Buitenrit stal Nella Dorien (ameland)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Buitenrit stal Nella Dorien (ameland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 14:29

Hallo! :)
Is iemand bekend met rijstal nella dorien op ameland?
Zoja, wat was jou ervaring met deze stal en de paarden?

Dott

Re: Buitenrit stal Nella Dorien (ameland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:36

jup :) Heerlijke ritten gemaakt met een fries Nienke.
Paarden staan lekker in de wei savonds en smorgens worden ze op stal gezet. goed verzorgd. brave en leuke paarden.
ik heb altijd heerlijke ritten gemaakt, zowel beginners rit met mijn vriend (veel stap, kleine stukjes draf) en zelf strandritten van 2u.
Tis ook niet zo dat ze zodra ze het strand zien al weg zijn, zoals ik ergens anders wel eens meegemaakt heb.

aanrader :)

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 14:39

Dott schreef:
jup :) Heerlijke ritten gemaakt met een fries Nienke.
Paarden staan lekker in de wei savonds en smorgens worden ze op stal gezet. goed verzorgd. brave en leuke paarden.
ik heb altijd heerlijke ritten gemaakt, zowel beginners rit met mijn vriend (veel stap, kleine stukjes draf) en zelf strandritten van 2u.
Tis ook niet zo dat ze zodra ze het strand zien al weg zijn, zoals ik ergens anders wel eens meegemaakt heb.

aanrader :)

Hoe was Nienke? Wat voor paard is het? (Ik vind het altijd spannend om op een nieuwe paard te rijden vooral zo buitenrit)
En de paarden waren dus ook in te houden op het strand?

Dott

Re: Buitenrit stal Nella Dorien (ameland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:48

Nienke (is wel 2 of 3 jaar geleden) is een frieze merrie. erg stabiel en rustig. je kunt haar het beste rijden met een los teugeltje. dan houd ze de groep zelf bij, als je de teugels op maat hebt houd ze wat in en moet je steeds bijdraven.
Ze is erg lief en gaf mij een vertrouwd gevoel. heb het jaar erna ook graag weer met haar gereden.
de paarden zijn idd goed gecontroleerd op t strand. eerst rustig aandraven en dan galop. toen werd er gevraagd of t een tandje harder mocht.

misschien dat dat ook afhankelijk is van met wie je rijd natuurlijk :) maar dat is mijn ervaring.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:51

Ik heb afgelopen meivakantie samen met mijn vriend daar gereden.
Het was een prima rit, maar wij vonden het allebei niet heel bijzonder.

Ik had een beetje irritant paard wat constant heel extreem met haar hoofd schudde en mijn vriend en ik vonden de rit allebei wat lafjes. De groep bestond vooral uit beginners en kleine kinderen op kleine pony's, dus echt veel tempo hebben we niet gemaakt. Wel 1 galopje over het strand maar die had van ons ook wel harder gemogen :o
Wij zijn dan ook wel hele up-tempo ritten gewend dus misschien dat het daar ook aan lag.

De paarden zagen er wel gezond uit, maar waren wel erg vies en werden ook niet geborsteld voor de rit.