Manege Grol, Renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Just_Me89

Manege Grol, Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 14:12

Ongelooflijk, dat was het eerste wat in mij opkwam.

Op vakantie in Zeeland, strand, veel paarden, dus ik dacht leuk een strandrit te maken!
Sochtends een paar maneges rond gebeld en zaten allemaal vol totdat ik bij manege grol in renesse kwam. Zij hadden nog plek!
Geweldig!

Dus ik ga daar heen, in de kantine betaald en er zou beneden een paard aangewezen worden.
Het meisje daar zei dat ze nog 1 paard vrij had, een snelle. Geeft niet zei ik.
Komen we bij de stal aan, staat er toch een mager paard.. ach jeetje zeg! Ik zeg tegen dat meisje dat ik dat paard veelste mager vind en dat ik daar geen 30euro voor betaald heb. Oke ik heb er nog 1 maar die is wel sloom zei ze. En ik dacht, zodra die er maar beter uit ziet. Ander zadel gepakt en we liepen naar de stal. Een groot vriendelijk zwart paard die in een vieze stal stond. Nouja.. ik doe de stal open, aai hem ff en me oog viel op zn rug.. vol met wondjes en de ruggengraat stak er behoorlijk uit. Benen vol met wondje en dik.. pff.. ik denk daar ga ik geen zadel opleggen met al die wondjes.. arm paard. Wondje waren overduidelijk schuurplekken die precies onder het zadel zaten.

Vervolgens was ik er wel een beetje klaar mee. Dus ik loop naar de kantine en vertel dit verhaal en dat ik mijn geld terug wil als ze geen fatsoenlijk paard hebben staan. En ja hoor.. ik had het al verwacht.. geen geld terug! Die schoften!

Mijn hele dag naar de filistijnen door die achterlijke manege!
Geen aanrader dus!

mirriezz

Re: Manege Grol, Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:16

Naar mijn weten staat manege Grol niet als zodanig bekend, maar ik zal ook eerlijk toegeven dat ik er nog nooit ben geweest.
Wat ik ervan weet is dat er redelijk wat toeristen paard rijden, dus dat de paarden geen geweldig leven hebben, maar ik heb nog nooit gehoord dat het een slechte manege is.

Wel erg jammer dat jouw ervaring zo is uitgevallen!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:19

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:21

Ik heb daar heel wat vakanties gereden en dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Jammer dat jou ervaring niet zo best is, maar het is ook erg jammer om meteen zo'n gekleurd negatief advies te geven.

Manege Grol staat bij mij bekend als een goed bedrijf die veel zorg voor de paarden en het welzijn heeft.
Daarnaast hebben ze super begeleiding voor de strandritten.

lissisanne

Re: Manege Grol, Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:26

Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad met deze manege. Veel paarden die er duidelijk te mager of niet goed uit zien, gezadeld wachten in stands of meerdere intensieve strand en duinritten achter elkaar rijden. (paard met een zware tik van een spier werd ook gewoon meerdere keren ingezet: "doe die dan maar bij de beginners, dat kan nog wel") Verder gingen er in de groep waar ik was ingedeeld ook een aantal mensen mee die duidelijk voor geen meter konden rijden.
Zeker geen aanrader

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:27

Er staan op het moment maar een paar magere paarden,de meesten zien er top uit.
Ik kan gerust zeggen dat ze er nog nooit zo goed uit hebben gezien na het seizoen.
De zadels zijn oud,geld is er helaas niet,maar die meiden op stal doen hun uiterste best om zo goed mogelijk voor die dieren te zorgen.
Het zijn natuurlijk niet de beste paarden,laat ik maar zeggen:de laatste halte voor de dood.
Sommigen worden nog verkocht als privé paard,die hebben mazzel.
Inmiddels staan ze allemaal in een box ipv stand en ze strooien royaal op.Misschien was dat nog niet gebeurd?
Want ik heb zelden een vies hok gezien.Tuurlijk zijn er betere maneges,maar wat wil je van een toeristenbedrijf?
Ze moeten 8 weken per jaar hard werken en straks kunnen ze weer lummelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:35

M_D_H schreef:
Jammer dat jou ervaring niet zo best is, maar het is ook erg jammer om meteen zo'n gekleurd negatief advies te geven.

Manege Grol staat bij mij bekend als een goed bedrijf die veel zorg voor de paarden en het welzijn heeft.

Laten we de opmerking van TS dan eens omdraaien: waar moet je in jouw beleving dan wel zijn voor een, in jouw ogen, goede strandrit?

Het is een aantal jaren geleden dat ik voor het laatst bij Grol was, dus ik kan geen uitspraken doen over hoe het nu is maar in die tijd was Grol een manege als heel veel anderen. Er was best een en ander op aan te merken, maar niet niet anders dan heel veel andere maneges. Ik had in die tijd ook goede contacten met het personeel en ken dus ook het verhaal van de andere kant. Je wil niet weten wat klanten soms flikken......

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:39

ikke schreef:
M_D_H schreef:

Laten we de opmerking van TS dan eens omdraaien: waar moet je in jouw beleving dan wel zijn voor een, in jouw ogen, goede strandrit?

Het is een aantal jaren geleden dat ik voor het laatst bij Grol was, dus ik kan geen uitspraken doen over hoe het nu is maar in die tijd was Grol een manege als heel veel anderen. Er was best een en ander op aan te merken, maar niet niet anders dan heel veel andere maneges. Ik had in die tijd ook goede contacten met het personeel en ken dus ook het verhaal van de andere kant. Je wil niet weten wat klanten soms flikken......

Dat bedoel ik inderdaad.

De paarden staan schraal?
Gek he, ze lopen meerdere uren per dag, sommige lopen meerdere strandritten per dag, dat doen ze in het toeristenseizoen ofwel, 8 weken in de zomer, 2 weken in de herfst en 2 weken in mei... dat maakt 12 weken dat ze echt moeten werken...
De rest van de tijd draaien ze rustige manegelesjes.
Heb je wel eens een Endurance paard gezien? Die komen ook schraal terug van trainingen of een wedstrijd.
Is dat erg? Nee absoluut niet.
Merendeel van de paarden in Nederland zijn te dik.
En de zomer periode is de langste periode dat ze een beetje moeten werken daarna kunnen ze weer bij tanken en staan ze al lang niet meer zo schraal als in de zomer.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:43

Ik heb er in de winter een strandrit gemaakt. Paard wat ik kreeg was niet moeders mooiste, maar was niet dun oid dus zag er op zich prima uit. Gok dat ze in de zomer wel echt hard moeten werken, maar in de winterperiode hebben ze het erg rustig. Ik was die dag de enige.

Goed dat je niet opgestapt bent. Niet erg netjes van die manege dat ze je je geld niet terug geven als je niet eens mee geweest bent. Jammer dat ze zulke dunne paarden laten meelopen, laat staan paarden met wondjes. Heb zelf dus een andere ervaring daar, maar kan me wel voorstellen dat het er in het seizoen anders aan toe gaat.