntenroute gaat van paardenroute.nl naar nr 75 zou ik graag via die route verder gaan richting Uddel/nieuwmilligen (Caitwickerzand)

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:24

Ehm, gewoon kaarten opzoeken en je route uitzetten? Er lopen routes door dat gebied (been there) en daar bestaan kaarten van. Kijk eens hier: http://www.hippisch-toerisme.nl/ en als je niet kunt vinden wat je zoekt, bel ze even; ze weten waar ze over praten.

Maflinger_S

Re: Paardenvakantie trektocht van Epe naar Nieuwmilligen/Uddel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:27

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:27

Nunspeet heeft een ruiterroute kaart en volgens mij staat omgeving epe uddel etc. er ook op. Kost 2,50 op te halen bij de VVV daar. Fijne kaart alleen even goed opletten met de knooppuntenpaaltjes.

En Epe had volgens mij een nieuw knooppuntenlijn aangelegd dus zal ook kaarten van zijn.

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:21

Idd fietskaart kopen of ruiter route volgen van de veluwe trail staan ook heel veel routes op Het is in ieder geval een hele mooie route/ omgeving

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:17

Ik ben redelijk bekend in dat gebied. Je mag niet overal rijden (de boswachters zijn zo hier en daar best streng!) en er staat ook nog ergens een prachtig hek waar je niet doorheen kan, tenzij je kilometers om rijdt.
Waar in Uddel / Nieuw-Milligen wil je precies naar toe? Dat maakt in de aanrijroute namelijk nogal uit (mag ook via PB).

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:35

Hilary. zo te lezen wil ze naar Caitwickerzand. Het eerste stuk heeft ze al kunnen uitdenken, tot knooppunt 75, vanaf daar wil ze een route naar Nieuw Milligen, Caitwickerzand.

Er zijn inderdaad goede kaarten van dat gebied te koop. Het kaartje van Nunspeet is denk ik niet voldoende, dat komt niet tot de route van Epe volgens mij. Ik zou als ik jou was even kijken bij het bezoekerscentrum in Nunspeet, daar hebben ze vast kaarten die een groter gebied bestrijken. Ik maak dan van een gedeelte van zo'n route een scan, sla die op in de computer en vervolgens print ik dat uit. Dan blijft je kaart netjes en heb je niet zoveel uit te vouwen als je onderweg bent. Als je dan om wat voor reden ook af moet wijken van de route heb je toch een overzicht van de paden in de buurt.
De overzichtskaart neem ik dan wel mee, maar meer om 's avonds op te kijken om te zien wat ik de volgende dag wil rijden.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:46

Ik woon er vlakbij en heb alle kaarten van het gebied, de fiets kaart is erg incompleet, stuur me maar even een pb dan kan ik je de kaarten doorsturen of je de knooppunten vertellen

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 17:03

Tot op heden heb ik een route in elkaar gezet. Deze komt onder andere langs emst, gortel, nierssen, hoog soeren en dan zo langs de a1 naar caitwickerzand... Heb de route van ruiterenmenner.nl gehaald.

Ik kwam rond de 30 km uit.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:01

30 km. is wel te doen. Toch zou ik als ik jou was kijken of je het onbekendere deel al eens op de fiets of zo zou kunnen doen om te zien of je niet al te veel vreemde obstakels tegenkomt. Neem je je spullen op je paard mee of gaan die met de auto?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:43

frgheaven schreef:
Tot op heden heb ik een route in elkaar gezet. Deze komt onder andere langs emst, gortel, nierssen, hoog soeren en dan zo langs de a1 naar caitwickerzand... Heb de route van ruiterenmenner.nl gehaald.

Ik kwam rond de 30 km uit.

Weet niet waar uit Epe je vertrekt, maar je zou ook via Tongeren/Wissel naar Gortel kunnen, laat je Emst links liggen.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:35

Ik zal morgen even de route hier neerzetten. In mijn beleving leek dit het kortste te zijn. :) Iedereen bedankt voor het mee denken! Ik waardeer het zeer!

pablo1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:49

Ik volg even mee.
Ga je alleen die tocht maken?

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 21:58

Heey,

Nee we gaan met 4 aanspanningen de rit rijden! 12 personen en 6 paarden/pony's

pablo1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 08:39

Leuk