Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dresjoepie schreef:Hoe oud ben je ??
Ik zou vaker met iemand naar buiten gaan Met ervaring en een braaf paard en dan proberen jou pony zoveel mogelijk voorop te laten rijden ( Andere ruiter erachter niet ernaast) Dan kan die persoon jou hier mee begeleiden Als dit goed gaat kun je weer eens alleen gaan proberen
dresjoepie schreef:Drm lijkt het mij een goed idee om het samen met een ander paard te oefenen Begin dan eerst met korte stukjes voorop lopen bv eerst naast elkaar dat dat andere paard steeds beetje inhoud zodat jij eigenlijk voorop loopt Wanneer je paard weer stopt/schrikt laat je dat andere paard er weer snel naast en lopen jullie weer samen verder en dit steeds langer maken En dan weer opnieuw proberen wat voorop te rijden Steeds forceren om voorop ergens langs te lopen kan ook zorgen voor spanningen Terwijl een bosrit juist ontspannen hoort te zijn Op deze manier heeft het paard eig niet eens door
dat deze voorop loopt
ik ben laatst in de rijbak gaan zitten met een jaszak vol brokjes en een paraplu. Eerst paraplu dicht op de grond gelegd en gewacht tot paardje lief bij me kwam. Toen elke keer een babystapje verder en uit eindelijk begon het te regen.. Paardlief houd niet van een nat hoofdje dus toen ging hij bij mij onder de paraplu staan
of beter gezegd, mij proberen onder de paraplu vandaan te krijgen zodat zijn hoofd alle ruimte had
) en ik probeer stelling van hem te vragen zodat ik hem geestelijk en lichamelijk bezig hou. Ook probeer ik hem dan zoveel mogelijk op te sluiten met mijn handen en benen (verder geen extreme druk! Lichtjes aansluiten zodat hij jou steun voelt ) en dan maar hopen dat we er rustig voor bij kunnen en niet als een kanonskogel er aan voorbij gaan
Blabla1980 schreef:maar als je het paard steeds als het schrikt er weer langs laat lopen en nog eens enz dan geef je er toch veel te veel aandacht aan
tja..maar je hebt ene punt