Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mocht mijn eigen uitrijgebied wel een ruiterbewijs eisen, zou ik hem wel halen. Maar alleen voor het geval dat je ooit een keertje misschien ergens wil rijden waar een ruiterbewijs verplicht is, zou ik niet zoveel geld neerleggen! Ik zou niet weten welk ander nut er is van een ruiterbewijs.
Dandy schreef:Ik dacht ook dat het ruiterbewijs een aanvulling was op je WA-verzekering ? Of heb ik dat ooit horen vertellen en is dat helemaal niet waar ?
EDIT: stukje gekopieerd van de site van het ruiterbewijs:
"Bij het RB is ook inbegrepen een volledige 2-jarige WA-verzekering.
Deze is veelal beter, uitgebreider, als de"eigen" WA verzekering. Hierdoor zijn overheden en landeigenaren er zeker van zijn dat een goede verzekering is gekoppeld aan de ruiter."
Citaat:Let op: de WA-verzekering vervalt per eerstvolgende verlengdatum van je bewijs (uiterlijk 31-9-2016)
Examenkandidaten die na 1 oktober 2014 examen doen, zijn niet meer WA-verzekerd via het Ruiter- of Koetsiersbewijs.
Vanaf 1 oktober 2014 is er een ongevallenverzekering toegevoegd aan het Ruiter- of Koetsiersbewijs. Voor meer informatie kun je kijken op www.knhs.meeus.com

. Achja, dan over 2 jaar maar laten verlopen.