Weekje Veluwe 2015

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Weekje Veluwe 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 09:23

Toch even een topic over verschillende dingetjes want er is zoveel keuze dat ik toch wel benieuwd ben naar ervaringen.

Samen met een stalgenoot willen we volgend jaar een week met onze haffies naar de Veluwe/bos. Omdat we zelf geen vervoer hebben zijn we afhankelijk van de paardentaxi waardoor we afstand willen beperken tot max. 120km (Epe en Laag Soeren ben ik al bekend en is net ff te ver weg). Het plan is nu om met z'n 2-en te gaan maar mogelijk worden dat er 4. Zelf willen we verblijven in een blokhut (of iets soortgelijks) met de optie om eventueel zelf een hapje te kunnen maken. Voor onze paarden vinden wij het het meest prettig dat ze op de dag buiten kunnen staan en in de nacht binnen. Zelf mesten is geen probleem. Met buiten staan bedoel ik weide, maar een andere optie is dat ze eventueel na een lange rit nog even in een paddock kunnen.

Via bokt heb ik de onderstaande plekjes al kunnen vinden. Deze lijken ons erg interessant. Ik ben dus eigenlijk een beetje op zoek naar ervaringen, bijv. hoe zijn de huisjes, stallen, afstanden naar bijvoorbeeld zandverstuiving/heide (die hebben wij echt niet in de omgeving Rotterdam hihi), afstand naar eventueel een supermarkt (ivm meenemen eigen auto). Mochten jullie nog andere plekjes weten om te overnachten die hier nog niet op de centrale overnachtingspagina op bokt staan dan hoor ik deze ook graag.

Leersum- Overnachten in B&B paardentram-leersumseveld

Hoenderloo- Veluweranch

Kootwijk- v/d Hoorn

Kootwijkerbroek-Humanhorse

Otterloo- De kleine Pol of Stoeterij Willemien

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel delen van ervaringen.

taverno

Re: Weekje Veluwe 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:58

Ik ben 1 keer bij Gert van den Hoorn geweest .nadeel is daar dat de paarden weinig ruwvoer krijgen en niet naar buiten kunnen.Behalve na 17.00u als de eigen paarden binnen zijn.
Wij stonden met de paarden in noodstallen in de binnenbak waar ook gereden werd en we daar ook op moesten zadelen.En het huisje was ook niet veel meer,oud,ouderwets en de douche heel klein en het water liep onder de deur door de slaapkamer in.

Maar de omgeving daar is super!

De afgelopen 2x zijn we bij Stoeterij Willemien geweest,paarden kregen goed te eten,de wei is tegenover het vakantie huis,paarden konden de hele dag naar buiten en in het huis een boel ruimte.Het erf af en je zit al in het bos.(ginkelse heide)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:00

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:06

Alleen moet je daar met minimaal 6 personen zijn.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:11

Veluwe ranch bestaat niet meer in die naam.... Het is wel leuk!
Slaapgelegenheid op de 1e etage en ruime gelegenheid voor je paard, box, paddock etc.
Maar..... een paasei van de zandverstuiving!!! minstens 3 uur rijden. We redendagtchten van Kootwijk naar de Veluwe Ranch destijds.
En je rijdt veelal een stuk dezelfde route voor je ergns bent.
Voordeel: wel vlakbij park hoge Veluwe!!! wat erg mooi is.

Gert van de hoorn, leuke accomodatie, caravan huren kun je daar en direct aan ruiterpad, kwartier stappen van de zandverstuiving. Super plekje wat uitrijmogelijkheden betreft. Paard heb ik er nooit gestald.

HumanHorse, perefect locatie!!!! zowel ruiter als paard.
Enige nadeel is de weg overstken direct aan hotel en daarna de drukke weg naar hoenderloo en zo.
Zit ook een stuk van de verstuiving af....uurtje rijden

Rest van de locaties ken ik niet.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:14

Bedankt voor jullie reacties.

Nou mag ik uiteraard niet op 1 mening af gaan maar v/d Hoorn gaat 'm dan niet worden. Vond 'm sowieso best prijzig en na jou verhaal trekt het me veel minder. Vind juist genoeg ruwvoer als ze beperkt het land op kunnen erg belangrijk.

Dopheetsdel had ik ook gezien inderdaad, maar met z'n zessen gaat niet lukken, tenzij er ineens meer stalgenoten besluiten om mee te willen haha.

Oké Stoeterij Willemien klinkt goed, die had ik inderdaad al hoog op mijn lijstje staan.

Nee ik zag inderdaad dat de Veluweranch niet meer zo heet haha. Jammer dat die zover bij de verstuiving vandaan ligt, klinkt verder goed.

Drukkere weg vind ik op zich niet heel erg, paard is super verkeersmak, maar weet niet of ik zelf zin heb in drukkere wegen tijdens m'n vakantie. Randstad hier is normaal al druk genoeg.

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:22

Stoeterij Willemien is ook voor grotere groepen of je moet in een tent gaan zitten. Wel goed verzorgd.
De Kleine pol is wat kleiner ze hebben een pipowagen en appartementjes voor twee tot vier personen. Alles goed geregeld en niet onbelangrijk erg gezellig! Paarden kunnen op de wei en 's avonds in de stal. Zitten in de zomermaanden snel volgeboekt dus vroeg reserveren.
Ook vlakbij het bos en de hei. Het Wekeromse zand is ook goed bereikbaar.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:25

Kijk fijn, dit zijn toch allemaal reacties waar ik wat mee kan +:)+

Ja de gewilde locaties zitten inderdaad snel vol, vandaar dat we nu al orienteren. Begin november ga ik even zitten met een vriendin om te kijken wanneer we willen gaan. Zal of mei of september worden. Misschien zelfs wel laatste week augustus ivm bloeiende heide haha.

