Omdat ik zelf helemaal weg ben van IJslanders (twee keer trektocht op IJsland gedaan) en mijn manegegroep ook graag met dit leuke ras wil kennismaken, zoek ik een adres waar we deze winter een keer een buitenrit kunnen maken. Een halve dagtocht of zo. Wie heeft er een suggestie voor een Ijslanderstal waar ze buitenritten met begeleiding aanbieden?
Stal Edda op Vlieland heeft ook 3 en 4 uurs ritten. Is alleen wel prijzig omdat je natuurlijk helemaal naar het eiland moet, maar het is zeker de moeite waard! Je gaat zowel door bos en duin als over het strand. Www.staledda.nl
Ik lees nu pas 'manegegroep'. Stal Zonneduin is geen grote ijslanderstal, de paardjes zijn particuliere paardjes waar een dame namens de eigenaren georganiseerde bosritten mee maakt. Je kunt in totaal met 4 of 5 mensen weg, meer paardjes zijn er niet (tenminste, de laatste keer dat ik daar was niet)
Waratje
Geplaatst: 19-11-14 15:48
Stal Foxan in Kuinre is een goed adres. Ze hebben paarden met hele fijne karakters.
Echt superleuke stal, je kan voordat je op buitenrit gaat zelfs nog een halfuurtje les van haar krijgen! Echt een eigenaar met hart voor haar fantastische paarden
Stal Edda op Vlieland is indd ontzettend leuk! Zelf een keer met een vriendin een 2 uurs rit over het strand gedaan op von, keihard gegaloppeerd en heerlijk weer Als je langere tijd op Vlieland zou blijven zou t Kaya prijs dan ook weer meevallen voor de heen en terugreis met de boot
Onze manegegroep is niet zo groot. Max mogen er bij ons 8 in de les en niet iedereen gaat mee. Denk ongeveer 4 a 5 personen dus dat kan dan misschien net bij zonneduin