Vakantie op een ranch in Amerika.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brammaya

Vakantie op een ranch in Amerika.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:07

Hallo mede bokkers,

Samen met mijn nichtje en tante wil ik super graag op vakantie naar de VS.
Niet zomaar een vakantie, maar een vakantie op een echte ranch.
Niet een ranch die speciaal is opgezet voor vakantiegangers, maar een waar er nog echt gewerkt. Waar de koeien nog echt naar andere gebieden moeten worden gedreven te paard bijvoorbeeld.

Weet iemand of zoiets nog bestaat en of dat mogelijk is? En heeft er iemand misschien ervaring die contactgegevens met mij kan wisselen?

Ik hoor het graag :)

Kuggur

Re: Vakantie op een ranch in Amerika.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:26

Eerlijk gezegd vermoed ik dat je iets zoekt wat niet bestaat; een échte ranch die dit dus niet voor entertainment van vakantiegangers doet heeft hoogstwaarschijnlijjk geen behoefte aan de aanweziigheid van amateurs tijdens het werk. Die nemen tijd en moeite in beslag, om van de risico´s nog maar niet te spreken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:53

En echte ranch in de VS werkt nu met quads en helikopters...... Niet precies wat je zoekt denk ik.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:55

Gaaf! Dat wil ik ook graag, misschien mag ik na mijn eindexamen :) Ik hoop dat er inderdaad wat is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:46

Ik denk inderdaad niet dat er een ranch is die niet is opgezet voor vakantiegangers, waar je terecht kan als vakantiegangers zoals jullie dan zijn.
Je komt dan toch echt op de zogenaamde Guest ranches uit. Bij de 'echte' ranches zoals jij bedoelt, zullen ze met het werk bezig zijn en niet met het vermaken van vakantiegangers.
Tenzij je een working holiday doet. Dan help je mee op de ranch voor een bepaalde periode.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:49

Je kunt misschien kijken naar kleinschalige ranches?

En gewoon wat mailtjes naar organisaties sturen. Zij kunnen je vast meer info geven.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:50

Ik weet niet of het eigenlijk nog bestaat, maar bedoel je zoiets? [BEU] Mijn ranchavontuur in Canada dit is dan in Canada, maar lijkt mij ook ontzettend gaaf om te doen 'later als ik groot genoeg ben :')'

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:53

hoe lang heb je de tijd?

als je meer als twee maanden kunt en spaans wil leren zou je naar ranquilco kunnen gaan: www.ranquilco.com. Ik ben daar geweest en heb koeien, paarden schapen en geiten gedreven. Ik heb echt een super tijd gehad.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:25

Ik ben een aantal jaar geleden hier geweest http://www.williamsfamilyranch.com/ranchvacation01.html
Maar zo te zien houden ze op met het ontvangen van gasten. Zal wel komen omdat ze zelf ook niet meer de jongsten zijn. Ik heb daar echt een fantastische week gehad, hele dagen in het zadel samen met Roy!

brammaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 16:48

Super bedankt voor sommige antwoorden :) ik ga even speuren op de site!

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:51

Een dude ranch noemen ze dat daar geloof ik? Ik heb ee ooit meer over gelezen, maar weet even niet meer waar.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 11:14

Dat bestaat zeker nog wel.. Ik ga zelf als het goed is naar zon ranch in Canada. Gebruiken ze ook wel quads en tractors hoor, maar ze doen ook ontzettend veel mer paarden. De koeien naar andere weides drijven bijvoorbeeld wordt nog allemaal met paard gedaan.
Dat heet trouwens een cattle ranch. Dude/ guest ranch is voor touristen.

Maar VS wordt daar wel moeilijk mee ivm visum. Mijn eerste voorkeur ging eerst ook uit naar VS maar is zo goed als onmogelijk om dat legaal te doen. Illegaal zou je poging kunnen wagen, maar ze controleren streng en als zr je pakken wordt je zo weer op t vliegtuig terug naar huis gezet. Als je pech hebt mag je dan ook nog 5 jaar nier in de VS komen ;)