ik ga camperen zonder paard maar wil paarden zoeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kesha1

ik ga camperen zonder paard maar wil paarden zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 22:09

Hoi ik ben 12 jaar en kan een beetje engels niet perfect maar het gaat. Nu zit ik met dit probleem: ik ga camperen met me moederen haar vriend omgeving : frankrijk, duitsland, zwitserland. Maar ik wil tuurlijk wel een activiteit: paardrijden! Nu weet ik niet hoe ik dat daar voor elkaar ga krijgen.
Mijn ideeën:
In de buurt van de camping lopen
Nederlanders die hier al langer staan vragen waar paarden zitten
als iemand langs komt met zijn paard een praatje houden

verder kom ik niet, als ik niet kan paardrijden: wst valt er nog mddr te doen: zwemmen en met 2 mensen alldnaal "leuke" dingen doen. *gaaap* ideeën zijn welkom!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:58

Op internet zoeken in die buurt ;) 'Horse riding in (plaatsnaam)' intypen bij google. Desnoods met hulp van je ouders of anderen die beter Engels kunnen, als je er niet uitkomt met het Engels. Veel maneges hebben websites of staan adressen van online.

En op de vraag wat er meer te doen is, dat ligt helemaal aan waar je naartoe gaat. Dat verschilt echt enorm. Wij weten niet wat er in de buurt allemaal voor activiteiten zijn.

Kever

Re: ik ga camperen zonder paard maar wil paarden zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:01

Op de camping kunnen ze je vaak ook wel wat vertellen, bijvoorbeeld een manege die buitenritten organiseert in de buurt.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:03

Er zijn altijd wel maneges die buitenritten organiseren. Tot nu toe, heb ik altijd elke vakantie paardgereden (in Frankrijk)zoek eens pp centre equestre. Staat vaak genoeg ook al geadverteerd op camping. K nam wel altijd m'n eigen spulletjes mee, broek, laarzen, cap:)
Veel plezier alvast!

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:04

Voor als je eens naar spanje gaat, ga dan eens naar los caballos luna ;)

In omgeving waar je heen gaat weet ik jammer genoeg niks

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 23:08

Bedankt! En als het niet lukt; het paardrijden wat zou ik nogmeer kunnen doen??

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:13

Kanoën!! Doen/deden we ook altijd.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:20

Verder kan je gewoon bij de informatiebalie bij de camping vragen wat er te doen is in de omgeving, die weten dat echt wel en hebben veel folders liggen. Dat is bij iedere buurt/camping/omgeving/land anders, qua activiteiten in de buurt ;) Kunnen wel zeggen dat je kunt gaan kanoën bijvoorbeeld, maar als er geen water of kano-plek in de buurt is dan gaat het een beetje lastig :+

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:23

Nemen jullie het ANWB campingboek mee? Daar staat namelijk (volgens mij de letter p) met allerlei letters aangeduid wat de faciliteiten op de camping zijn.

Je moet dan denken aan een zwembad, een glijbaan etc. Er staat dus ook bij of er een mogelijkheid tot paardrijden is! Ik hoop dat jullie die hebben! Zo deed ik het vroeger altijd en ik heb heel wat paardgereden op vakantie!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:25

Als je beetje tegen de Alpen aan zit en geen hoogtevrees hebt: zo'n via Ferrata? Allemaal bergen en trapjes en bruggetjes en meestal met zon kabel als muurklimmen dat je dan vastzit. Nog nooit gedaan want ik heb verschrikkelijke hoogtevrees, maar lijkt me wel leuk?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:39

Ik had vroeger twee verzorgponys in Oostenrijk ;) wij gingen altijd naar hetzelfde dorpje en de boer achter het huisje had een haflinger die hij op het land liet werken en een shetje als vriendschap ;) Heidi en Sarah :j
Ik zag ze maat twee weken per jaar, tranen met tuiten als we weer naar huis moesten ;)
OK... Genoeg jeugdsentiment ;)