Morgen buitenrijden op Ameland, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Morgen buitenrijden op Ameland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 17:08

Hallo bokkers!

Morgen misschien dan niet, maar vrijdag of zaterdag zou ook een mogelijkheid zijn.
Ik had al wat rondgezocht, gekeken en gevonden. Maar ervaringen kon ik niet zo snel vinden over hoe de paarden zijn op Ameland.
Na wat zoeken vond ik stal de Blinkert, 't jutterspad en Nella-Dorien gevonden.

Ik wil dus stiekem toch wel heel graag een lekkere buitenrit maken, maar enkele jaren geleden voelde ik me toch wel teleurgesteld, en vooral naar; het paard waar ik op zat was zo afgestompt, gesloten en stoicijns dat ik het verschrikkelijk sneu voor haar vond dat ze weer een rit moest lopen met een vreemde op haar rug. Daarnaast het slecht passende harnachement en ten slotte de brokkelhoeven maakten het niet een hele plezierige ervaring.

Nu zal dat natuurlijk altijd gebeuren, met paarden die wisselende ruiters krijgen.
Maar misschien weten jullie welke stal ik het best kan benaderen voor een fijne buitenrit, of is er nog een andere die ik niet weet?

Alvast bedankt!

anitas1994

Re: Morgen buitenrijden op Ameland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:17

Wij zijn in november bij Nella-Dorien geweest. Erg leuk om daar te rijden, hadden een leuke begeleider. De paarden staan daar lekker buiten (aantal ook binnen) zeker geen afgestompte paarden. Maar wel braaf te rijden. Ieder paard had zijn eigen spullen. 2 waren er die ochtend uit de wei gehaald en het had die nacht aardig geregend. Netjes schoon waren ze niet maar wel op de plekken waar het moest. Ik vond het zeker voor herhaling vatbaar!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 17:34

Dat klinkt in ieder geval positief :)

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:39

oh dan kan ik je De Blinkert aanraden. Hele leuke, grote en diverse groep, paarden die erg goed verzorgd worden en goed tuig hebben. Ze hebben heel veel land, en binnen in de boerderij boxen. Ziet er verzorgd uit. Heb er jaren geleden als begeleidster gewerkt en kom nog elk jaar terug. veel plezier in ieder geval!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:43

Ik rij al jaren bij 't Jutterspad en zou het iedereen aanbevelen :D. Paarden komen veel buiten, hebben eigen goede spullen, en worden alleen ingezet als ze 100% in orde zijn.
Vroeger huurde ik bij De Blinkert altijd een wandelpony, nu ik te groot ben voor de pony's ben ik naar het Jutterspad gegaan. Ik vond de Blinkert altijd te grote groepen hebben, bij het jutterspad ben je met een klein groepje.

Ik zou wel even bellen naar jutterspad om te kijken of ze nu wel ritten doen, heb namelijk eens in de winter voor een dichte stal gestaan :brr:

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:50

Ik heb 2 jaar geleden in de winter ( was eind november ergens) een paard gehuurd bij Nella Dorien. Ik vond het wel een aanrader. Samen met een begeleidster op pad geweest. Het paard was allesbehalve afgestompt, eerlijk gezegd had ik mijn handen vol aan deze wat oudere looplustige merrie maar ik heb me geen moment onveilig oid gevoeld. Mocht ik weer naar Ameland gaan, dan ga ik zeker daar weer rijden.

Rimada16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:00

de blinkert! zeker een aanrader :j paarden zien er verzorgd en netjes uit, zijn zeker niet afgestompt. vriendin van mij werkt daar in de vakanties vaak als begeleider en heeft elke rit veel plezier om de mensen te begeleiden tijdens de super mooie ritten op Ameland!
ze houden ook zeker rekening met beginners en gevorderden enz. en de duur van rit kan je zelf bepalen :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 19:51

wat een verschillen in voorkeuren en ervaringen!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:58

De Lange Dunen! Geen afgestomte paardjes, maar gewoon lieve leuke paarden die de hele dag op de weide staan te grazen met zijn allen. :j Het is ook geen enorme manege die in groepen van 20 buitenritten maakt. Én hele vriendelijke mensen :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:01

Trek roosch hier op bokt eens aan dr oren.. Die heeft al een aantal keer op Ameland gereden dacht ik..

amber1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:57

ik heb afgelopen voorjaar een buitenrit gemaakt bij Nella-Dorien! Erg leuke rit, met maar 3 mensen, mooi klein groepje dus! Kleine stal, maar ik kreeg keuze op wat voor type paard ik wou, en heb flink genoten tijdens de rit over het strand!! Ik zou er zeker weer naar terug gaan! :)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:01

De lange dunen! Ik ben toevallig nu ook op vakantie op Ameland, gisteren daar voor de zoveelste keer een heerlijke rit gemaakt. De ritten daar lijken met de keer nog leuker te worden. Echt genieten!
Hele kleine groepjes, van 3 tot 5 ruiters. Superbrave paarden, een aanrader!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 21:33

Dankjulliewel voor jullie suggesties allemaal!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:34

Heb jaren bij De Blinkert gereden. Vind dat echt een super plek :j

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:01

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:21

Ik heb de Lange Dunen gecontacteerd. Zeer benieuwd :D

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:26

Nice :) Ben ook benieuwd!

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:29

Je hebt ook rijstal le chaval. Ik weet alleen niet of dat hun nu open zijn. De paarden staan daar in een grote weide en hebben eigen spullen en worden netjes verzorgd.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:12

Update: ik ben langsgeweest bij de Lange Dunen. leuk gesprek en info gehad, een afspraak gemaakt voor zaterdag en het leuke ruiterwinkeltje bekeken :)

Helaas ben ik diezelfde dag (oudjaarsdag) in de avond enorm ziek geworden, en nu nog steeds niet helemaal beter. Af moeten zeggen dus :(

Haar kijk op het rijden met haar paarden en strakke afspraken wat betreft rijervaring maken wel dat wanneer ik hier terugkom, ik zeker bij haar een rit zal komen maken!