Ervaringen manege's Ameland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XstormX

Ervaringen manege's Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 18:12

ik ga naar ameland deze vakantie en kan kiezen tussen 4 manege's de prijs is niet zo belangrijk maar heb graag wat recensies van andere,

1: 't jutterspad in nes
2: de blinkert in ballum
3: rijstal nella dorien in hollum
4: le chavel in ballum
5: de lange dunen

Ik heb graag wat info over de mensen die er werken/de manege eigenaren, hoe zijn de pony's, worden ze goed verzorgt? Hoe waren jullie ervaringen met de buitenritten?
En op welke manege is penny shadow opgenomen?
Alle info is welkom graag reactie :) bedankt!
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 17-10-14 02:22, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: In overleg met TS de topictitel veranderd/duidelijker gemaakt.

_bokworst

Re: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:15

De blinkert is geweldig qua verzorging! Paarden staan altijd bovenaan, gaan na het werk een groot land in met zn allen, echt een aanrader!
De mensen die er werken zijn ook erg vriendelijk :j
Heb er een aantal keer eenstrandrit gemaakt, helemaal tevreden! :))

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 13:01

Bedankt! Meer mensen?

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 20:43

niemand ervaring op ameland??

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:50

Ik heb zelf goede ervaringen met Nella Dorien en Le Cheval. De Blinkerd heb ik ook wel eens gereden maar ik vond dat ze daar soms wel erg veel mensen per rit hebben.

XstormX

Re: Ervaringen manege's Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 15:21

Zijn er mensen die een strandrit gaan maken op ameland in de herfstvakantie??

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:28

Mijn oma woonde altijd op Ameland en heb bijna alle stallen gehad behalve lange dunen.

- 't jutterspad in nes: Leuke stal, lieve paarden gaat er rustig aan toe
2: De blinkert in ballum: Ook een leuke stal met mooie ritten van Ballum naar Hollum en terug in de zomer vind ik zelf de groepen veel te groot maar weet niet hoe dit in de herfstvakantie is.
3: rijstal nella dorien in hollum: hier vind ik t zelf altijd het leukste, met een lekkere vaart over het strand en ook leuke paarden, anderhalfsuurrit/2 uurs rit is aan te raden, je gata dan door het bos, over het strand en door de duinen
4: le chavel in ballum: ook een leuke stal, te vergelijken met t Jutterspad denk ik..

Eigenlijk zijn alle stallen erg leuk, met betrouwbare paarden. Mijn voorkeur is Nella Dorien maar dat is meestal omdat we dan lekkere kleine groepen hebben en lekker hard gaan over het strand.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:30

De manege waar penny's shadow is opgenomen bestaat overigens niet echt ;) enkele paarden van de blinkert zijn gebruikt voor de film, of als standin in de film :j

Ik heb zelf alleen slechte ervaringen met Le Cheval en de rest ken ik alleen van naam.
De rest weet je al via de pb's haha

Klaskelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:51

ik heb een leuke ervaring bij de Blinkert leuke vriendelijke mensen

daar ga je ook in groepjes naar buiten ook harstikke gezellig
kon me aangewezen paard opzadelen enz

Le cheval
vond ik wel oke ik kon me aan gewezen fjord niet poetsen en iemand met ervaring ging op een druk paard mee en ik moest op een oud paard mee wel raar ik zou eerder andersom doen maar goed ook geen drafje of niks dat vond ik erg jammer was ook geen groepje maar met 2 mensen wel heel erg zonde

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:20

Ik denk dat ze allen op hun eigen manier goede punten hebben. Je bent waarschijnlijk al geweest, maar wat zoek/ verwacht je zelf? Daar hangt de keus ook vanaf denk ik.

xoannemeexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:45

Wij gaan bijna elk jaar naar Ameland *D en ben naar bijna alle maneges al geweest ik vind zelf nella dorien de leukste manege +:)+ , er werken hele aardige en vriendelijke mensen, paarden worden goed verzorgd. Als je voorkeur hebt kan je dit aangeven bv als je op kleine pony wil of op groot paard de paarden zijn allemaal lekker voorwaarts en braaf. Dit jaar ben ik 2 x met de galop rit van 1.5 uur mee geweest op sky , dan ga je eerst stukje over de weg naar het bos toe en in het bos stappen draven en stukje galop, dan langs de vuurtoren heel stuk door de duinen met lange stukken galop en daarna naar het strand waar je ook lange stukken stapt en draaft en paar keer stuk galopperen dan door de duinen stappen en in een stuk heide een laatste keer een galopje en dan door het dorp terug naar de manege.

