Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fjorj schreef:Op inschrijf formulier neerzetten dat jullie nergens aansprakelijk voor zijn en dat de deelnemers laten teken. (Dat wordt in Nederland veel gedaan)
Maar wel jammer dat hier ondertussen steeds erger wordt met de Amerikaanse claim cultuur.
crazycactus schreef:Fjorj schreef:Op inschrijf formulier neerzetten dat jullie nergens aansprakelijk voor zijn en dat de deelnemers laten teken. (Dat wordt in Nederland veel gedaan)
Maar wel jammer dat hier ondertussen steeds erger wordt met de Amerikaanse claim cultuur.
Dat is volgens mij niet rechtsgeldig, net zoals de bordjes op de manege dat ze niet aansprakelijk zijn voor eventuele schade
ote]Citaat:[quote="Maar wel jammer dat hier ondertussen steeds erger wordt met de Amerikaanse claim cultuur.[/qu
Roxan1 schreef:ote]Citaat:[quote="Maar wel jammer dat hier ondertussen steeds erger wordt met de Amerikaanse claim cultuur.[/qu
Kijk dat dacht ik nou ook. Willen ons nek vrijwillig uitsteken voor gezellige middag, dat er ook eens iets te doen is voor al die recreatie ruiters hier in de buurt. En ondanks dat we allemaal keurig verzekerd zijn en onze premies betalen verpest, -zoals jij het schrijft de "Amerikaanse claim cultuur" - de hele lol van je nek uit willen steken.... Zou je diezelfde middag van je paard pletteren in hetzelfde bos op hetzelfde pad dan is er niks aan de hand..
De startlokatie wordt hoogstwaarschijnlijk Belgie. Of we daarmee 100% zeker niks meer met de Nederlandse wetgeving te maken hebben weet ik niet omdat alle organisatoren Nederlands zijn inclusief ikzelf al woon ik net over de grens. Ook zou het ongeval net op het Nederlandse ruiterpad kunnen gebeuren?
Het verschil met een manege is wel dat zij een bedrijf zijn -verdienen er hun geld mee en dan is het inderdaad niet mogelijk om je handen overal vanaf te trekken. Wij verdienen hier niks mee en zijn ook geen vergelijking met een wedstrijd/concours, immers deze worden georganiseerd door een bij KvK aangesloten vereniging die vaak nog eens onder het KNHS of andere sportbond hangt - dus nooit een persoonlijke aansprakelijkheid.
Roxan1 schreef:Betreft LRV - volgens info van KNHS sluiten de aangesloten verenigingen nog steeds een evenementenverzekering af.
Een stichting oprichten daarvoor moet je statuten deponeren bij kvk en je inschrijven bij een notaris. En dan nog steeds moet je een evenementenverzekering afsluiten is mij verteld...
Het is dus mogelijk om dit onder een bestaande geregistreerde club te hangen maar nog steeds redelijk bedrag kwijt aan evenementenverzekering en dat maakt het voor de weinige deelnemers erg duur.
Ik zoek nog naar een oplossing, in samenwerking met een bestaand evenement - met groot aantal deelnemers is ook het bedrag per persoon te overzien.
)