Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Caily schreef:Zweepje mee en tik bij zodra hij achter dreigt te raken, zo vertelde iemand me die veulen mee nam als handpaard, net als dat ik doe, en ja, het werkt! Wat ik met een volwassen paard deed is zo nu en dan snoepje uit mn zak toveren, toen bleef ze daar wel in de buurt, hahaha
Melodyyy schreef:Staat de IJslander hoger in rang dan de Shetlander?
LBLGypsyCobs schreef:Gydja schreef:De paarden zijn beide merries en de IJslander is de baas. Ik zou niet weten wat de oorzaak is waarom ze graag achter loopt.
Dat is dus de oorzaak.
Uit respect voor de Ijslander blijft ze er liever achter lopen dan ernaast.
Dat heeft met de rangorde te maken.
Kuggur schreef:Melodyyy schreef:Staat de IJslander hoger in rang dan de Shetlander?
Rijden met handpaarden is hier standaard, en paarden wordt het meestal al aangeleerd vóór ze onder het zadel komen.
We vragen ze niet naar hun status in de kudde...Ze hebben te gehoorzamen waar ze op getraind zijn.
Tamary´s tip is goed, wat je daarbij zou kunnen overwegen is de shet aan de ijslander te binden, wij gebruiken daar zulke riemen voor: http://www.lifland.is/vefverslun/hestar ... ingargjord (geen idee hoe die dingen in het nederlands heten). Worden hier óók gebruikt als je twee handpaarden mee wil nemen. De D ring bevindt zich ongeveer achter de schouder van het paard.
IK denk dat jij niet de mogelijkheid hebt TS maar zo wordt het hier dus ook beleerd; gehoorzaam handpaard mee, en de "leerling" daar aan hangen.
Melodyyy schreef:De Shetlander van de TS begrijpt dit blijkbaar nog niet en dan is het toch logisch dat ze achter de IJslander blijft lopen uit respect, omdat de IJslander hoger in rang is.