Wij staan met onze pensionstal in het begin van een polderweg.
Hier mag je tot 200 m nog met de auto komen, hierna is dit verboden.
Toch zien wij vaak zat auto's rijden.
Trekkers komen we ook met grote regelmaat tegen, maar deze mogen hier rijden als bestemmings verkeer.
Nu is de weg sinds kort opnieuw geasfalteerd, en denken deze bestuurders dat de polder ineens 2 m breder is en dat je er hard kan rijden ofzo....?
Het heeft al meerdere gevaarlijke situaties opgeleverd... bestuurders stoppen niet, crossen langs de paarden (en ja het zijn al zulke smalle weggetjes) etc etc etc
Nu is eergisteren mijn stalgenoot door een trekker aangereden, de trekker haalde hem in, paard schrok van de aanhanger, keert om en word door de laatste band naar beneden getrokken.
Op wat schaafwonden, schrik (en misschien toch een verschoven wervel bij paard) na zijn ze er gelukkig goed vanaf gekomen.
Trekker wilde niet stoppen maar door de andere ruiter is deze toch tot stoppen gebracht.
We hebben vaak zat een wat oudere boer, op de trekker, die keihard langs komt, en vanuit zijn raam schreeuwt dat de paarden niet op de weg horen maar in een land. Deze man is echt levensgevaarlijk hier.
Wij als ruiters zullen waar het kan elke keer z.s.m. aan de kant gaan.
Maar op vele plekken kan dit gewoonweg niet, tenzij ze even 10/20 seconde even zelf wachten in een inham.
Nu zag ik van de week dit bord op facebook voorbij komen.
Een ideaal bord denk ik zo.

Helaas is dit in Belgie en is dit bord in NL afgewezen.
Nu zitten wij te denken deze bordjes dan maar zelf uit te printen en door de polder heen te hangen, zodat mensen in ieder geval weten hoe ze het beste met de paarden om kunnen gaan.
Zijn er verder nog tips van mede-bokkers?
Gemeente kan er niets mee, deze zijn er niet toe gerechtigd om er iets mee te doen, werd telefonisch aan mijn stalgenoot verteld.
Politie kan niets doen want er gebeuren geen strafbare feiten.
ik hoor graag.
Denk niet dat dit veel zal uithalen...

maar ik kan gelukkig wel inschatten wat te doen als ik een paard moet naderen