Lange trektocht, trainingstips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ratties4life

Lange trektocht, trainingstips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 10:46

Alvast sorry als dit op de verkeerde plaats staat.
Ik ben op zoek naar tips hoe ik Buck kan trainen. Ik wil er nu alvast mee beginnen, hoewel het pas volgend jaar in de zomervakantie zover is. Liever vaak trainen dan op het laatste moment beseffen dat je niet goed genoeg hebt getraind :P . Een paar vriendinnen en ik gaan dus een trektocht maken te paard. Deze zal zo'n 3 tot 4 weken duren. Hoe kan ik het best mijn paard hierop voorbereiden?

mrie

Re: Lange trektocht, trainingstips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:09

Trektochten bestaan voornamelijk uit stappen, dus stappen stappen stappen. Voor de conditieopbouw kun je interval training gebruiken. Oefen met bepakking die kan flapperen of gewicht heeft.

Besteed veel tijd aan het voorbereiden van de route (google maps sateliet) zodat je weer wat de ondergrond is. Denk ook eindeloos over wat je meeneemt aan reserveonderdelen en voer.

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:21

Ja, daar begin ik volgend jaar mee! De training met bepakking is een goed idee! Wat bedoel je met intervaltraining?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:09

Dan bouw je op een snelle manier de conditie op. 10 min. stappen 5 min draven, 5 minuten stappen, 1 minuut galoperen en opnieuw.
In een later stadium ga je minder stappen en meer draven en galopperen. Je geeft het paard (en jezelf) steeds de kans een beetje op adem te komen en dan vraag je opnieuw inspanning. Je eindigd met lang stappen en droog thuiskomen

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 15:10

Oké, heel erg bedankt!

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:15

Ooh leuk! dit wil ik uiteindelijk ook gaan doen als ik straks weer een paard heb ;)
dus ik ''volg'' ook voor de tips die eventueel nog komen...