mrie schreef:Als je zelf gaat zoeken neem dan en fietskaart met knooppunten mee, erg handig als je effe niet meer weet waar je bent. Verder is het wijs om je route van te voren op google maps satelliet heel goed te bekijken. Dan zie je soms dat er parallel aan je route een onverhard pad loopt, je kunt oversteekplaatsen van te voren bekijken en eventueel aanpassen en je kunt oriëntatiepunten zien, een hoogspanningsmast, waterwegen of iets anders opvallends in de omgeving. Ik ga soms gewoon tellen, na de derde boerderij links. Ik neem meestal ook een kompas mee, maar daar moet je wel mee om weten te gaan en zijn aleeen handig op de langafstand in het bos
De link hierboven heb ik nog niet bekeken maar zo op het eerste gezicht is hij heel bruikbaar.
Zeker is google maps mooi om de omgeving waar je wilt gaan rijden te verkennen, maar dat is allemaal ook mogelijk met die routeplanner van R&M. Rechtsboven in het scherm kies je voor weergave van de kaart of satelliet.
Ook bij satelliet blijven de ruiter-en menpaden zichtbaar. Iets wat je met google maps en met fiets-of wandelkaarten niet hebt.
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... s=55#stap4
En je kunt je geplande ruiterroute, uitprinten, downloaden voor GPS, doorsturen per email enz.
Wat wil je nog meer voor gratis en voor niks
?