Strand Yerseke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Strand Yerseke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 23:51

Is er iemand die de omgeving van Yerseke/strand kent?

Ik zou graag eens een keer meer op het strand gaan rijden,ik kijk echter steeds op tegen de rit ernaartoe.Ik kom vanuit antwerpen,dus dan ban je(met trailer)al gauw 1,5 aan het bollen wil je richting de belgische kust of zeeland(ben een keer naar dishoek geweest met het paard).

Na het bestuderen van de kaart,het nodige ge'google en zoeken op bokt kwam ik op het strand van Yerseke uit.Uurtje rijden,en zou bij laagwater best een ruim strand zijn,parkeren zou gratis kunnen aan het einde van de postweg.(?)

Klopt dit?Is het de moeite om er naartoe te gaan(ik hoef geen kilometers te kunnen rijden,een sprintje trekken in galop en een beetje dressuurmatig werk op het strand is voldoende).Kan je daar inderdaad parkeren en is het er niet te druk?
Ik veronderstel dat de regel zoals op de meeste stranden geld:tijdens het hoogseizoen met paard enkel voor 10u of na 19u?

En kan je eventueel nog een ritje maken in de omgeving(bos of zandpaden,paard is niet beslagen)?

Als iemand uit de buurt met braaf paard(de mijne is een beetje een dressuurmiep)zin heeft om eens af te spreken en mij te gidsen is natuurlijk ook altijd een optie :D :o !

Somebitch

Re: Strand Yerseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 07:20

Hmm Yerseke, geen idee of zij een beetje strand hebben.. Ik denk het eigenlijk niet.
Ik zou eerder richting Renesse gaan, dat is circa nog een half uurtje verder maar dan heb je wel veeeel strand en bos. :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:03

Het is echt een heel klein strandje (en ook nog eens geen Noordzeestrand, maar een Oosterscheldestrandje en dus vrij slikkig), dus ik zou daar nooit speciaal naartoe gaan met m'n paard om te rijden. Er is in de omgeving ook verder niet zoveel, wat polder met brede bermen en dat is het dan. Prima als je er in de buurt staat, maar als je toch met de trailer gaat dan is inderdaad Renesse een veel beter en leuker idee.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:25

Er is geen bos in Renesse, dan moet je in Burgh-Haamstede gaan rijden, door het bos zo naar het strand, super om te rijden, en zomer en winter toegankelijk. Er staan hier regelmatig belgen op de parkeerplaats,zal niet voor niets zijn..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:26

Vanuit Renesse kan je daar prima heen rijden, dan zit je op circa 30 km heen en terug. Maar idd je kan ook gewoon in burg haamstede beginnen ;)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 23:25

Daar gaat mijn geweldige idee :D :( ,niet de moeite dus.

Zal het dus de volgende keer maar terug op dishoek houden,is dan toch nog het kortste bij(100 km).Kreeg via PB nog de tip 'Groede',das ook nog een optie,is ook 100 km.

Enkele weken geleden zonder paard Burgh Haamsede en Renesse gaan verkennen.Renesse leek inderdaad ook ideaal om te gaan rijden,parking vlakbij strand en makkelijke strandopgang.

Burgh haamstede leek wat minder:van waaruit wij geparkeerd stonden liep wel een ruiterpad naar het strand.Maar dat was zeker 20 min(te voet,missch te paard wel wat sneller)door de duinen,met heel diep mul zand,en daar ben ik niet zo gek van.Lijkt me toch niet ideaal voor de pezen etc.
Misschien heb ik wel gewoon de verkeerde parking uitgekozen?Tips hierover zijn altijd welkom!

Burgh haamstede en Renesse zijn voor mij beiden ong 110 km,dus zoveel verder dan dishoek ofzo is het ook niet.
Had enkel gehoopt om iets wat dichter bij te vinden wat ook de moeite is,maar de strandjes aan de oosterschelde zijn dan blijkbaar niet zo geschikt om paard te rijden??

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 00:00

Je hebt aan de verkeerde kant gezeten, wrs was je bij de vuurtoren in de buurt, dan moet je een heel stuk door de duinen, niet handig en je mist ook het bos dan..
Parkeren op de A vd Weijdeweg/Hogeweg in Burgh-Haamstede, betaald t/m Oktober, dan ga je het klaphek door, heerlijke paden, niet bijzonder zwaar, wel soms stijgen en dalen, en 2 overgangen naar het strand.
Ik rij hier een aantal x per week,en geen peesklachten, of misschien, juist daardoor niet, goede training..
Ik rij zelf nooit in Renesse en omgeving, hou van afwisseling en niet alleen strand en duinen, maar het bos maakt het zo leuk, en Renesse heeft beperkingen qua rijtijden, maar dat is na half September over, dus de mogelijkheid is er wel.