Ik was laatst aan het buitenrijden met de paarden van iemand anders (mijn oma). Dit deed ik vroeger ook vaak en daarbij gingen we ook wel eens een klein stuk bos in tijdens de rit. Een paar dagen geleden wilden wij dit dus weer gaan doen. Op een gegeven moment kwamen we bij het bos aan alleen toen kwamen we een boswachter tegen. Hij vertelde ons dat het bos geen ruiterpad was en wij daar niet in mochten omdat het een wandelgebied was o.i.d. , hier kon ik mij wel gewoon in vinden. Wij wisten dit toen nog niet omdat we al een flink aantal jaren daar niet meer geweest waren.
Alleen daarna vertelde deze man ons dat wij zonder ruiterbewijs ons eigenlijk op geen enkele openbare weg mochten begeven. Daarna vertelde hij wel vaag dat de berm nog onbekend terrein was en dat we dus maar via de berm het stuk terug moesten rijden. Anders zouden we nog een boete kunnen krijgen ook
.Maar nu heb ik een beetje op internet rond zitten kijken, en alles wat ik vind over het ruiterbewijs is dat het in sommige bepaalde gebieden verplicht is. Maar wij reden niet eens ergens in de buurt van deze gebieden!
Heeft iemand een idee hoe dit zit met dat ruiterbewijs? Want anders heeft die boswachter dingen zitten vertellen die helemaal niet waar waren :/.