Ik heb op andere topics gekeken maar ben niet heel veel wijzer geworden dus ik maak toch maar een nieuwe aan.
Ik wil z.sm. Mijn ruiterbewijs halen (ik weet het begint rond eind maart allemaal weer) maar vooral de prijs is een dingetje... Ik kan niet te veel betalen en heb geen eigen paard jammer genoeg (wel verzorgpony maar momenteel is ze kreupel dus tegen de tijd dat het weer begint zou ik in principe met mijn verzorgpony kunnen rijden) heeft iemand tips? Liefste met lessen ervij zeg maar dus niet alleen het examen als het kan
Ik heb dus niet zo'n groot budget heeft iemand tips??
Tja, de meeste maneges geven theorielessen, oefenlessen en examen als totaalpakket en dat is niet voor niets. Het is echt wel handig om te oefenen voor het examen. Vaak kan je wel alleen (her)examen doen en dat is een stuk goedkoper, maar dan heb je dus en niet geoefend en je kent het paard waar je op rijdt niet.
Ik ben zelf examinator en een handige ruiter haalt het ook wel zonder oefenen en op een vreemd paard. De meeste ruiters kunnen toch het beste een keer oefenen. En ik weet niet of er maneges zijn die je zonder te oefenen op een paard van hen examen laten doen. Op de manege waar ik lesgeef kon dat bijvoorbeeld niet. Als je je eigen pony mee kan nemen scheelt dat wel in kosten.
Het beste kan je de website van de KNHS in de gaten houden en als er dan een manege in de buurt is waar een examen georganiseerd wordt vragen wat de mogelijkheden zijn. Alternatief is zelf een examen organiseren! Iedereen kan dat aanvragen.
friesiszwart
wat is voor jou de meerwaarde van het ruiterbewijs.
Zelf heb ik deze inmiddels een jaar of 20 geleden gehaald maar nog nooit nodig gehad. Elke twee jaar heb ik weer zo iets van moet ik hem nog verlengen???
Leren kun je thuis, en als je een braaf paard hebt en een normale (ervaren) ruiter bent is het rijgedeelte geen probleem.
Ewan
Geplaatst: 13-01-15 12:26
RUITERBEWIJS EXAMEN!!
Gezien het geslaagde examen van vorig jaar wil ik weten of er voor dit voorjaar nogmaals genoeg interesse is om het examen nog een keer te organiseren.
Graag hoor ik wie er interesse hebben en ik vast op de voorlopige lijst zou kunnen zetten.
Ik wil proberen het op een zondag in april/mei te doen. De kosten zullen zijn: voor KNHS en/of FNRS leden 140 euro en voor niet leden 160 euro. Dit is exclusief het theorieboek, deze kan ieder voor zich bestellen via de KNHS site (kosten 14,95 euro). De prijs is inclusief 1 praktijktraining!
Let op examen moet op eigen paard, verzorgpaard of geleend paard afgelegd worden, er zijn dus geen paarden beschikbaar deze moet je zelf hebben of lenen! PAARD MOET MINIMAAL 60 cm KUNNEN SPRINGEN EN VERKEERSMAK ZIJN!
Theorie-examen zal plaatsvinden op stal 's Gravenweg in Vogelenzang. Praktijk zal plaatsvinden op Marienweide in Aerdenhout.
Meer informatie kan je vinden op www.srr-nederland.nl. Voor vragen mag je mij natuurlijk altijd contacten!
(ps. er is nog niets definitief gepland, dit is puur voor inschrijving om te zien of er überhaupt voldoende interesse is om het te kunnen organiseren.)
HEB JE INTERESSE? Mail dan je naam, leeftijd, e-mailadres en naam paard alvast door naar: marlievanmaris@hotmail.com
Ik heb dit in 2006 nog met mijn mooie vosbonte(of roodbonte) C-pony (Welsh x New Forest) merrie gedaan in Blijham, Groningen, erg leuk om de volledige cursus te doen en Bibi liep als een tierelier, zelfs door die nieuwe zware bak buiten die net was aangelegd en mij erop!
De prijs was absoluut te doen, zowel theorie als praktijklessen en examen, vielen enorm mee (ken de prijzen nu niet natuurlijk) Maar het is net een wekelijks ponykamp! ik raad het zeker aan! en ook al zou je t niet nodig hebben, je leert er hoe dan ook wat van, en wil je voor een buitenrit in een bos ofzo een paard huren, kun je aantonen dat je wel kan rijden, ondanks dat je geen wedstrijdruiter bent bijvoorbeeld.
Heb net mijn nieuwe pasje voor de komende 2 jaar ontvangen, als ik hem dan weer moet verlengen heb ik hem 10 jaar!
Ik heb mij ingeschreven op mijn eigen vertouwde manege een cursus van 8 weken ik vind dit fijner want de leraressen weten dat ik door een hele harde klap beetje onzeker ben geworden en ik ken de omgeving ik ken de paardjes ik ken de mense dat vind ik net wat vertrouwder 30 maart beginnen we pas nog 2 hele ruime maanden maar ja ik mag hem hopelijk op mijn lievelings pony doen! Daar rij ik bijna elke week op echt een geweldig beestje ik vertrouw hem volkomen