Ben je al geweest? waar ben je geweest? :)

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:11

Ik ben dit jaar naar Ameland geweest, heb eerst gereden bij Nella Dorien, ik vond deze wel erg fijn, lieve paarden. Later de week ook nog een strandrit van 2 uur gemaakt (was voor mn verjaardag) bij de Blinkert want bij Nella Dorien waren alle strandritten al vol. Ik heb op een enorm groot lief paard gereden en dat was echt supergaaf. Ik ben dus over allebei wel tevreden :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:17

Heb ook altijd bij Nella Dorien gereden en heel tevreden.
Leuke paarden, leuke ritten op verschillende niveau's en veel verschillende paarden. Was zelf nogal weg van een Friese merrie Nienke <3 weet niet of ze daar nog staat (is al 3 jaar geleden).

cadansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:20

Ik woon op Ameland, dus weet er wel iets van af :)

1: 't jutterspad in nes: Leuk, aardige mensen, je moet wel van friezen houden want iets anders hebben ze niet.
2: de blinkert in ballum Mijn favoriet, leuke mensen en leuke paarden
3: rijstal nella dorien in hollum, ben ik nog nooit geweest
4: le chavel in ballum niet mijn favoriet
5: de lange dunen ook wel leuk;) al is dit niet echt een rijstal waar je echt van die groepsbuitenritten maakt zegmaar wel staat hier de set van penny shadow.

Penny shadow is trouwens bij het stayokay opgenomen en is dus geen manege;)

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 22:53

Hoi! Leuk al deze reacties :) ik heb gekozen voor de blinkert een erg leuke manege, we gingen met 9 mensen ongeveer. Het weer was niet echt zo geweldig we hadden storm hahaha maar toch genoten, over het strand lekker gegalopeerd. Ik zat op een fantastisch leuk paard als iemand de paarden van de blinkert kent laat het even weten:) is het trouwens normaal op ameland dat er geen stallen zijn voor de paarden?

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:55

Penny's shadow is onder de vuurtoren van Hollum opgenomen, dat was een gelegenheids manege. Officieel is het een stal van gewoon eigen gebruik. Ik heb zelf goede ervaringen met de Blinkert in Ballum.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:58

De blinkert heeft 2 stallen waarvan 1 ook echt stallen heeft. Hij was waarschijnlijk nog bij het vliegveld. De paarden staan meestal ook gewoon op het land, alleen maar mooi als een manege zoveel ruimte heeft :)

Welk paard zat je?

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 23:00

Een mooie friese merrie mette of metuh of methe ik weet niet precies hoe je het schrijft

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:02

Oh ja Mette is leuk! Wil ik ook nog wel een keer proberen :)

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 23:05

jaa een super leuk paardje heeft heerlijke gangen :) in mijn groep reden nog 2 friezen maar weet de namen daar niet meer 123 van, 2 haflingers 1 hete alex en een tinker. De begleiders reden op een belgische en ik denk tuiger ofzoiets?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:48

Dott schreef:
Heb ook altijd bij Nella Dorien gereden en heel tevreden.
Leuke paarden, leuke ritten op verschillende niveau's en veel verschillende paarden. Was zelf nogal weg van een Friese merrie Nienke <3 weet niet of ze daar nog staat (is al 3 jaar geleden).

Die staat er nog :j

Nowemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:37

Goh, heb ook ooit op Ameland gereden. Gezien ik mij alleen herinner dat Ze Friezen hadden zal het wel 't jutterspad geweest zijn. Vond het wel super leuk en de mensen waren erg vriendelijk!

Kun je bij deze maneges ook een dagje met eigen paard terecht. Lekker middagje rijden en dan even op terras ofzo.
( bedenk mij ineens dat ik dat nog wel een keer wil doen maar dan wel een hele dag)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:46

ik weet niet meer hoe de manege heet waar ik ben geweest op ameland, weet nog wel dat ze alleen maar vriezen hadden (mischien iets typisch dat dus te herkennen is ?) .
Ik vond het daar helemaal niks. paarden stonden de hele dag al opgezadeld in een stal waar ze de kont niet kunnen keren vastgebonden en in een 2 uurs rit zat een klein stukje gallop, klein beetje draf maar meer dan 3/4e was stap. Snap wel dat stappen dan een groot deel is maar vond wel dat er in elk geval wat meer drafjes in konden.
Dit is natuurlijk ook maar een momentopname, mischien gaat het daar normaal gesproken wel anders.

Nowemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:50

Tja, toen ik er was lag er nog sneeuw en waren er geen lange ritten omdat het weer het niet toeliet.
Dus zeker geen opgezadelde paarden. Boxen kan ik mij niet meer herinneren. Daarom denk ik dat er niks mee was. Anders had ik dat denk ik nog geweten :-)

bokker1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:36

Heb 1 keer gereden bij Le Cheval, leuke strandrit, maar heel kort :') komt omdat ik was ingedeeld bij beginners, omdat een gevorderde rit 'te lang of te snel' was ofzo :n Maar wel leuke pony's, alleen de pony's worden voor je uitgekozen, vrij logisch _O- _-:(