Trektocht met Ijslanders door Ijsland 《tips gevraagd》

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Trektocht met Ijslanders door Ijsland 《tips gevraagd》

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 22:21

Hallo allemaal,

Een vriendin en ik zijn van plan om een trektocht door Ijsland te gaan maken. We hebben verder nog geen kaders en plannen. We houden beiden erg van de natuur en willen graag de ruige natuur van Ijsland ontdekken. Mijn enige wens is het Noorderlicht te zien. Hoe lang en wanneer is allemaal ntb.

Wie heeft er tips?
Adressen, organisaties, locaties zijn welkom. Ook horen we graag Wanneer we het beste kunnen gaan.

Groetjes

Kuggur

Re: Trektocht met Ijslanders door Ijsland 《tips gevraagd》

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:14

Als je "enige wens" is het Noorderlicht te zien, dan is dat niet echt praktisch; wellicht een open deur, maar daarvoor heb je naast een heldere hemel, duisternis nodig. En in de mooiste tijd om op trektocht te gaan heb je dat laatste niet of nauwelijks.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 11:50

Zijn er nog ervaringsdeskundigen aanwezig? :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:52

Kuggur is een ervaringsdeskundige, hij woont op IJsland.

Je kan je (noorderlicht) eens opsteken bij Askja-reizen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:56

Noorderlicht zie je alleen in de winterperiode maar de meeste trektochten zijn juist in de zomer. Dus dan zul je keuzes moeten gaan maken.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:00

Vorig jaar in september heb ik de Sheep Round Up gedaan bij Eldhestar. Heel erg leuk en goed geregeld, fijn te eten gehad, ook te paard. Ook een fijne begeleiding gehad, die meerdere talen spraken.

Zij hebben ook meerdere paardrijtochten en sommige zijn snel vol. Alleen weet ik niet of deze reizen wel te combineren zijn met het Noorderlicht, ik was daar eind september/begin oktober en geen Noorderlicht gezien, te vroeg in het seizoen. Ikzelf zou zeggen dat je het beste in Juli/Augustus kan zijn, zeker in het binnenland is niet alles vroeg in het jaar open (qua wegen). In september zat ik alweer in de nodige herfststormen, ik had daar geen problemen mee maar het was wel rond het vriespunt op het paard en met windsnelheden van 20 m/s. Ook de nodige hagel/regen en andere dingen gezien. Ik had wel de geschikte kleding mee en we kregen bij Eldhestar een regenpak te leen wat we de hele reis mochten gebruiken. Wel goed letten op eventuele gaten!

Ook hele fijne paarden gehad om op te rijden en ze hadden van alles wat. Ook over de slaapgelegenheden was ik zeer te spreken maar de Sheep Round up wordt vanuit Eldhestar georganiseerd en zit geen verplaatsing bij in.
Qua cultureel is de Sheep Round Up zeer aan te raden, je rijdt samen met de IJslanders zelf op en kan ook onderweg met ze praten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:02

Sorry, kom even inbreken :+

En gewoon meerdaagse trektochten met IJslanders? Ik wil dat al heel lang en hoef de aurora niet per se te zien :)
Heb bij Askja reizen gekeken, maar vroeg me af of er andere aanbieders zijn.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 12:03

Bedankt Maflinger! Leuke woordspeling.

Ik heb inderdaad het een en ander gelezen over het noorderlicht. We zijn nu vooral opzoek naar fijne reisorganisaties. Dus mensen die zo'n reis gemaakt hebben.. ik hoor graag jullie ervaringen!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 12:04

Marloes, bedankt voor het delen van je ervaring! Ik ga daar zeker naar kijken.

Phormicola, ja, daar zijn wij ook naar opzoek! :-)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:17

Ik heb het Noorderlicht gezien en gefotografeerd, helaas niet op jouw bestemming. Dit was in het ruige noordn van Noorwegen. Misschien ook een optie? :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:25

Mijn wens is het al een tijdje om een trektocht in Ijsland te maken te paard. Is er nog niet van gekomen omdat het financieel gezien nooit lukte. Nu ben ik een paar jaar aan het sparen en in de zomer van 2016 moet het er dan eindelijk van komen.

Ik heb in andere landen trektochten gemaakt en bijna altijd geboekt bij Trailfinders. Nu heb ik een Belgische site gevonden (Hippotrek) en zie dat zij nog meer reizen aanbieden en ietsjes goedkoper dan Trailfinders. Weet niet of dit iets voor je is?

Weet je wel al waar je ergens in Ijsland wilt rijden en wat je (buiten het Noorderlicht) wilt zien?

Ik hoef het Noorderlicht niet te zien, mijn zus gaat naar Zweeds lapland emigreren dus dan krijg ik vast wel de kans om het daar ooit eens te zien. :P