Natuurmonumenten start online debat en enquête over routes.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette01

Natuurmonumenten start online debat en enquête over routes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 11:44

Hallo Bokkers,

Natuurmonumenten is een online debat gestart over het recreatief gebruik van hun gebieden.
Via onderstaande link kun je op hun site meedoen aan het debat. Tevens kun je je opgeven voor de enquête over dit onderwerp. In augustus wordt deze dan online naar je toegestuurd.

https://www.natuurmonumenten.nl/onze-me ... -praat-mee

*\o/* Het is van belang dat de recreatieve ruiters en menners door Natuurmonumenten in deze discussie zeker niet vergeten mogen worden.
*\o/* Doe daarom allemaal mee aan deze discussie en geef je op voor de enquête. *\o/*

.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:46

Heb me opgegeven. Wij rijden als we op vakantie zijn door gebieden die door Natuurmonumenten beheerd worden, wil dus graag mijn mening geven.

De toon van die discussie trouwens :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:26

Het zijn ook een stelletje kort-door-de-bocht not in my backyard types die daar reageren.

'Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.' George Carlin

Dit soort discussies moet je je niet in mengen; je wint het toch niet en die gasten zijn erg goed in het omdraaien van je eigen argumenten in jouw nadeel.

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:57

Goed idee. Ik heb me ook aangemeld voor die enquette.
Ik ben gek op natuur en grote tochten maken. Niets is mooier dan te paard rond te zwerven en je één te voelen met die natuur.
Veel reacties op de site van Natuurmonumenten zijn inderdaad van het soort "ikke en de rest kan stikke".

Ik denk wel eens dat sommige natuurfreaks haast extremistische opvattingen hebben.
En net als bij andere extremistische groeperingen die compleet doorslaan, is er bij deze types dan geen plaats voor mensen die niet passen binnen de voor hun geldende denkbeeld.

Daarom is het belangrijk dat Natuurmonumenten en andere gebiedseigenaren ook de stem van gewone
natuurliefhebbers horen. In veel gevallen zijn paardenmensen, en zeker diegene die geregeld te paard de natuur in trekken grote natuurliefhebbers en begaan met onze natuur. Iets wat natuurlijk ook geldt voor
de fietser en wandelaar die er op uit trekt om die natuur te ruiken, te horen, te zien en dus te beleven.

Indien we willen dat de natuur niet alleen nog toegankelijk wordt voor extremistische natuurbeschermers,
laat dan weten via die enquette hoe je daarover denk.

Zeker, natuur dient bescherming, maar tevens kan ik niet zonder die natuur. Ik ben immers een levens wezen en zodoende onderdeel van die natuur.

.