Ik vind op de website van Stoeterij Willemien toch gewoon dit staan:
Appartement: t/m 4 personen 22,50 per persoon nacht
Dan kun je er toch ook met twee personen in lijkt me???

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:38

Faringo schreef:
Dan kun je er toch ook met twee personen in lijkt me???

Ja hoor,wij zijn er met zijn drieen geweest.
Het dorp ligt maar een paar minuten met de auto waar je ook kan gaan eten.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:41

lekker ontbijten met je paard naast je in de wei.

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:44

Kijk dat ziet er gezellig uit! Zoiets zoeken we inderdaad! Lekker buiten in de rust en mooie ritten maken :-). Ik ben zelf 2 jaar niet weg geweest ivm laadprobleem met m'n haf. Sinds kort ontdekt dat hij dus wel binnen een minuut of 5 op een vrachtwagentje staat. Dus ik wil hoe dan ook op vakantie met hem volgend jaar en uiteraard nog wat leuke ritjes strand en duin doen bij mij in de regio.

We moeten inderdaad even bekijken of de auto mee gaat. Als we met de paardentaxi gaan dan kunnen we in de wagen mee rijden, maar ja dan zit je daar wel erg geisoleerd weer. Als je dan ergens heen wilt kun je weinig zonder auto haha. Maar dat komt ook wel goed.

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:51

Oké dan hebben ze dat veranderd.
Toen ik daar met mijn paard stond kwamen er alleen grote groepen in het appartement.
In ieder geval liggen de Kleine Pol en Stoeterij Willemien tegenover elkaar.
Bij stoeterij Willemien rij je zo het bos in, bij de kleine Pol moet je eerst een straat oversteken en dan ben je ook in het bos.
Beide goed verzorgd en aardige mensen. Ik zou inderdaad gewoon gaan kijken wat het best bij je past.
Als je de Veluwetrail gaat rijden kun je ook van locatie naar locatie rijden en je spullen door laten sturen voor een klein bedrag. Dat wil ik ook nog een keer gaan doen. Beginnen in Otterlo daarna Hoenderlo en dan Arnhem of Wolfheze, dat lijkt me erg leuk.

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:52

Oké dan hebben ze dat veranderd.
Toen ik daar met mijn paard stond kwamen er alleen grote groepen in het appartement.
In ieder geval liggen de Kleine Pol en Stoeterij Willemien tegenover elkaar.
Bij stoeterij Willemien rij je zo het bos in, bij de kleine Pol moet je eerst een straat oversteken en dan ben je ook in het bos.
Beide goed verzorgd en aardige mensen. Ik zou inderdaad gewoon gaan kijken wat het best bij je past.
Als je de Veluwetrail gaat rijden kun je ook van locatie naar locatie rijden en je spullen door laten sturen voor een klein bedrag. Dat wil ik ook nog een keer gaan doen. Beginnen in Otterlo daarna Hoenderlo en dan Arnhem of Wolfheze, dat lijkt me erg leuk.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:53

Zelf persoonlijke ervaringen met de kleine pol en 't Leersumse veld.

Beide qua uitrijmogelijkheden super. Nadeel bij de kleine Pol is dat je een wat drukke weg over moet steken om in het bos/hei gebied te komen.

Kleine Pol vond ik zelf wel wat gezelliger / persoonlijker.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:00

Die indruk heb ik ook wel ja, dat de Kleine Pol wat intiemer is dan de andere. Die drukke weg is wel jammer, maar lijkt me met goed opletten ook niet een groot probleem.

Leersum wil ik ook wel een keer naar toe. Lijkt me ook super rijden daar, maar omdat dat voor ons qua afstand dichterbij is en dus ook voordeliger met vervoer wil ik die denk ik bewaren voor een weeknd of midweekje.

Van locatie naar locatie rijden hebben we besloten niet te doen. Willen gewoon een vast plekje om te overnachten zonder dagelijks of om de dag te moeten inpakken/verhuizen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:11

Hoe zit het met de routes daar, zijn het knooppunten of is gps handig? De laatste sowieso wel denk ik, maar jullie snappen me vast wel ;)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:19

Nou,je kan daar echt niet verdwalen,bijna alle routes komen uit op het pad wat naar de stal loopt.
Wij nemen nooit een kaart oid mee. :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:22

Ohw nou dan moet het goedkomen haha. Hoewel....met mij weet je nooit _O-

Is de afstand naar de Hoge Veluwe ook aan te rijden of is dat net ff te ver?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:27

Dat gaan we misschien volgend jaar ontdekken ha,ha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:29

Oké haha ook nog niet geprobeerd dus :D

Misschien dat iemand anders dat weet voor ons?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:30

Augustus zou ik niet doen ivm de dazen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:41

ambre schreef:
Augustus zou ik niet doen ivm de dazen.

Zijn die eind augustus nog steeds zo vreselijk aanwezig? Bij mij in de regio zitten lang niet zoveel dazen als in een bosrijke omgeving dus heb er veel minder een beeld bij hoeveel dat er dan zijn.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:48

Ik vind het over het algemeen omgeving ede wel meevallen, Leersum zitten op een paar stukken wel meer dazen. Beide veel minder als Brabant

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 15:01

Oke, ach de vliegenspray gaat standaard mee en low budget vliegendekentje voor een weekje is eventueel ook zo aangeschaft. Ben 3 jaar geleden in de eerste week van september in Epe geweest met een paar dagen temperaturen van 25+ en toen viel het reuze mee ook. Verbaasde ons nog toen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:02