Gps om route's mee te volgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_RMHorse_

Gps om route's mee te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 07:56

Hallo,

Ik ben op zoek naar een gps apparaat (misschien een garmin) waar ik van te voren een route in kan zetten en die dan kan volgen. Nu moet ik steeds op me gps op me telefoon kijken waar ik ben en dan weer op de kaart kijken waar ik moet afslaan.

Gebruik nu endomondo maar ik zoek echt iets waarmee ik van te voren een route kan uitstippelen van zoveel km, bijvoorbeeld via ruiterenenmennen.nl en die dan in me gps kan zetten

Welke heb ik dan nodig?

Mvg cynthia

Napie

Re: Gps om route's mee te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:08

Endomondo heeft ook routes maar dan ben je wel afhankelijk van het feit of anderen een route erin hebben gezet in jouw gebied. Ik heb geen ervaring met gps

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:11

Er is een app; Topo GPS Nederland, waarmee je routes kan plannen en volgen, schijnt fijn te zijn! Heb alleen geen tegoed meer, dus nog niet kunnen installeren en testen..

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:53

ik gebruik meestal voor dit soort dingen www.afstandmeten.nl En dan de route die je hebt opgeslagen bekijken inderdaad op je telefoon.

Garmin kan dat soort dingen ook prima, die GPS gaat wel veel langer mee qua batterij. Ik heb zelf een dakota, is met losse batterijen en gaat makkelijk een dag mee.

Als je advies zoekt, ik heb zelf hele goede ervaringen met http://www.gpsshop.nl/ die ondermeer in rijssen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:22

Napie schreef:
Endomondo heeft ook routes maar dan ben je wel afhankelijk van het feit of anderen een route erin hebben gezet in jouw gebied. Ik heb geen ervaring met gps

Je kunt zelf ook routes maken in endomondo hoor :j

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 12:31

Blingh schreef:
Napie schreef:

Je kunt zelf ook routes maken in endomondo hoor :j

Hoe doe je dit dan?

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 12:32

Ik wil eigenlijk liever niet via een app op me telefoon want dit trekt hem supersnel leeg. Ik wil op internet op me laptop een route maken en die dan in me gps zetten.

Nu zat ik al naar de garmins te kijken maarja welke dan?

Edit: ik kan wel zo'n app downloaden maar daar kan ik de ruiterpaden niet op zien. Ik moet dus echt iets hebben waarmee ik een route kan inlezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:13

Via de computer :j maar je ziet geen ruiterpaden dus je moet wel (ongeveer) de weg weten.

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:36

_RMHorse_ schreef:
Ik wil eigenlijk liever niet via een app op me telefoon want dit trekt hem supersnel leeg. Ik wil op internet op me laptop een route maken en die dan in me gps zetten.

Nu zat ik al naar de garmins te kijken maarja welke dan?

Edit: ik kan wel zo'n app downloaden maar daar kan ik de ruiterpaden niet op zien. Ik moet dus echt iets hebben waarmee ik een route kan inlezen

Ik zou zeggen de dakota 10 (of eventueel de 20) niet al te groot, routes makkelijk te downloaden waterdicht.

het is dat je wat ver woont (ik woon achter arnhem) anders zou ik zeggen leen die van mij eens.

http://www.gps.nl/wandelnavigatie/ de winkel die ik bedoelde is www.gps.nl

En dit geeft toch hoop: http://www.gps.nl/contact.html#Heerhugowaard
ze verhuren ook dus dan kan je het eens proberen: http://www.gps.nl/verhuur/

de etrex zou ook goed moeten kunnen.

http://www.gpsshop.nl/category/214718/wandel-gps.html

dit is de categorie die ik je zou adviseren. Of je moet het via een pols horloge moeten willen doen, maar dan krijg je geen kaart te zien. Hoewel de ruiterpaden er niet perse op staan is soms een straat kunnen zien wel heel prettig.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 15:25

Duidelijke antwoorden! Dan ga ik denk ik voor de garmin dakota. Kreeg net een email terug van ruiterenenmennen.nl en volgens hem kan ik hun route's ook op de garmin zetten. Maar moest ik wel een aparte wandelkaart erbij kopen klopt dit?

Mvg

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:13

Volgens mij klopt dat ja.

LuckyThor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:51

Voor op het paard zou ik een Dakota boven een Etrex verkiezen vanwege het verschil in bediening (Etrex Heeft soort van joystick).
De gratis openfietsmap kan je ook gebruiken voor het paardrijden. Let wel gps gebruik vergt een beetje studie maar er bestaan goede youtube cursussen.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 09:10

LuckyThor schreef:
Voor op het paard zou ik een Dakota boven een Etrex verkiezen vanwege het verschil in bediening (Etrex Heeft soort van joystick).
De gratis openfietsmap kan je ook gebruiken voor het paardrijden. Let wel gps gebruik vergt een beetje studie maar er bestaan goede youtube cursussen.

Wat is de open fiets map?

Ik ga zaterdag naar een winkel hier in de buurt kan ik nog wat informatie vragen, als ik hem bestel heb je dat weer niet :+

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:13

Waypoint (de winkel achter gps.nl) heeft een eigen forum waarop heel veel te vinden is en je ook je vragen kwijt kunt. Deze heeft zelfs een eigen subforum voor paardrijden.

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:47

_RMHorse_ schreef:
LuckyThor schreef:

Wat is de open fiets map?

Ik ga zaterdag naar een winkel hier in de buurt kan ik nog wat informatie vragen, als ik hem bestel heb je dat weer niet :+

Op de digitale wandelkaart staan alle, zoniet héél veel onverharde wegen. Het is de meest fijnmazige kaart. Fietskaart heeft overwegend verharde wegen. Als je in de duingebieden, Veluwe, Loonse en Drunense Duinen en alle andere bosgebieden wilt rijden, kies dan voor de wandelkaart. Wil je overwegend langs de verharde weg, dan kan je ook de fietskaart gebruiken.

Als je bij Waypoint je GPS koopt, dan kun je gelijk een cursus erbij kopen voor, ik meen maar 10 euro.
Zeker raadzaam als je nog nooit met GPS hebt gewerkt.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 22:27

Nou hij is binnen hoor, de dakota 20 met kaart erbij. Maar helaas moet me macbookje even updaten en daar is ie al een uur mee bezig. Hij liep nogal achter. Kan dus helaas nog niet testen want basecamp kan ik nu niet downloaden

LuckyThor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:32

Welke kaart heb je gekozen?

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 14:23

Ik heb een kaart van nederland met een wandelend persoon erop. Goed?

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:11

8nnemiek schreef:
Er is een app; Topo GPS Nederland, waarmee je routes kan plannen en volgen, schijnt fijn te zijn! Heb alleen geen tegoed meer, dus nog niet kunnen installeren en testen..

Deze gebruik ik! In combinatie met de ruiterroutes die je uit kunt zetten op ruiterenenmennen.nl, ik vind het ideaal werken! App kost maar een paar euro, dus t is ook nig s een goedkope oplossing! En snel leeg, tja, als ik een pad een tijdje moet volgen zet ik het scherm gewoon ff uit, een rit van 20 km verbruikt bij mijn iPhone ongeveer 15/20% batterij, valt wel mee.