**Oproepje** Vakantiegenootjes gezocht met paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_Mika

**Oproepje** Vakantiegenootjes gezocht met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:31

Haha ik hoop dat dit niet te wanhopig over komt! :+
Maar ik wil mijn mijn paard nog een weekendje weg, het liefst in september.
Lekker de bossen in, omgeving Brabant!

Het lijkt me leuk om dit met een groepje bokkers te ondernemen!
Het liefst wel met wat bravere paarden en ervaren amazones.
Mijn merrie is heel braaf buiten, maar is geen leidster en vindt het fijn om aan te kunnen sluiten.
Haar stokmaat is 1.58, maar ze houdt een gemiddeld tempo van grotere paarden vaak goed bij.
Ze is buiten best vlot en galoppeert graag stevig door, met hier en daar een (controleerbare) vreugdesprong.. :+

Mijn verwachtingen van zo'n weekend
- Iedere dag een rit maken door het bos. Stap, draf, galop.
- Een degelijke accommodatie met stalling + weidegang voor de paarden.
- Tussen de ritten en de paarden door de omgelegen plaatsjes verkennen, of gezellig een terrasje pakken.
- Ik hoef zelf niet perse een super luxe bungalow of hotelkamer te hebben om in te slapen,
Een gedeeld appartementje, studio of vakantiehuisje is prima voor mij.
- Ik fotografeer tijdens het verblijf en de ritten graag en ik vind het leuk om met mijn go pro te filmen.

Klinkt dit interessant en sluit het aan bij jouw verwachtingen van een gezellig paardenweekend,
Reageer gerust! Dan kan er misschien iets leuks worden georganiseerd! :D
Ik vind het hebben van de zelfde motivatie en verwachtingen belangrijker dan leeftijd.
Uiteraard is het wel handig als je 16+ bent.. :j

Verdere informatie over mij en mijn paard vind je op mijn profiel!
Laatst bijgewerkt door Yvonne_Mika op 15-07-14 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:52

Misschien is het een goed idee om de stokmaat van je paard erbij te zetten of, nog beter, de gemiddelde snelheid die je rijdt (als je die weet) Het is wel prettig als de paarden een beetje hetzelfde tempo hebben en dat je niet straks met een shet en een shire op pad bent, bij wijze van spreken ;)

Succes met je zoektocht en alvast veel plezier!

Yvonne_Mika

Re: **Oproepje** Vakantiegenootjes gezocht met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 12:00

Bedankt voor de tip, dat is inderdaad wel praktisch!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:07

ooo dit lijkt me leuk! Maar wanneer wil je dit gaan ondernemen?
Want in het deel waar ik woon, zitten heel veel dazen en horzels en dit is niet leuk rijden.
Zelf ben ik alleen wel een beetje een angstige ruiter.
Maar het lijkt me erg leuk, en een mooie gelegenheid om van mijn angst af te komen.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 12:16

Mijn merrie houdt ook absoluut niet van dazen en horzels!
Wordt ze onrustig en geïrriteerd van, is idd niet fijn rijden en sneu voor haar..
Daarom wil ik ook echt na de zomerperiode gaan, zodat we minder last hebben van alles wat steekt.

Het kan zeker een mooie gelegenheid zijn om je angst te overwinnen.
Hoe is je paard verder buiten? :)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:06

Mijn paard heeft sinterklaas tochten gelopen, kleur kan je dan vast al wel raden :'). Alleen er is een zandpad, waar ze elke keer in de lucht gaat. Wat daar precies zit of is weten we nog steeds niet. hierdoor eraf gevallen en mijn rug op 6 plaatsen gebroken.
Heb nu al wel af en toe gereden, alleen normaal gaat mijn moeder altijd mee met haar paard. Dan is het echt een schat. alleen dat doet ze nu niet meer.
Heb nu ook een advertentie voor een verzorger, omdat ik nog niet zo veel rijd dat ze veel beweging krijgen. Maar we hebben hier ongeveer 1 ha aan grond dus bewegings vrijheid genoeg.

Maar ze is een schat, alleen omdat ze weet dat ik bang ben als ik alleen rijd, maakt ze daar af en toe misbruik van hihi. Verder heb ik een fjord, alleen die maakt er nog veel meer misbruik van. Dus als iemand mee wil maar geen paard heeft, zou deze een van mijn paardjes mogen lenen die paar dagen, of ik moet dan een verzorger hebben gevonden die mee wil XD Als ik er een vind.

