paard en gezin op vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josie

paard en gezin op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 16:21

Hoi Bokkers,

Als je met je paard en je gezin op vakantie wil (huisje / stacaravan bv.), waarbij er voldoende te doen is voor de kids (speeltuin / zwembad evt. binnenspeelparadijs e.d.) en ook nog eens honden mee mogen en je voor je paard gelijk het bos in kan zonder drukke wegen over te steken, zijn de mogelijkheden behoorlijk beperkt heb ik gemerkt.
Het mooiste is als het op 1 park zou zijn :D .

Zo'n lijst waarin dit voorkomt kan ik ook nergens vinden.

Wat ik tot op heden gevonden heb:

Otterlo:
Parken: Lorkenbos / Wije Wereld of de Zanding
Paard: Stoeterij Willemien

Kootwijk:
Park: de Berkenhorst
Paard: van den Hoorn

Hoenderloo:
Park bv.: Landal Miggelenberg
Paard bv.: Fjordhestgard (dan moet je nog wel een stukje over een rustige weg) / de Witte Hoeve (geen idee of je daar alleen gebruik kan maken van vakantiestalling) / Veluwerange = nu geheten: Buitensporthotel Hoenderloo

Vierhouten:
Park: Samoza (zou niet heel erg goed bekend staan, geen idee of dit klopt)
Paard: Samoza (stukje over het park zelf rijden en je bent in het bos)

Nunspeet:
Park: Bungalowpark - Camping de Witte Wieven
Paard: manege de Bonte Wieven (nadeel: alleen paddocks en alleen tegen betaling van een dagdeel (5 euro per dagdeel) kan je er bij weg, anders ben je verplicht er bij te blijven)

Wie weet er nog meer leuke locaties voor volwassenen, kinderen en paard die voldoen aan de wensen en bij voorkeur op / bij de Veluwe of andere locaties waar je mooi kan buitenrijden?

Santos_05
Fotograaf

Re: paard en gezin op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:26

Drenthe:

Nieuwe Moscou heeft een camping / paardenhouderij

Zelf heb ik een keer gereden bij Zorgvlied, Groot Bartje, die heeft ook veel voor de kinderen. Heeft stalling op de camping.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:31

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 16:44

Santos_05 schreef:
Drenthe:

Nieuwe Moscou heeft een camping / paardenhouderij

Zelf heb ik een keer gereden bij Zorgvlied, Groot Bartje, die heeft ook veel voor de kinderen. Heeft stalling op de camping.

Nieuw Moscou heeft wel een zwembad maar verder niet veel voor kinderen, volgens de site althans.
Zorgvliet (hightreestables) heeft toch geen stalling meer?

Horstellerie heeft geen zwembad en niet zo veel voor kinderen om te spelen. Zonder gezin lijkt mij dit wel erg mooi.

Bedankt voor jullie aanvullingen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:49

Wij zijn in Frankrijk op zo'n camping geweest. Heel gaaf om buiten te rijden maar misschien te ver voor jullie.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:51

In Twente heb je de Louwershoeve. Daar heb je een minicamping en een vakantiepark met leuke kleine boerderijtjes, bij een manege. De minicamping en vakantiepark horen dus bij de manege. Op de manege kun je je paard stallen en kun je je 's ochtends inschrijven voor een les en 's middags kun je meerijden met de buitenrit. Achter het vakantiepark ligt een bos waar je fijn kunt rijden (al weet ik niet of je hier zelf mag rijden ivm de boswachter..). Er is een kleine speeltuin, en er liggen 3 zwembaden in de buurt (waaronder één buitenbad en één subtropisch zwemparadijs). Er liggen ook twee attractieparken in de buurt en een mooie dierentuin (al is dat laatste wel drie kwartier rijden)
Laatst bijgewerkt door HoresesLover op 12-08-14 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:56

Het park in hoenderloo is wel heel mooi. De omgeving is ook super!
Ik weet dat hippisch centrum rosworld een camping had en je daar ook met je paard kan staan. Weet alleen niet of die camoing nog bestaat. Is in Drenthe

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:57

De Cantharel?

