Bosrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shethorsie

Bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 11:22

Ik maak best vaak een bosrit maar deze omgeving ken ik na 2 jaar wel en er is niet meer zoveel aan. Nu dacht ik kan ik misschien naar een ander gebied? Ik heb een verzorgpaard dus als ik dit ga doen moet ik het wel overleggen. Maar ik vroeg me af is het stressvol voor een paard als hij ongeveer 40 minuten in een trailer moet staan?

Ravenna18

Re: Bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:29

Als hij de trailer zelf niet eng vind is 40 minuten geen probleem.
Mocht je paardje helemaal gek worden in een trailer, dan moet je er even goed over na denken!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:28

Veel paarden ervaren inderdaad stress op de trailer. De mate waarin verschilt, zolang het niet te heftig wordt hoeft stress niet erg te zijn. Wij ervaren ook weleens wat stress zonder dat dat direct negatieve gevolgen heeft.

Wel kan het zo zijn dat het paard wat alerter is door de stress en daarnaast ook door de nieuwe omgeving.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:35

Mijn vroegere verzorgpaard vond het juist helemaal geweldig in de trailer, omdat ze daarmee altijd op leuke uitstapjes ging.
Je kon de trailer in de wei zetten en ze kwam van achteruit de wei zo de trailer in gerend, ideaal paard was dat! :')

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:41

Daar moet ie goed tegen kunnen hoor :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:14

Mijn pony vind het helemaal niet erg. Ze loopt er zo in, en ook rustig weer eruit.
Ze staat altijd stil, lekker een beetje hooi eten en schopt nooit tegen de wanden. Ook als
we er zijn en ze moet even (halfuurtje ofzo) in de trailer wachten vindt ze dat helemaal niet
erg en blijft ze heel rustig. Ligt echt aan het paard. 40 minuten reizen vind ik ook niet heel lang hoor :j
Moet kunnen.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:53

Het hangt er vanaf hoe stressvol jouw verzorgpaard een trailer vindt. We kennen denk ik allemaal de verhalen wel over het drama dat trailerladen heet ;) . Hoe jouw verzorgpaardje dat vindt, kun je natuurlijk altijd even aan de eigenaar vragen. Veertig minuten vind ik persoonlijk niet zo lang. Wel kan ik me voorstellen dat je verzorgpaard de nieuwe omgeving wat spannend kan vinden of inderdaad, zoals fjordina zegt, daardoor wat alerter kan zijn.