Instructieweek Centered Riding?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Instructieweek Centered Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 15:08

Na mij wat in de stof verdiept te hebben, denk ik dat het voor mij als amazone een goede zet zou zijn om eens wat te gaan leren op het gebied van Centered Riding. Dit ter verbetering van mijn houding, zit en rijden.

Nou ben ik al wat wezen snuffelen via Google, en weet dat ik iets van een instructieweek/ weekend ofzo wel zou willen doen. Dan kun je er volgens mij meer mee bezig zijn dan een cursus van 1 dag. Weet iemand een plek waar zoiets kan en wat zoiets kost?

Wel heb ik een paar wensen, hoop dat deze redelijk zijn:
- Bij voorkeur combinatie theorie en praktijk
- Liefst in Nederland
- Andere deelnemers zijn leuk, wel graag (jong) volwassenen (Ben zelf 31)
- Mogelijkheid tot paard huren/ gebruik manegepaard ivm geen eigen of verzorgpaard o.d.
- Bereikbaarheid per OV of mogelijkheid op een (bus)station of bij halte afgehaald te kunnen worden ivm geen rijbewijs.

Weet iemand iets voor mij?

Hilli

Re: Instructieweek Centered Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:11

Ik heb destijds zoiets gedaan via Alona (Margreet Boywmeester). Dat was wel met eigen paard, maar het was toen ook mogelijk om een huurpaard te regelen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:11

Heb je gekeken op de website van http://www.alona.nl ?
Ik ga daar dit je daar de instructeursopleiding CR doen, deze duurt bij elkaar ook een week.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:29

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:36

Je zou je ook kunnen opgeven als student rider bij de instructeursopleiding of de updates, de worden op verschillende plekken in Nederland gehouden elk jaar. Dan ben je meerdere dagen aan het rijden, op de locaties die ik ken waren steeds huurpaarden beschikbaar.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:38

Er worden regelmatig open clinic CR gegeven in Nederland, door verschillende instructeurs. Die duren twee tot vier dagen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:40

Ik heb een tweedaagse clinic gedaan bij Yvonne Roosen. Cursuscentrum Roosenheuvel. Destijds werd deze clinic gegeven door Nelleke Deen (volgens mij level 3 instructrice CR).

http://www.cursustotaal.nl/

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:17

Nelleke is level IV :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:43

Margreet en Nelleke zijn nu allebei level IV.

Ik heb via Margreet les gehad van Ylvie Fros (http://www.ylviefros.nl/) en Elke Wiss (www.equus-libris.nl/). Allebei erg leuke instructrices die regelmatig dingen organiseren.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:48

Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen, en hoeveel je ervoor uit wilt geven

Maar je zou een instructeurs opleiding kunnen doen of inderdaad 4 dagen meerijden als Student Rider, of een open clinic (1 of 2 dagen)
Bij die mogelijkheden worden in ieder geval theorie en praktijk afgewisseld

"Officiele" Centered Riding clinics mogen alleen gegeven worden door instructeurs met minimaal level III. De instructeurs opleiding door een level IV. De data daarvan kun je hier terug vinden. Wel een beetje bladeren want alles staat door elkaar (niet per land)

Je kunt natuurlijk ook gewoon lessen nemen van een Centered Riding Instructeur waarvan sommige ook wel trainingsweken en/of theorie geven. De Centered Riding Instructeurs (level I t/m IV) met recente licentie in Nederland kun je hier vinden.

Ik weet dat er in deventer http://www.marjanspaardenschool.nl/ zit/zat waar ze ook Centered Riding dagen organiseren en ze paarden beschikbaar hebben. Zelf geen ervaring mee

Veel plezier

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:20

Op www.alona.nl staan de data van instructeurstrainingen Centered Riding. Let op dit is geen opleiding. Je dient reeds les te geven om te kunnen deelnemen. Het is een toevoeging voor degenen die les geven en de nadruk ligt op houding en zit van de ruiter. Om kennis te maken met Centered Riding is deelname als student ruiter een interessante optie. In Kootwijkerbroek bij Human Horse Balance is ook een Centered Riding instructeurstraining dit voorjaar. (Nederlandstalige Level 4 Margreet)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:37

Ik denk dat het voor TS vooral iets praktischer is om naar Vanda Oosterhuis te gaan: http://www.gevoelvoorpaarden.nl/index.htm

Er is niks mis met Greet (wie gaat, doe haar vooral de groeten van me) maar Vanda woont simpelweg 300km dichter bij TS :+ Lijkt me gewoon handiger.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:23

Dit is geen week, maar dit kwam ik op de bokt-markt tegen: http://www.bokt.nl/markt/ad/318814/verb ... bij-jezelf . Kan ook met een paard van de stalhouder staat er op de facebookpagina bij. Je kan informeren of er nog plek is en of je er makkelijk kan komen.
Dit soort weken/weekenden zijn over het algemeen niet goedkoop, dus schrik niet van de prijs.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 16:26

Bedankt voor jullie tips! Zit momenteel met griep thuis, maar zal ze zeker in overweging nemen zodra ik weer wat beter ben...

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:51

ik ga 13 en 14 februari de open clinic rijden in dingen bij stal roosenheuvel.
ik heb m vorig jaar als toeschouwer gevolgd omdat ik een knieblessure had.
cursus wordt gegeven door Nelleke Deen. ik ben er na de vorige keer erg enthousiast over!
edit: ik vergeet te melden dat je hier ook een paard kan huren voor de cursus