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:33

Afgelopen zomervakantie ben ik naar camping Zonnetij in Dwingeloo geweest. Naast campingplaatsen hebben ze ook bungalows op het terrein, en zijn er stallingsmogelijkheden voor paarden, inclusief weidegang. Ook heb ik gasten met honden gezien, dus ik neem aan dat dit ook mogelijk is :)

Rijden gaat ook prima, ruiterpaden beginnen nog net niet op het terrein. Het is even zoeken waar de mooiste plekjes zijn, maar ze zijn er wel, zeker als je de radiotelescoop gevonden hebt, vanaf daar is het heel mooi rijden in het Dwingelderveld of Koelevaartsveen.

Website: http://www.bungalowcampingdrenthe.nl/pagina/1/home.html
Onder tarieven staan ook de tarieven voor de stalling

Hopelijk heb je hier wat aan! :)

Edit: er is ook een openluchtzwembad in de buurt, en verder staat er hier ook nog heel veel.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 19:39

De wens is wel dat er een zwembad is op het park zelf, de Cantharel ziet er ook goed uit voor een keer zonder gezin, jammer dat men daar geen zwembad heeft.

Hippisch Centrum Rosworld zit in Zeijen (Drenthe) en zou idd een camping moeten hebben, het geheel staat te koop.

Lourenshoeve heeft ook geen zwembad en weinig voor kinderen, ziet er wel mooi uit, mooie huisjes, jammer dat het niet in het bos ligt.

De Veluwe heeft echt onze voorkeur en als het ook nog eens kan in het bos, jullie tips zijn ook nuttig voor anderen :), bedankt, zijn er nog meer locaties, bij voorkeur op op de Veluwe?
Zijn er geen adressen in bv. Eerbeek, Beekbergen, Ermelo, Kootwijkerbroek, Vierhouten of bv. bij/om Utrecht, Leersum? Een park en in de buurt plek voor je paard?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:55

Staat rosworld te koop?! :?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:53

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:56

maike_rickly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:08

Misschien is combi boszicht de jutberg in laag soeren een optie.
Paard op camping boszicht.
Zelf kiezen tussen jutberg of boszicht.
Mooie plek om uit te rijden.
Boszicht is mooie camping en vriendelijke mensen top voor de paarden.
De jutberg heeft zwembad voor de kids.
Weet niet of je er ook zo terecht kan als je ergens anders staat.
In dieren is ook nog van alles te doen voor de kids o.a de spelerij, uivinderij en een speeltuin.
Alles op een plek zal inderdaad moeilijk worden

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:37

Wat denken jullie super mee!!
Bronzen Emmer ziet er goed uit.
De Jutberg ook, paard zou kunnen bij Camping Boszicht, mits ze dat willen en anders evt. bij Stal Loenen B.V. of manege PPSV de Spreng (wellicht ook en tip voor groepsaccomodatie in juli en augustus en andere vakanties las ik op de site, dus wellicht toevoegen aan 'Op vakantie met paard' Martine?
http://www.ponyvakanties.nl/
http://www.manegedespreng.nl/

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:39

Camping de otterberg in Wijster.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:40

josie schreef:
Wat denken jullie super mee!!
Bronzen Emmer ziet er goed uit.
De Jutberg ook, paard zou kunnen bij Camping Boszicht, mits ze dat willen en anders evt. bij Stal Loenen B.V. of manege PPSV de Spreng (wellicht ook en tip voor groepsaccomodatie in juli en augustus en andere vakanties las ik op de site, dus wellicht toevoegen aan 'Op vakantie met paard' Martine?
http://www.ponyvakanties.nl/
http://www.manegedespreng.nl/

Ja de Bronzen Emmer is een echte aanrader! Paarden op de manege en jullie in een bungalow (die zitten midden in het bos). Je kan binnendoor naar je paard lopen. Heerlijk :)

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:50

Cynthia_idk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:03

Camping het caitwickerzand in Uddel. Je kan daar staan met sta caravan maar ook met een bungalow of tent. Ze hebben daar ook een aantal weilanden en je kan elke dag hooi bestelen om bij te voeren.
Je zit letterlijk naast/in het bos.
Er is geen zwembad maar in de buurt zijn er wel een aantal zwembaden, op 10 minuten afstand is er een landal greenparcs en daar kun je gewoon heen daar hebben ze binnen en buiten speeltuin.
Op het park zelf is er wel speeltuintje, grasveld met voetbal doelen etc.