Nu zitten wij (ik) echter met de aansprakelijkheid. Als ik mensen op mijn kar mee neem ben ik verantwoordelijk voor hun en voor eventueel letsel mocht er iets gebeuren. Tijdens deze ritten zal een cap dan ook sowieso verplicht zijn. Nu heb ik een aansprakelijkheidsverzekering en ik heb er een gezocht waar mijn paard ook onder valt. Ben ik hiermee genoeg gedekt voor eventuele schade op zo'n rit?
Verder willen wij dus als gids gaan rijden ook. Zijn wij in dat geval aansprakelijk voor de ruiters die met de rit meegaan (op hun eigen paard)? Is deze aansprakelijkheid ook te ondervangen met onze aansprakelijkheidsverzekering? En hoe zit dat als ik mijn eigen paard verhuur?
Ik ben al de hele middag aan het googlen geweest maar kom er niet helemaal uit. Vind vooral veel over bijrijders etc, maar daar dekt een aansprakelijkheidsverzekering wel gewoon voor. Ik heb geen diploma's verder ofzo, maar dat is in Nederland ook niet verplicht voor zover ik weet. Ik heb wel speciale verzekeringen etc voor maneges gevonden, maar die zijn echt heel duur en dat kan nooit uit met mijn plan. Is een verzekering als die toch de enige mogelijkheid om mijzelf in te dekken voor eventuele schade?
Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen
Ben overigens ook van plan om contact op te nemen met mijn huidige verzekeraar.