Hoe vindt jij je ruitervakantie ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nancyenarjen

Hoe vindt jij je ruitervakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 09:39

Ik ben benieuwd hoe paardenliefhebbers hun vakantieadres vinden waar ze kunnen paardrijden.
Wij hebben zelf een kleinschalig vakantieverblijf waar je bitloos en boomloos kunt rijden met onze tinkers dus zou graag willen weten wat interessante sites zijn.
Ik zie graag reacties.
Groetjes Nancy

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:31

Men neme een mooi rijgebied, typen in Google maps "horseriding" (in GB) of "paardrijden" indien in NL en dan komt er vanzelf vanalles bovendrijven :j
Speuren met google maps naar oppervlaktes die op paardenweide of buitenbak lijken en dan inzoomen. Adres googlen en in de meeste gevallen vindt je de bewuste toko wel terug.

Gewoon rondrijden in het gebied waar je bent, oogjes de kost geven en vaak komt er dan wel iets langs en zo niet, tourist information is your friend. Als je het heel goed doet, dan kom je op voordracht zelfs terecht op toko's waar ze helemaal geen paarden verhuren, maar speciaal voor jou een uitzondering maken :j

Dat is hoe wij in GB te werk gaan.
Soms zoeken we een toko waar je ook kunt slapen, soms combineren we paardrijden met de doorreis door een gebied en soms slapen we ergens, vinden een paardentoko, maken een afspraak en gaan rijden.
Zo zijn we aan de meeste favoriete adressen gekomen, zoals die herenboerderij in Pateley Bridge of all places.

senta

Re: Hoe vindt jij je ruitervakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:19

Lokale prikborden in vakantiehuisjes, eetgelegenheden ed. Zo heb ik ooit een adresje gevonden in de Morvan waar we een fantastische rit gemaakt hebben. Nietiedereen heeft ern website, of nternet op het vakantie-adres.

TurdusMerula

Re: Hoe vindt jij je ruitervakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:29

En veel via-via, als je weet van wie je 'hun smaak deelt' :j