Huurpaard gezocht voor trektocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlu

Huurpaard gezocht voor trektocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 00:07

Aankomende zomer zou ik met een aantal stalgenoten graag een trektocht willen maken. Precieze datum en plek is nog in overleg, maar we willen ongeveer een week weg, vooral rijden om te relaxen dus niet te lange dagafstanden en genoeg pauzes tussendoor. Overnachten op campings/bed and breakfasts met weiland/paddock voor de paarden. We zijn allemaal boven de 23, verantwoordelijk en met veel ervaring.

Nu zou het super leuk zijn als mijn bijrijdster ook mee zou kunnen, maar we kunnen natuurlijk niet met zijn tweeën op een paard ;) Daarbij wil ik deze trektocht ook wel erg graag met mijn eigen paard rijden. Daarom zoeken we dus een manege of particulier die een paard verhuurt voor een weekje om met ons mee te rijden. Dit is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg, maar wie weet weten jullie wat!
Laatst bijgewerkt door Marlu op 03-01-15 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

plantje01

Re: Huurpaard gezocht voor trektocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:08

Wat een leuk idee! Als ik een paard zou hebben had je 'm mogen lenen maar helaas...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:22

is er van de huidige stalling niet een paard die geschikt is en mee zou kunnen?

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:26

Nee helaas friesiszwart! We hebben een vrij kleine stal en de meeste paarden worden niet of weinig bereden..

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:32

Misschien is het handig om te weten in welke regio je zit?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:35

Bij de manege waar ik rij is afgelopen zomer één van de paarden meegeweest met een soortgelijke trektocht. Het dier had even weinig zin in bakwerk en kon op die manier weer lekker vrolijk in het koppie worden :)

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:41

Ik zit in de regio Utrecht, maar we gaan waarschijnlijk op de veluwe rijden. Maar stel we krijgen een aanbod in Brabant of Drenthe dan overwegen we dat ook zeker!

Rex_Rolfo dat klinkt goed! Waar zit die manege? Als iemand anders er ook mee geholpen is zou het natuurlijk helemaal super zijn :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:43

Marlu schreef:
Nee helaas friesiszwart! We hebben een vrij kleine stal en de meeste paarden worden niet of weinig bereden..

Je hebt nog enige tijd om een paard op een goede conditie te brengen; er vanuit gaand dat je geen klasse II endurance-afstanden in gedachten hebt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:52

Mogelijk een alternatief: 't Leersumse veld heeft wel huurpaarden maar ik denk dat je dan vanuit daar dagtochten zult moeten maken. Omgeving is wel prachtig daar.

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:35

@ikke, we hebben zeker geen grote afstanden in gedachten (hemelsbreed 15-20km) en tussendoor ook nog een rustdag. Maar de paarden die ik bedoel zijn allemaal al met pensioen of staan met een chronische blessure, dat trainen we er niet meer uit ;)

Leersumse veld staat inderdaad op mijn lijstje gaucho! Al neigen we nu nog iets naar de Veluwe.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:24

Marlu schreef:
Rex_Rolfo dat klinkt goed! Waar zit die manege? Als iemand anders er ook mee geholpen is zou het natuurlijk helemaal super zijn :)

In dit geval was de huurder wel een bekende van de manege, dat kan ook nog een rol spelen. Ik zou zeggen, vraag eens wat rond. Nee heb je, ja kun je krijgen. Is het niet bij de 1e manege dan wel bij de 2e of 3e. Of 10e. In de vakantieperiode zijn waarschijnlijk niet alle paarden nodig en verhuurd / verleased brengt het beestje meer op dan in de wei.

Wel (maar dat geldt voor alle gevallen) héél goed afspreken en op papier zetten hoe de risico's verdeeld zijn. Je hoopt en gaat er vanuit dat alles goed gaat. Maar helaas kan er ook een ongelukje gebeuren. In het ergste geval zodanig dat het paard afgemaakt moet worden (breekt een been of andere narigheid) of iets simpels dat toch da-kosten met zich meebracht of een kreupelheidje waardoor het paard een paar weken niet in de lessen mee kan lopen.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:27

Wie weet De Kronkel. Ik weet dat er nog wel eens een paard voor een paar dagen uit logeren ging (werd verhuurd denk ik).