Verder stapt ze als ze voorop loopt goed door, en als ze achter loopt. Houd ze degene voor haar goed bij. Alleen loopt ze wel graag, als ik haar niet bijhoud, op de staart om het zo maar te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:09

Wij bieden vakantiestalling aan voor de paarden in buitengebied van Tilburg. In een draftempo ben je binnen 20 minuten van de Loonse en Drunense duinen en vanuit daar kun je nog door naar de Ijzeren man in Vught of de Oisterwijkse bossen (maar aan de LDD zul je genoeg hebben)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:19

pff 20 minuten draven. Zijn er ook bossen dichterbij? Want hier in eersel of veldhoven kan je stallen huren en zit je binnen 5 minuten in het bos

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:23

Maar het dazen seizoen is tot ongeveer begin september. Dus rond wanneer wil je dan iets regelen? ik denk dat dat voor een hoop mensen wel fijn is om te weten als ze mee willen. Welke regio van Brabant kom je vandaan? hoe ver wil je ervoor reizen of juist helemaal niet? Denk dat dit best wel handig is om te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:46

Nou er zijn helaas nu al heel veel dazen, wat een rotbeesten.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:49

Ja, denk dat dit jaar heel extreem word kwa dazen. We zijn ze al volop aan het vangen met de val.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 21:24

spotterick schreef:
Maar het dazen seizoen is tot ongeveer begin september. Dus rond wanneer wil je dan iets regelen? ik denk dat dat voor een hoop mensen wel fijn is om te weten als ze mee willen. Welke regio van Brabant kom je vandaan? hoe ver wil je ervoor reizen of juist helemaal niet? Denk dat dit best wel handig is om te weten.

Ik denk zelf aan half of eind september.
Ik kom zelf niet uit Brabant maar als ik met mijn paard weg ga belanden we eigenlijk altijd onder de rivieren :+
Vind Brabant een fijne provincie met veel keuzemogelijkheden uit bosgebieden, vandaar :)
Reizen is voor mij geen probleem, eigen vervoer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:53

Corelli schreef:
Misschien is het een goed idee om de stokmaat van je paard erbij te zetten of, nog beter, de gemiddelde snelheid die je rijdt (als je die weet) Het is wel prettig als de paarden een beetje hetzelfde tempo hebben en dat je niet straks met een shet en een shire op pad bent, bij wijze van spreken ;)

Succes met je zoektocht en alvast veel plezier!

wij gaan altijd met een groepje ruiters op meerdaagse rit en het is niet verplicht met elkaar te blijven rijden. selectie bij onze ritten is meestal op:

- de afstand die iemand die dag wil rijden
- de snelheid / tempo
- tijdstip

doordat je met meerdere combinaties bent is er elke dag iemand die jouw tempo en afstand wil rijden. Zodra je met meerderen zou rijden (of als een groep te willen blijven) zijn er altijd mensen voor wie het te snel, te langzaam en te kort / te lang is. etc.

Zeker de voordelen van een gezamenlijke vakantie, en met de gezelligheid van elkaar om het rijden heen.

Ongeacht het aantal deelnemers staan de kosten vast dit omdat de reservering op basis van logies / ontbijt is. Ieder betaald voor zijn eigen combinatie. Voor komend weekend is de eerstkomende rit geplant naar Drente, voor andere data zie mijn website.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:11

Zolang het niet tegelijk valt met een feestdag of in november december vind ik het goed. Werk in de bakkerij, het is al moeilijk om een zaterdag vrij te krijgen, maar met feestdagen kan dat gewoon niet. Ik moet 4 weken van te voren vrijvragen, dus dat is wel ruim optijd.
Maar misschien is het ook een idee om het in de herfstvakantie te doen, tenminste als je nog op school zit.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:58

Misschien is de Huijbergse paarden 3 daagse wat voor je.
Ik ga dit jaar voor het eerst het is het laatste weekend in september.
Ik zou graag met je meegaan maar september is al druk
puzzelrit tepaard,horse event en de 3 daagse.
Ik woon op goeree Overflakkee dus ongeveer dezelfde als bij jullie en ik vind het ook leuk om eens ergens anders terijden.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:04

Is hier nog steeds animo voor?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:08

als het aan mij ligt wel

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:13

Aan mij ook namelijk! Lijkt me erg gezellig

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:14

waar zou jij heen willen?

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 06:52

Mij maakt het eigenlijk niks uit. Maar mijn fjord komt zijknat uit de trailer dus wil dan wel iets van een bak hebben waar ze kan rollen.
Mijn BWPer staat de koop op het moment dus weet niet of ik die dan nog heb.
zolang er maar bossen zijn zonder dazen hihi

wat voor paard neem jij mee? Mijn fjord stapt trouwens heel erg goed door.